Hvepsebo i hulmur
Fra : Anders Brandt

Dato : 10-09-01 18:47

Hej

Efter at en parabol har forladt min gavl, har den efterladt nogle store
huller i fugerne. Dem har jeg bestilt en murer til at lave inden vinteren
(han skulle alligevel lave nogle andre ting). Nu er det bare sådan, at der
er flyttet nogle hvepse ind i mellemtiden. De flyver lystigt ud og ind af
hullet. Jeg formoder de har lavet et hvepsebo i hulmuren.

Havde det været alle andre steder, havde jeg hældt benzin i, da de vist nok
ikke kan overleve dampene - men i min hulmur???

Er der nogle der har et forslag til, hvordan jeg kommer problemet til livs?
Min murer mener man bare kan mure hullet til... men det er jo heller ikke
hans hus.

Mvh
Anders

Fra : Mogens

Dato : 10-09-01 21:15

On Mon, 10 Sep 2001 19:46:47 +0200, "Anders Brandt" <anb@1klik.dk>
wrote:

>Er der nogle der har et forslag til, hvordan jeg kommer problemet til livs?
>Min murer mener man bare kan mure hullet til... men det er jo heller ikke
>hans hus.

Jeg havde det samme problem for et par år siden. Med et par pust af
midlet Trinol Bio insektmiddel, så var problemet 100% løst ! Det
dryssede ned med døde hvepse, og jeg så ikke en eneste hveps herefter.
Midlet kan bl.a. købes i grovvareforretninger.

Mogens Lunde

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 11-09-01 01:18

). Nu er det bare sådan, at der
> [...]
> ikke kan overleve dampene - men i min hulmur???
>
> Er der nogle der har et forslag til, hvordan jeg kommer problemet til

"Er" de et problem ?

HVEPSE ER NYTTEDYR , de bestøver , æder en masse småkravl mens de har
larver, og jeg har erfaret at de ikke er mere farlige end ens egen angst for
dem.
Selvfølgelig skal man ikke spise en blomme med en hveps i , men sådan er der
så meget i tilværelsen

Hvis vi vil krigen tillivs , må vi starte med vores egne private krige.

mvh
Vibeke