Er folk hold op med at købe motorcykler?
Fra : Flemming Petersen

Dato : 11-09-01 10:31

Hej

Nu har jeg prøvet at sælge mit ene fejeblad i ret lang tid (2-3 månder) og
der sker ikke en meter.

Jeg synes selv at prisen er for lav, men det hjælper heller ikke.

nu ved jeg godt det ikke rigtig er sæson for mcere mere, men i de 2-3 månder
den har været til salg, er der kun 2 der har ringet og ingen af dem er
nået så langt at de ville se cyklen.

Der det mig der bare er optimistisk eller er folk hold op med at købe
cykler??
Se info om cyklen her http://www.gimp.dk/cbr900rrp.html

Mvh
Flemming Petersen
2 X CBR 900 RR, en til salg og en smadret... igen

Fra : Michael K.S.

Dato : 11-09-01 10:59

On Tue, 11 Sep 2001 11:30:30 +0200, "Flemming Petersen" <fjpe@novo.dk>
wrote:

>Nu har jeg prøvet at sælge mit ene fejeblad i ret lang tid (2-3 månder) og
>der sker ikke en meter.
>
>Jeg synes selv at prisen er for lav, men det hjælper heller ikke.

Jeg tror dit problem er flerfoldigt :

1) Ja markedet er faldet...drastisk endda,de glade tider er forbi...
2) Et fejeblad er dyrt at forsikre for de fleste
3) Den har gået 53.000,hvilket ikke er meget for et fejeblad,men mange
vil bare ikke have en sportscykel med over 20-30.000 på uret, sjovt
nok har næsten alle gået deromkring uanset alder,når de udbydes til
salg

-M

Fra : Flemming Petersen

Dato : 11-09-01 11:29

[snip]
> 1) Ja markedet er faldet...drastisk endda,de glade tider er forbi...
> 2) Et fejeblad er dyrt at forsikre for de fleste

Tja, jeg gir 12kkr og det er en pæn slat.

> [...]
> vil bare ikke have en sportscykel med over 20-30.000 på uret, sjovt
> nok har næsten alle gået deromkring uanset alder,når de udbydes til

Ok så må jeg jo bare hjem og dreje lidt på tælleren. Den er jo heldigvis
det eneste der viser hvor langt den har kørt. Det er jo en Honda, så slid
udover asfalt eksem findes jo ikke rigtigt ;^)

Fra : Mads Krog-Jensen

Dato : 11-09-01 12:27

Kun enig, det er svært at sælge sit lort! Jeg har en Yamaha YZF 1000 R med
kun 2800 på bagen, så jeg har taget de "dyre" km, men stadig er det umuligt
at komme af med den! ØV!

Oh well, jeg må vente til foråret med at prøve igen!

Blue skies
Mads
http://www.multica.com <-- mere info om Yamaha her

Fra : Flemming Petersen

Dato : 11-09-01 14:56

[mega snip]

Jeg er bare så heldig at min bank vil ha' at jeg har fuld kasko på den, så
den koster de der 12kkr uden at jeg kører på den :(

Nå, ja så er der også lige de penge jeg skylder banken, men det er jo
en anden historie.

Fra : Kenneth

Dato : 11-09-01 15:02

> Jeg er bare så heldig at min bank vil ha' at jeg har fuld kasko på den, så
> den koster de der 12kkr uden at jeg kører på den :(

De fleste forsikrinsselskaber kan lave en såkaldt "stilstandsforsikring",
den dækker det samme som kasko -du må bare ikke køre på cyklen..
Prisen plejer at være ca 1500 til 2000kr/pr år.

--
Venligst
Kenneth

Fra : RadioMan

Dato : 11-09-01 18:53

> [...]
> nået så langt at de ville se cyklen.
>
> Der det mig der bare er optimistisk eller er folk hold op med at købe

Hmmm... - Fin cykel...
Så skal mig ( og alle de andre fattigrøve ) bare vente på at prisen daler
lidt... *GGG

- Hvor meget consumerelektronik ta'r du i bytte???

RadioMan

Fra : Armand

Dato : 11-09-01 23:57

Flemming Petersen <fjpe@novo.dk> skrev i en

> [...]
> dem er nået så langt at de ville se cyklen.
> Der det mig der bare er optimistisk eller er folk hold op med at købe

MC-handel topper i foråret omkring helligdagene og er allerede stort set
ovre efter sommerferien, hvor pengene er brugt på ferie
Tilbage er næsten kun de der erhverver kørekort sent p.g.a. dårlig
familieplanlægning fra forældres side, og de er jo sjældent potentielle
købere til et fejeblad :-/

--
Armand.

Fra : Flemming Petersen

Dato : 12-09-01 09:20

[snip]
> Tilbage er næsten kun de der erhverver kørekort sent p.g.a. dårlig
> familieplanlægning fra forældres side, og de er jo sjældent potentielle
> købere til et fejeblad :-/

Folk er sguda også så kedelige. Et fejeblad er jo ved at være en tung sløv
cykel i forhold til de nye, men stadigvæk meget sjov.

Fra : Frasier

Dato : 12-09-01 13:24

> [snip]
>
> Folk er sguda også så kedelige. Et fejeblad er jo ved at være en tung sløv
> cykel i forhold til de nye,

Tror da pokker at den ikke bliver solgt, hvis det er din salgstale :)

mvh
Frasier

Fra : Flemming Petersen

Dato : 12-09-01 13:54

[snip]
> Folk er sguda også så kedelige. Et fejeblad er jo ved at være en tung sløv
> cykel i forhold til de nye,
>
> Tror da pokker at den ikke bliver solgt, hvis det er din salgstale :)

Den jo ved at være en museumsgenstand genstan, men en af de sjovere.

Den er jo stadigvæk rimelig vild også ikke helt så dyr som en super duper
sports maskine, også holder den... Det er jo en Honda ;^)

Til en trackday var der en af masterkørene der sagde til mig: "Sælg den
havelågen og køb en ræser". Og jeg havde lige vægt optimeret den med
cirka. 10 kg i forhold til en standard.