Spørgsmål vedr. ZoneAlarm/FTP
Fra : SWL

Dato : 10-09-01 23:52

Jeg har netop etableret en FTP-server og åbnet for port 20+21 i ZoneAlarm
Pro.

IP-adresserne på nogle af de usere der inde på ftp'en, fremtræder imidlertid
også i ZoneAlarm :

The firewall has blocked Internet access to your computer (TCP Port 20123)
from 212.242.xxx.xxx (TCP Port 11742) [TCP Flags: S].

Hvorfor ?

PS: Jeg er ny på både firewall- og ftp-fronten.

--
/SWL

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 11-09-01 09:15

SWL wrote:

> [...]
>
> The firewall has blocked Internet access to your computer (TCP Port
> 20123) from 212.242.xxx.xxx (TCP Port 11742) [TCP Flags: S].

Fordi klienten bruger passiv ftp, som får tildelt en dynamisk port over
1024. Hvis zonealarm ikke kan køre stateful firewalling, skal du enten
slå passiv ftp fra eller åbne for alle TCP porte over 1024.

Rasmus

--
If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"