iTunes advarsel
Fra : dean

Dato : 11-09-01 10:05

Til alle jer ellers glade iTunesbrugere:
Hvis I skulle finde på at importere en audio-cd der også indeholder
data, så vil iTunes
lave en kæmpefejl på harddisken, der gør at man ikke længere kan gemme
på den.
FEJLEN ER MEGET SVÆR AT RETTE OG KAN BETYDE REFORMATTERING!! Er fejlen
imidlertidig opstået, kan den måske repareres med DiskDoctor (Norton
Utilities 6.1)

Mvh
Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-01 11:51

dean <dean.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
> FEJLEN ER MEGET SVÆR AT RETTE OG KAN BETYDE REFORMATTERING!! Er fejlen
> imidlertidig opstået, kan den måske repareres med DiskDoctor (Norton

jeg har et par CD-extra (hvis det er dem du hentyder til) som har kørt
igennem itunes uden problemer ? ..måske er det et bestemt album der er
problemet `?

/thomas

Fra : dean

Dato : 11-09-01 12:26

Det drejer sig konsekvent om cd-extra. Jeg er ikke den eneste der har
problemet,
så derfor vil det være interessant at få nogle systemoplysninger fra
dig:

Processor
Ram
HD (type, antal)
OS (DK,UK)
Andet hardware (Lydkort, grafikkort,brændere mv)
Andre programmer
Mvh
Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-09-01 11:26

dean <dean.news@kandu.dk> wrote:

Processor: G4/400 (agp model)
Ram ~380 mb
HD (type, antal) 1 std. 10 gb + 6 gb maxtor
OS (DK,UK): dk 9.2.1
Andet hardware (Lydkort, grafikkort,brændere mv) intet, ingen brænder
Andre programmer: ikke nævneværdigt

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-09-01 15:55

Hej Thomas

Vær forsigtig med at bruge DiskDoctor til et rep. forsøg. Fejlen er, at
Directory filen bliver ødelagt, og NDD - selv ikke ver. 6 kan reparere
dem 100%.

Brug istedet for Alsoft DiskWarrior 2.x. Den er effektiv og pålidelig. Og
den ændrer heller ikke ved formatteringsstrukturen, hvis disken fx. er
formatteret med et 3.-parts formatteringsprogram.

dean wrote:

> [...]
> FEJLEN ER MEGET SVÆR AT RETTE OG KAN BETYDE REFORMATTERING!! Er fejlen
> imidlertidig opstået, kan den måske repareres med DiskDoctor (Norton

mvh. Erik richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : dean

Dato : 11-09-01 21:46

Hej Erik
Tak for det.
Har du selv haft bug´en?? Kan vi forhindre den?
Jeg har haft held til at bruge NDD til at reparere HD´en med og den
fungerer upåklageligt
herefter.

"Erik Richard Sørensen" skrev d. 11-09-01 15:55 dette indlæg :
> [...]
> formatteret med et 3.-parts formatteringsprogram.

> mvh. Erik richard
>
> --
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
> Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
> Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> - Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
> - Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World

<http://www.nisus.com>

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-09-01 02:05

Hej Thomas

Nej, jeg bruger ikke iTunes, men jeg har hørt om lignende tilfælde før. Jeg
har en formodning om, at fejlen ligger i, at de datafiler, der også er på
den type CD'er ikke registreres som 'audio' men som data, og at iTunes
derfor har problemer med at skelne mellem, hvornår den skal spille audio og
hvornår den skal lade være - så at sige...

Jeg er desværre bange for, at der ikke er nogen 'normal' måde at undgå
problemerne på. Den eneste ting, jeg lige umiddelbar kan foreslå, er, hvis
man på en eller anden måde kan separere 'audio'-filerne fra 'data'-filerne
på, så man undgår, at 'data'-filerne kommer i 'kontakt' med iTunes på. Men
jeg kender ikke nok hverken til iTunes eller til de omtalte 'extra-CD'er'
til, til at jeg kan give en løsning på, hvordan man kan gøre det

- Den eneste løsning, jeg kan foreslå, er, at man extraherer audio-filerne
for sig til en bestemt mappe på selve harddisken og data-filerne til en
anden mappe, men det vil jo kræve et enormt arbejde, før man så kan lytte
til det, der kan lyttes til. - Og så vil det jo kræve stor harddisk
kapacitet....

- Og mht. NDD, så har jeg tit oplevet, at de reparationer af filstrukturen,
som man laver med den, ikke holder ret længe, og at en del fejl 'smutter'
gennem uden at blive repareret, så man skal køre NDD 2 gange, før alle fejl
tilsyneladende er rettede, så det vil være en meget stor fordel, hvis du
efter at have kørt NDD - for at være sikker på, at du kan starte og dermed
også se disken - så at bruge DiskEarrior til at lægge en helt ny
filstruktur. For retfærdighedens skyld skal det dog siges, at NU 6 er
væsentlig bedre end de tidligere versioner. - Men den er stadig ikke god
nok.

Jeg véd også godt, at hverken Norton Utilities eller DiwkWarrior er billige
programmer. De koster, hvis du køber direkte hos producenten i alt ca.
1600kr., men jeg synes det er de bedste penge, jeg nogensinde har givet ud.
Efter at jeg har købt dem har jeg _aldrig_ været nødt til at omformattere
en harddisk på min G3 og PM 7600 og kun en enkelt gang på min PM 7200.

mvh. Erik Richard

Fra : (Sebastian Loeck

Dato : 11-09-01 21:54

> [...]

> FEJLEN ER MEGET SVÆR AT RETTE OG KAN BETYDE REFORMATTERING!! Er fejlen
> imidlertidig opstået, kan den måske repareres med DiskDoctor (Norton

Tak for advarslen Thomas,

men jeg fik den desværre for sent, som du kan læse i min mail.
Jeg måtte reformatere vores iMac 2 gange efter 2 forsøg at rippe
Realworlds Afroceltic Sound system 3. Det var ret irriterende.

hilsen
Sebastian

Fra : dean

Dato : 11-09-01 22:57

Det er jeg ked af at høre. Men der er håb hvis det skulle ske igen!

VH
Thomas

http://www.kandu.dk/