/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hondas 2002 modeller (bilder)
Fra : origo@earthling.net


Dato : 10-09-01 19:48
 
 
Morten Juel (10-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 10-09-01 20:47

Slap af, jeg må eje en VFR med Vtec )) hvem der dog havde råd

Mvh
Morten



Niels S. (11-09-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 11-09-01 08:08

Morten Juel skrev

> Slap af, jeg må eje en VFR med Vtec )) hvem der dog havde råd

Jepper! Den er for fed med de dobbelte oplagte potter.
Flere billeder kan ses her
http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212131&documentID=89785

--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)



Jes Vestervang (11-09-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-09-01 17:25


"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en meddelelse
news:_Kin7.1296$lk7.49432@news.get2net.dk...
> Morten Juel skrev
>
> > Slap af, jeg må eje en VFR med Vtec )) hvem der dog havde råd
>
> Jepper! Den er for fed med de dobbelte oplagte potter.
> Flere billeder kan ses her
>
http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212131&documentID=89785
>
Det er jo ikke engang rigtig V-Tec:
"In fact, despite sharing the V-TEC name, the system used on the VFR has
little in common with the car version. It?s actually called Hyper V-TEC, and
is far simpler and more compact than its four-wheeled counterpart.
Where the car system actually opens and closes the valves at different times
depending on the engine revs, the bike one simply changes the number of
valves that are opened."

Jeg tror da nok at der er andre mc'ere der har brugt det system tidligere.
Jeg tror det var en Suzuki 400'er. Mener det var en afart af den der
gsx400x.
....men lækker, det er den Viffer ihvertfald

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & ikke længere TS125ER



JOE (11-09-2001)
Kommentar
Fra : JOE


Dato : 11-09-01 20:34

hmmm.. Så gik der da helt fuldstændig touringjern i VFR... Den ligner jo den
ikke vildt kønne Futura...

Christian (tidl.VFR800 ejer...)


> > > Slap af, jeg må eje en VFR med Vtec )) hvem der dog havde råd
> >
> > Jepper! Den er for fed med de dobbelte oplagte potter.
> > Flere billeder kan ses her
> >
>
http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212131&documentID=89785
> >
> Det er jo ikke engang rigtig V-Tec:
> "In fact, despite sharing the V-TEC name, the system used on the VFR has
> little in common with the car version. It?s actually called Hyper V-TEC,
and
> is far simpler and more compact than its four-wheeled counterpart.
> Where the car system actually opens and closes the valves at different
times
> depending on the engine revs, the bike one simply changes the number of
> valves that are opened."
>
> Jeg tror da nok at der er andre mc'ere der har brugt det system tidligere.
> Jeg tror det var en Suzuki 400'er. Mener det var en afart af den der
> gsx400x.
> ...men lækker, det er den Viffer ihvertfald
>
> --
> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> GSXR250 & ikke længere TS125ER
>
>



Armand (13-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-09-01 23:19


Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en
news:iVqn7.6425$9V5.379586@news000.worldonline.dk...
>
> Where the car system actually opens and closes the valves at different
times
> depending on the engine revs, the bike one simply changes the number
of
> valves that are opened."
> Jeg tror da nok at der er andre mc'ere der har brugt det system
tidligere.

Honda har, endda for længe siden rodet med princippet på en encylindret
XL'er.Dengang noget med en langsdelt dobbelt "Y"-vippearm, hvor en
tværgående rigle (hydraulisk bevæget) forbandt begge vippearmens sider
ved højere omdrejninger.

--
Armand.



Claus Rittig (14-09-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 14-09-01 13:54

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9nrbur$11mf$4@news.cybercity.dk...

> Honda har, endda for længe siden rodet med princippet på en encylindret
> XL'er.Dengang noget med en langsdelt dobbelt "Y"-vippearm, hvor en
> tværgående rigle (hydraulisk bevæget) forbandt begge vippearmens sider
> ved højere omdrejninger.

Det må have været en prototype? Den har ihvertfald aldrig været i
produktion. Tro mig, jeg er Danmarks førende XL og XR ekspert. (Jeg har haft
meget af det skrammel, og jeg er ikke sluppet helt af med det endnu, der er
stadig 3½ af dem i værkstedet).

Rittig



Armand (14-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-09-01 15:38


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3ba1fd3b$0$1020$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:9nrbur$11mf$4@news.cybercity.dk...
>
> > Honda har, endda for længe siden rodet med princippet på en
> > encylindret XL'er.
> Det må have været en prototype? Den har ihvertfald aldrig været i
> produktion. Tro mig, jeg er Danmarks førende XL og XR ekspert.

Og ekspertise må man bøje sig for!

Ka' det så passe at det er radiale ventiler at man har rodet med på XL?

Det andet system passer ved nærmere eftertanke bedre på en hurtigt
drejende motor á en firecylindret :-/
Hvorom alting er: Princippet er ikke helt nyt, eftersom jeg ihvertfald
har læst derom for lææænge siden!

--
Armand.





Claus Rittig (14-09-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 14-09-01 16:20

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9nt4pd$1ji$2@news.cybercity.dk...

> > Det må have været en prototype? Den har ihvertfald aldrig været i
> > produktion. Tro mig, jeg er Danmarks førende XL og XR ekspert.

> Ka' det så passe at det er radiale ventiler at man har rodet med på XL?

Ja, mon ikke - det har jeg langt mere erfaring i end jeg nogensinde har haft
lyst til.
Hvilket jubelidiot finder på at stoppe 8 vippearme a ca. 300 kr. i et
topstykke med 4 ventiler? Det er det mest skrøbelige lort jeg nogensinde har
set i et topstykke, og der ryger også en knastaksel og knastkæde hver gang,
1600,- for akslen sidst jeg handlede, og 1200,- for knastkæden, selvom den
ligner den Yamaha sælger til 300,- til forveksling.

Rittig
(på den 6'te XL/XR motor)



Armand (15-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-09-01 11:01


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3ba21f42$0$23916$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Ka' det så passe at det er radiale ventiler at man har rodet med på
XL?
> Ja, mon ikke - det har jeg langt mere erfaring i end jeg nogensinde
har haft
> lyst til.
> Hvilket jubelidiot finder på at stoppe 8 vippearme a ca. 300 kr. i et
> topstykke med 4 ventiler? Det er det mest skrøbelige lort jeg
nogensinde har
> set i et topstykke, og .............................
> og 1200,- for knastkæden, selvom den ligner den Yamaha sælger til
300,- til
> forveksling.

Auch!
Jeg skal love for at du lægger trumf på din erklæring om at være
specilalist

Har du checket MC Nøglen for RK/DID-knastkæder til XL'eren?
Som du selv er inde på, kunne det lugte af at Honda ved at der er god
salg i XL-kæder => højere pris; men en kæde er en kæde og som vurderet
skulle en identisk (á dimension & længde) kæde kunne udgøre samme
reservedel!

--
Armand.




Claus Rittig (15-09-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 15-09-01 22:05

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9nvl5n$muh$1@news.cybercity.dk...

> Jeg skal love for at du lægger trumf på din erklæring om at være
> specilalist

Ork, jeg er ikke engang begyndt!
(Jeg har kørt med de motorer/cykler siden '86 og gør det endnu, og har
bygget XL/XR sammen på forskellige leder og kanter. )

> Har du checket MC Nøglen for RK/DID-knastkæder til XL'eren?

Nej, jeg har ikke haft brug for stumper det sidste års tid, men jeg skal nok
tjekke næste gang der dør en motor.

Rittig



Armand (16-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-09-01 12:11


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3ba3c20f$0$82125$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:9nvl5n$muh$1@news.cybercity.dk...
>
> > Har du checket MC Nøglen for RK/DID-knastkæder til XL'eren?
> Nej, jeg har ikke haft brug for stumper det sidste års tid, men jeg
> skal nok tjekke næste gang der dør en motor.

For længe siden, hvor private stadig var velkomne som kunder hos Max',
havde jeg ulejliget mig helt til Sydals efter et kædesæt og en snak.
Under besøget overhørte jeg at Carl Andersen (=Kawa-importøren) bestilte
en DID-knastkæde!

Sidenhen har jeg været impliceret i en renovering af en GPZ 500 S, hvor
vi skulle bruge en ny bundkæde, og tro mig: Den leverede kæde fra Carl
Andersen var blot en DID-pakke med et hvidt "Fa. Carl Andersen" - mærkat
påtrykt et reservedels#, og ovenikøbet påklistret halvskævt hen over den
ene side

Så der er ingen grund til at sværge til originalløsninger(?), hvis der
er andre muligheder!!!

--
Armand





Adam Christensen (11-09-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 11-09-01 20:25

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> wrote in message
news:_Kin7.1296$lk7.49432@news.get2net.dk...
> Morten Juel skrev
> > Slap af, jeg må eje en VFR med Vtec )) hvem der dog havde råd
>
> Jepper! Den er for fed med de dobbelte oplagte potter.
> Flere billeder kan ses her
>
http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212131&documentID=89785

Måske der er en sort VFR der skal skiftes ud til foråret...? )

--
Adam
SV650S
Peugeot 206 XR 1,6



Niels S. (12-09-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 12-09-01 07:50

Adam Christensen skrev

> Måske der er en sort VFR der skal skiftes ud til foråret...? )

Det prøvede jeg faktisk lige at foreslå derhjemme - sådan lige som en
tilfældig sætning i en anden sammenhæng. Men at tyde ud fra den gasblå farve
hovedet antog, så tror jeg lige jeg venter lidt med et nyt forsøg

Du havde måske været køber til den nuværende ? )

--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)



Adam Christensen (13-09-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 13-09-01 21:10

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> wrote in message
news:dADn7.2455$lk7.57516@news.get2net.dk...
> Adam Christensen skrev
>
> > Måske der er en sort VFR der skal skiftes ud til foråret...? )
>
> Det prøvede jeg faktisk lige at foreslå derhjemme - sådan lige som en
> tilfældig sætning i en anden sammenhæng. Men at tyde ud fra den gasblå
farve
> hovedet antog, så tror jeg lige jeg venter lidt med et nyt forsøg
>
> Du havde måske været køber til den nuværende ? )

Næh tak - sådan en motorvejskrydser har jeg ikke brug for; nu har jeg jo
lige købt bil

--
Adam
SV650S



Niels S. (14-09-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 14-09-01 07:07

Adam Christensen skrev

> Næh tak - sådan en motorvejskrydser har jeg ikke brug for; nu har jeg jo
> lige købt bil

Tsk-tsk. Adam! Du bliver aldrig en rigtig mcist :-/
Lige netop motorvejen nyder jeg at indtage på ryggen af modellen. Selv i
regnvejr sidder jeg med smil fra det ene øre til det andet, mens jeg
passerer alle madkasserne, på køgebugtmotorvejen, der holder stille hver
morgen og aften. Og det selvom bilen står ubenyttet i garagen!

--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)



Adam Christensen (15-09-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 15-09-01 16:30

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> wrote in message
news:7tho7.8983$9V5.462909@news000.worldonline.dk...
> Adam Christensen skrev
>
> > Næh tak - sådan en motorvejskrydser har jeg ikke brug for; nu har jeg jo
> > lige købt bil
>
> Tsk-tsk. Adam! Du bliver aldrig en rigtig mcist :-/

Hov, hov; rigtige mc'ister kører der hvor vejen svinger )
Men bortset fra det har du nok ret - pt. er jeg _cyklist_ - det er nu engang
det smarteste i Kbh.

--
Adam
SV650S
Peugeot 206 XR 1,6



Armand (15-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-09-01 18:58


Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en
news:7sKo7.3823$lk7.93890@news.get2net.dk...
>
> ...................................- pt. er jeg _cyklist_ - det er nu
engang
> det smarteste i Kbh.

Var et af de seneste trafikdrab netop ikke en cyklist?
Nårh ja - Du skrev også smarteste og ikke sikreste

--
Armand.




Adam Christensen (16-09-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 16-09-01 20:59

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:9o04v1$1cb2$2@news.cybercity.dk...
>
> Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en
> news:7sKo7.3823$lk7.93890@news.get2net.dk...
> >
> > ...................................- pt. er jeg _cyklist_ - det er nu
> engang
> > det smarteste i Kbh.
>
> Var et af de seneste trafikdrab netop ikke en cyklist?
> Nårh ja - Du skrev også smarteste og ikke sikreste

Hvis man holder øjne og ører åbne, samt forholder sig til at man er den
svage trafikant, er det skam ikke så farligt - lidt som at køre på mc
faktisk

--
Adam



SmaRTrxxv (10-09-2001)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 10-09-01 21:22


<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9nj1te$fmf$1@sunsite.dk...
>
http://www.hondaitalia.com/moto/default.html?inferioredx=/moto/news2002/defa
> ult.html
>
> JS
>
WEHAAAAA
Firebladen er kommet i voksealderen..... nu er den på 954 ccm og har 111 kw
(158,5 hk) til gengæld er den ikke så pissetung mere (as if !) 168 kg

Gimme gimme gimme gimme gimme gimme gimme gimme gimme

Thore Jensen
RF600 R - 100 hk og 190 kg..SUK !!!



Sand (11-09-2001)
Kommentar
Fra : Sand


Dato : 11-09-01 11:07

<origo@earthling.net> wrote in message news:9nj1te$fmf$1@sunsite.dk...
>
http://www.hondaitalia.com/moto/default.html?inferioredx=/moto/news2002/
defa
> ult.html
....
ÆV! - Så nåede jeg ikke at få lagt en fireblade-motor i en 600-Hornet
inden de selv kommer med en 900cc - Jeg tror det er en rigtig
stunt-bike 130Hp/176Kg

Mvh. Sand
|| Bol d'Or ||



Sand (11-09-2001)
Kommentar
Fra : Sand


Dato : 11-09-01 11:41

"Sand" <andpe_96@hotmail.com> wrote in message
news:9nknti$g0o$1@sunsite.dk...
> <origo@earthling.net> wrote in message news:9nj1te$fmf$1@sunsite.dk...
....
> stunt-bike 130Hp/176Kg
...
Sorry! 196Kg - But anyway!!




Henrik Nielsen - Rap~ (11-09-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 11-09-01 14:07

Fejebladet er i hvert fald et godt bud en rigtig fed MC, måske kan skulle
overveje. Hmmm. Den bliver sikkert dyr.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Henrik Nielsen - Rap~ (11-09-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 11-09-01 14:09

Fejebladet er i hvert fald et godt bud en rigtig fed MC, måske kan skulle
overveje. Hmmm. Den bliver sikkert dyr.

Men hvad bliver der af Honda's V5'er, den havde jeg set frem til ?

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail





origo@earthling.net (11-09-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 11-09-01 16:30


"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
news:9nl2lj$hfh$2@sunsite.dk...
> Fejebladet er i hvert fald et godt bud en rigtig fed MC, måske kan skulle
> overveje.

I England forventes prisen uendret. Jeg skal skifte til neste år, nå er jeg
meget spent på å se den nye R1, og evt. oppgraderinger av Gixxer 1000.
Bladen fremstår uansett som et meget attraktivt alternativ

JS



Hellfire (11-09-2001)
Kommentar
Fra : Hellfire


Dato : 11-09-01 20:10


"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
news:9nl2lj$hfh$2@sunsite.dk...
> Fejebladet er i hvert fald et godt bud en rigtig fed MC, måske kan skulle
> overveje. Hmmm. Den bliver sikkert dyr.
>
> Men hvad bliver der af Honda's V5'er, den havde jeg set frem til ?
>
> --
> Mvh.
> Henrik
> http://RaptorMC.dk/
>
> Fjern x i mailadr. ved svar på mail
>
>
>
>
V5'eren tror jeg du kan vente længe på. Da den skal konkurere i samme klasse
som NSR500, og ikke Superbike, er det ikke sikkert, vi får den at se på
gaden, da der er nogle lidt anderledes regler i Grand Prix serien. Nogen,
som har en brugt NSR500 stående, som de vil af med? Næppe.......



Kasper (12-09-2001)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 12-09-01 10:12

"Hellfire" skrev d. 11-09-01 20:10 dette indlæg :
> V5'eren tror jeg du kan vente længe på. Da den skal konkurere i samme
klasse
> som NSR500, og ikke Superbike, er det ikke sikkert, vi får den at se

> gaden, da der er nogle lidt anderledes regler i Grand Prix serien.
Nogen,
> som har en brugt NSR500 stående, som de vil af med? Næppe.......
>

Man skal aldrig være for kategorisk.....der er f.eks. en til salg her
for USD 78.500:

http://www.rscycles.com/Bikes/400+/02%20nsr500/400cc+.htm

V5´eren regner jeg med/håber jeg på kommer i en fremtidig udgave af
firebladen - det vil være for oplagt at udnytte PR værdien af
racerudgaven, så det.......

Kasper
Super Blackbird



--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Jacob Hornemann (13-09-2001)
Kommentar
Fra : Jacob Hornemann


Dato : 13-09-01 09:19

Det kan være at Honda laver en V5 motor til gadecykler, men det bliver
ikke den fra GP raceren. Reglementet siger at GP maskiner ikke må have
nogle dele til fælles med en produktionscykel. Det er 100% prototyper.

-Jacob

Kasper wrote:

> "Hellfire" skrev d. 11-09-01 20:10 dette indlæg :
> > V5'eren tror jeg du kan vente længe på. Da den skal konkurere i samme
> klasse
> > som NSR500, og ikke Superbike, er det ikke sikkert, vi får den at se
> på
> > gaden, da der er nogle lidt anderledes regler i Grand Prix serien.
> Nogen,
> > som har en brugt NSR500 stående, som de vil af med? Næppe.......
> >
>
> Man skal aldrig være for kategorisk.....der er f.eks. en til salg her
> for USD 78.500:
>
> http://www.rscycles.com/Bikes/400+/02%20nsr500/400cc+.htm
>
> V5´eren regner jeg med/håber jeg på kommer i en fremtidig udgave af
> firebladen - det vil være for oplagt at udnytte PR værdien af
> racerudgaven, så det.......
>
> Kasper
> Super Blackbird
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"


Hellfire (13-09-2001)
Kommentar
Fra : Hellfire


Dato : 13-09-01 19:45


"Kasper" <Kasper.news@kandu.dk> wrote in message
news:gCFn7.11816$sk1.385131@news010.worldonline.dk...
> "Hellfire" skrev d. 11-09-01 20:10 dette indlæg :
> > V5'eren tror jeg du kan vente længe på. Da den skal konkurere i samme
> klasse
> > som NSR500, og ikke Superbike, er det ikke sikkert, vi får den at se
> på
> > gaden, da der er nogle lidt anderledes regler i Grand Prix serien.
> Nogen,
> > som har en brugt NSR500 stående, som de vil af med? Næppe.......
> >
>
> Man skal aldrig være for kategorisk.....der er f.eks. en til salg her
> for USD 78.500:
>
> http://www.rscycles.com/Bikes/400+/02%20nsr500/400cc+.htm
>
"snip"

Har du ikke overset noget? NSR500V.... V ligesom i V2? Altså den "lille" med
V2 og ca. 130-135HK Den 4-cyl. med små 200HK _KAN_ ikke købes (måske, hvis
man spørger "quick" Mick Doohan pænt, han skulle vidst nok ha' et par
stykker stående...).



Ole Hansen (11-09-2001)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 11-09-01 14:50

<origo@earthling.net> writes:

> http://www.hondaitalia.com/moto/default.html?inferioredx=/moto/news2002/defa
> ult.html

Nams, Hornet 900 - der er nok nogen, der er ude på at tage
markedsandele fra Fazer 1000, hva?

> JS

--
Ole Hansen

Nicolai Hanssing (12-09-2001)
Kommentar
Fra : Nicolai Hanssing


Dato : 12-09-01 18:07

Jep. og sådan en vil jeg HA', koste hvad den vil (hvilket omtrent bliver
min sjæl...)

Nicolai H., Lyngby

Ole Hansen wrote:
>
> <origo@earthling.net> writes:
>
> > http://www.hondaitalia.com/moto/default.html?inferioredx=/moto/news2002/defa
> > ult.html
>
> Nams, Hornet 900 - der er nok nogen, der er ude på at tage
> markedsandele fra Fazer 1000, hva?
>
> > JS
>
> --
> Ole Hansen

Lisbeth & Anders (12-09-2001)
Kommentar
Fra : Lisbeth & Anders


Dato : 12-09-01 20:47

> Nams, Hornet 900 - der er nok nogen, der er ude på at tage
> markedsandele fra Fazer 1000, hva?

Hvilke markedsandele? Fazer 1000 er vist en af de maskiner, alle
journalisterne roser til skyerne, men ingen mennesker køber. Ikke en
sportscykel, ikke en tourer og ikke en streetfighter. Derudover meget dyr.
Jeg tror ikke, den bliver en succes for Yamaha, selvom 600'eren er det.
Honda mener jeg derimod godt kan få succes med CB900, det ligner mere en
rigtig streetbike/stuntbike.
Forøvrigt troede jeg først den røde fireblade var en CBR600FS på afveje. Det
ender jo med, at alle hondas sportsmc'er ligner en SP1, som jo vist også var
inspiration for 2001 CBR600. Jeg synes faktisk den nuværende Fireblade(og
den originale for den sags skyld er pænere, men det er vist mig der er
mærkelig...
Anders
CB 500, der ligner en VTR1000SP1 for lidt




origo@earthling.net (12-09-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 12-09-01 21:24


"Lisbeth & Anders" <ll_ako@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3b9fb6ec$0$14825$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Hvilke markedsandele? Fazer 1000 er vist en af de maskiner, alle
> journalisterne roser til skyerne, men ingen mennesker køber. Ikke en
> sportscykel, ikke en tourer og ikke en streetfighter. Derudover meget dyr.
Hvilket marked taler du om? I DK er det nesten ingen maskiner over 600cc som
selger, men i utlandet forholder det seg meget annereledes.

> Jeg tror ikke, den bliver en succes for Yamaha, selvom 600'eren er det.
Den er allerede en suksess, bare ikke her.

JS



Lisbeth & Anders (12-09-2001)
Kommentar
Fra : Lisbeth & Anders


Dato : 12-09-01 21:55

> Hvilket marked taler du om? I DK er det nesten ingen maskiner over 600cc
som
> selger, men i utlandet forholder det seg meget annereledes.
>
> > Jeg tror ikke, den bliver en succes for Yamaha, selvom 600'eren er det.
> Den er allerede en suksess, bare ikke her.

Jeg læser primært engelske MC blade og hjemmesider, og der er jeg ret sikker
på at den sælger ad h...... til. Men det vil da ikke være første gang, jeg
har taget fejl
Anders



origo@earthling.net (12-09-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 12-09-01 21:39


"Lisbeth & Anders" <ll_ako@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3b9fc6e7$0$14818$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg læser primært engelske MC blade og hjemmesider, og der er jeg ret
sikker
> på at den sælger ad h...... til.
Hvor har du lest det? Mitt inntrykk, er at den er populær i bl.a. England,
men også i Tyskland har jeg sett mange av dem i år.

JS



Lisbeth & Anders (12-09-2001)
Kommentar
Fra : Lisbeth & Anders


Dato : 12-09-01 22:12

> > Jeg læser primært engelske MC blade og hjemmesider, og der er jeg ret
> sikker
> > på at den sælger ad h...... til.
> Hvor har du lest det? Mitt inntrykk, er at den er populær i bl.a. England,
> men også i Tyskland har jeg sett mange av dem i år.

Jeg holder det engelske blad BIKE, og de har testet den et par gange og rost
den, men siger hver gang at den er for dyr i forhold til GSF1200. Den koster
også næsten det samme som R1, hvilket de engelske købere, der jo er meget
til sportbikes, synes er urealistisk tror jeg. Herhjemme synes jeg pussigt
nok at man ser mange FJR 1300, som jo også er en meget dyr cykel efter
danske forhold, men måske skyldes det, at den typiske touringkører måske er
lidt ældre og dermed har højere indtægt?
Anders



Michael K.S. (13-09-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 13-09-01 12:24

On Wed, 12 Sep 2001 22:39:23 +0200, <origo@earthling.net> wrote:


>Hvor har du lest det? Mitt inntrykk, er at den er populær i bl.a. England,
>men også i Tyskland har jeg sett mange av dem i år.

I Okt. nummeret af Bike (UK) kan man læse flg. i den faste klumme om
køb/salg og cykler på tilbud

"Yamaha's slowselling Fazer1000 is currently the target of the
discounters.It had to happen,but even at £7000 it's still too
expensive.....i still wouldn't recommend buying a 1000
Fazer.....Interestingly,the Fazer is now being offered on official
interest-free finanance.When special offers hit a new model this
early,the writing is on the wall"

Så den sælger vist ikke overvældende i UK...

For sjov kan vi lige tage UK-top 10 salgslisten :

CBR600F 2166
Gil.Runner 125 1549
ZX-6R 1427
R6 1407
Vespa 1331
GSX-R600 1268
R1 1266
Fireblade 1202
Fazer600 1130
VFR800 1045

-M

origo@earthling.net (13-09-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 13-09-01 13:21


"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
news:0v41qt8ul2c5d52692scjrdab750n1p0j3@4ax.com...
> I Okt. nummeret af Bike (UK) kan man læse flg. i den faste klumme om
> køb/salg og cykler på tilbud
OK, det er jo en statistik som er avnskeilg å diskutere. Tidligere på årat
omtalte imidlertid Yamaha selv, at salget av modellen overgikk
forventningene, men det har tydeligvis vendt.

JS



Michael K.S. (13-09-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 13-09-01 13:37

On Thu, 13 Sep 2001 14:20:54 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>OK, det er jo en statistik som er avnskeilg å diskutere. Tidligere på årat
>omtalte imidlertid Yamaha selv, at salget av modellen overgikk
>forventningene, men det har tydeligvis vendt.

Eller også har de haft meget små forventninger ),men det er nu ikke
første gang noget sådant er sket,at fabrikanterne har forsøgt at tale
en model op,jeg husker tydeligt da TT600 kom frem og Triumph udbredte
sig om så og så mange forudbestillinger...vi ved alle hvad det endte
med.

Iøvrigt er det meget sjovt at se salgslisterne fra andre lande,det er
jo ikke helt de cykler vi køber herhjemme...Men sådan må det jo
nødvendigvis være,som markedet er (for)skruet sammen i DK

-M

Armand (13-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-09-01 23:25


Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:7l91qt44c2dt70lpjaa9reul231088t16r@4ax.com...
> On Thu, 13 Sep 2001 14:20:54 +0200, <origo@earthling.net> wrote:
>
> Iøvrigt er det meget sjovt at se salgslisterne fra andre lande,det er
> jo ikke helt de cykler vi køber herhjemme...Men sådan må det jo
> nødvendigvis være,som markedet er (for)skruet sammen i DK

De store spring á enten en 125'er eller en 100+ HK's 600'er, må da også
henledes til et forskruet engelsk marked :-/

--
Armand.



Michael K.S. (13-09-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 13-09-01 23:42

On Fri, 14 Sep 2001 00:25:13 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:


>De store spring á enten en 125'er eller en 100+ HK's 600'er, må da også
>henledes til et forskruet engelsk marked :-/

Den må jeg lige ha' en gang mere,for det forstod jeg ik' en brik
af...hvad mener du ??

Men iøvrigt rigtigt at også andre markeder har deres særheder,kendt er
naturligvis de japanske pocketrockets fra tidligere,og f.eks det
faktum at markedet for store sportscykler i UK er for nedadgående
p.g.a aldeles horrible forsikringspræmier,hvad der er et af de store
diskussionsemner i UK...

-M

Armand (14-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-09-01 15:37


Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:k6d2qt8khicu6ts7c145rqcprkr9iksh2m@4ax.com...
> On Fri, 14 Sep 2001 00:25:13 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
>
> >De store spring á enten en 125'er eller en 100+ HK's 600'er, må da
> >også henledes til et forskruet engelsk marked :-/
> Den må jeg lige ha' en gang mere,for det forstod jeg ik' en brik
> af...hvad mener du ??

Tjaeh - Forstod jeg også dig korrekt? :-/

Jeg regner ordet "forskruet" for at dække: "At regler og afgifter styrer
folks valg af motorcykel i en grad, så man i forhold til nabolandene kan
se en betragtelig forskel i salgstallene" :-/

Min mening er så:
Set fra den vinkel, må det da også skyldes en vis forskruethed i det
engelske marked, at top 10 består af en næsten lige blanding af hhv.
600'ere og 125'ere!

--
Armand.






Michael K.S. (14-09-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 14-09-01 16:27

On Fri, 14 Sep 2001 16:37:00 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:


>Jeg regner ordet "forskruet" for at dække: "At regler og afgifter styrer
>folks valg af motorcykel i en grad, så man i forhold til nabolandene kan
>se en betragtelig forskel i salgstallene" :-/

I så fald regner du rigtigt ...

>Min mening er så:
>Set fra den vinkel, må det da også skyldes en vis forskruethed i det
>engelske marked, at top 10 består af en næsten lige blanding af hhv.
>600'ere og 125'ere!

Njah,der er da kun 2 125 'ere og det er begge scootere så det er vel
ikke så underligt endda (sikkert smart i storbyer) og også R1,VFR og
Fireblade iblandt,men da rigtigt derhen at der næsten kun sælges
sport/sporttouring i UK,men det hænger mere sammen med englændernes
frie valg og præferencer hvor man (måske nok) kan sige at i DK
vælger/fravælger folk på andet grundlag.Der var en gang hvor det var
meget træls når man nu kiggede langt efter en Fireblade,men eftersom
jeg ikke mere har brug for en gadecykel gør det _mig_ mindre i dag.Og
skal jeg alliwl en dag ud og ha' en gadecykel igen bliver det såmænd
nok en ældre Goof igen ,med mindre det bliver meget billigere end i
dag,svært (for mig) at udnytte eller retfærdiggøre udnyttelsen af
noget større anyhoo,selv den er på grænsen...

-M

Armand (13-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-09-01 23:24


<origo@earthling.net> skrev i en news:9nq8b7$96b$1@sunsite.dk...
>
> Tidligere på årat omtalte imidlertid Yamaha selv, at salget av
modellen
> overgikk forventningene, men det har tydeligvis vendt.

Eller også en taktisk udtalelse for at hjælpe salget igang (få skubbet
til skeptikerne) :-/

--
Armand.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste