Mappe-størrelse
Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 10-09-01 16:16

Hej
VB5.0
Er der mon nogen der har en lille programstump der kan hente størrelsen i kb
af en given mappe?
VH AZ

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 10-09-01 16:45

Ditte og Anders Zuschlag skrev:
> [...]
> VB5.0
> Er der mon nogen der har en lille programstump der kan hente størrelsen i

Det her skulle virke... det giver størrelsen af mappen samt alle
undermapper:

Dim fso As Object
Dim folder As Object
Dim size As Long
Set folder = fso.GetFolder("C:\Denne\mappe")
size = folder.Size
Set folder = Nothing
Set fso = Nothing

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 10-09-01 17:01

Hej

>VB5.0
>Er der mon nogen der har en lille programstump der kan hente størrelsen i kb
>af en given mappe?
>VH AZ

Jeg har et eksempel, som virker i VB6. Jeg ved ikke om det virker i
VB5, men prøv det. Du skal have fat i "FileSystemObject" og
"Folder"-objektet.

function GetDirSize(DirName as string) as long
dim fs as object
dim folder as object

set fs = createobject("Scripting.FileSystemObject")
set folder = fs.getfolder(dirname)
GetDirSize = folder.size

end function

Håber det virker...

mvh
Karl Peder

Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 11-09-01 11:56

Tak til både Bjarke og Karl
Får man problemer med at scrrum.dll ikke er på en brugers maskine?
Hvis man inkluderer den fil i applikationen, hvordan installerer man den så
på brugerens maskine?
Foreløbig tak
AZ
Ditte og Anders Zuschlag <zuschlag@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b9cda20$0$349$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 11-09-01 15:11

> [...]
> Får man problemer med at scrrum.dll ikke er på en brugers maskine?
> Hvis man inkluderer den fil i applikationen, hvordan installerer man den

I VB5.0 bruger du programmet "Application Setup Wizard"... i VB6.0 bruger du
programmet "Package & Deployment Wizard".
Der kan du tilføje de filer du vil have med i indstallationen...

- Bjarke Walling Petersen