Hotkey
Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 11-09-01 11:48

Hej

Jeg har et kombonent fra LMD Tools, som kan tildele en global tast (eller
kombination) til at kalde en eller anden form.
Mit problem.er:

Det jeg tildeler (f.eks. Ctrl+Shift+F9) gælder OVERALT i Windows.
Jeg ønsker KUN det skal gælde når MIN application er aktiv !

Jeg har så i første omgang målt, om min appl. er aktiv.
Men det afhjælper ikke helt mit problem, da vores program pakke består af
2 - 6 programmer, hvor man i alle programmer skal kunne taste den SAMME
short cut, og efterfølgende kalde DET RESPEKTIVE programs del frem.

Jeg håber I forstå, hvad jeg mener !

Findes der ikke et komb, som kan simulere global short cut, men KUN i min
appl. ?

Michael

Fra : Bent Pedersen

Dato : 12-09-01 09:14

Hej,

>Findes der ikke et komb, som kan simulere global short cut, men KUN i min
>appl. ?

Har du prøvet at sætte KeyPreview på din form til true, og så bruge
KeyDown-eventen?

/Bent

Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 12-09-01 12:22

Ja, men lige så snart jeg i min appl. har åbnet et nyt vindue, virker min
short cut ikke mere.
Det betyder, at jeg så skal gøre det samme på ALLE forme.

Michael