Ejebolig eller lejebolig
Fra : Aleks & Karina Rasmu~

Dato : 11-09-01 09:05

Jeg bor i lejebolig det er udmærket sted at bo, men hvorfor er det bedst at
have eget hus, og det er jo dyrt at bo der dsv ved at selv lave om det hele
feks ny køkken bla. men hos boligselskab er det ingen, vi betaler ikke ret
meget ved det og sparer mange penge, m,en husleje er måske dyrt pga
velholdeligsbeløb, undskyeld stavefejl..

Mange sagde at det er for dyrt at have eget hus, noget siger det er bedst at
bo hos boligselskab.

Efter min egen mening er det bedst at bo hos bolihselskab for man skal jo
ikkke bruge masse penge på

Fra : SEB

Dato : 12-09-01 19:54

Aleks & Karina Rasmussen skrev:

> Jeg bor i lejebolig det er udmærket sted at bo, men hvorfor er det bedst at
> have eget hus...

Om det er bedst at have sit eget hus, kan jo diskuteres. For mit
vedkommende er det en rar følelse, at have et stykke jord hvorpå
der ligger et hus. Jeg synes det er en frihed, at jeg stort set
kan gøre hvad der passer mig - uden der kommer nogen og blander
sig. I en lejebolig er der jo grænser for, hvor meget du kan
tillade dig at gøre.

> ...og det er jo dyrt at bo der dsv ved at selv lave om det hele
> feks ny køkken...

Her et det er det en meget stor fordel at kunne lave tingene selv.
Jeg, som er bygningssnedker, har ikke de store problemer med at
skulle skifte f.eks.en bordplade, lave noget iventar eller andet.
Det koster jo kun materialerne. Modsat, hvis folk skal have udført
en eller anden service af et firma, så må jeg indrømme det let kan
blive "hundedyrt".

> men hos boligselskab er det ingen, vi betaler ikke ret
> meget ved det og sparer mange penge...

Ja, I får jo ikke de store regninger - sådan i første omgang.
Men, udgifterne skal jo dækkes af nogen. Så på længere sigt må
der jo være nogen, der skal betale: Lejerne!

> undskyeld stavefejl..

Du behøver ikke undskylde stavefejl. Jeg at mener at have fattet
dit budskab.

--
Venlig hilsen
SEB

Fra : Aleks & Karina Rasmu~

Dato : 13-09-01 09:49

Vi tror nok vi vil vælge et hus..

Knus til jer alle sammen

Caio Caio

Fra : jytte jensen

Dato : 16-09-01 09:51

Ved at bo til leje slipper man for at skovle sne om vinteren, at slå græs om
sommeren. Hvis der går noget i stykker, f.eks vandhaner og andre ting i
lejligheden, som altså ikke skyldes misbrug eller hærværk. Hvis du bor i
eget hus, skal du have pungen op hver gang der skal repareres et eller
andet, eller hvis du får vand i kælderen eller der falder tagsten ned, så
skal du selv betale.
For at købe hus skal man også tjene så mange penge at realkreditinstutterne
(det er en slags bank, som låner penge til køb af hus) vil låne jer penge.
Til gengæld, når i har betalt lånet tilbage, typisk efter 30 år er huset
jeres. Og det vil sige at det kan sælges og i kan putte pengene lige ned i
lommen (efter skat selvfølgelig).
Når man betaler penge til alm. husleje for man jo intet tilbage, man betaler
bare hver måned, og er lige så fattig som da man startede.
Man kan ikke låne penge i realkreditinstitutterne til køb af Andelsbolig.
Dvs. i selv skal have pengene, eller låne evt. nogle af dem i banken, men
igen, så skal i have en fast indtægt for at banken vil låne jer penge.

Venlig Hilsen
Jytte
Aleks & Karina Rasmussen <hyundai@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b9dc823$0$292$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...