mp3
Fra : Sune Bo Christiansen

Dato : 10-09-01 15:51

er det muligt at bruge mp3 filer i forbindelse med delphi 5??
hvis ja, hvordan?

Fra : Michael

Dato : 11-09-01 06:18

Hos xAudio kan du downloade noget .dll sjov som du kan bruge.
www.Xaudio.com

/md

Fra : Thomas Due

Dato : 11-09-01 07:14

"Sune Bo Christiansen" <sune@lindborg.dk> wrote in message news:<6p4n7.27607$rZ3.74469@news1.bredband.com>...
> er det muligt at bruge mp3 filer i forbindelse med delphi 5??
> hvis ja, hvordan?

Det er for den sags skyld muligt at bruge mp3 filer i forbindelse med
Delphi 2!

Hvordan det gøres afhænger lidt af hvad du vil, hvis du "bare" vil
aflæse ID3 tags og afspille (de fleste) filer, så kan du med held
downloade adskillige forskellige komponenter der kan hjælpe dig.

Jeg har selv f.eks. hentet en komponent der meget inspirerende hedder
MP3Info fra www.torry.net.

Hvis du vil afspille dem er der jo så TMediaPlayer komponenten som er
med i Delphi 4 og op, og sandsynligvis også før denne. Denne komponent
er egentlig en ActiveX component og kræver at Windows MediaPlayer er
installeret (hvilken den er på de fleste windows platforme).
Det sætter så en begrænsning for hvad du kan fordi så vidt jeg husker
(ret mig hvis ikke) så kan den Media Player der er med i Windows 95
ikke afspille MP3. Den skal opgraderes til en senere version.

Mvh
Thomas Due

Fra : Sune Bo Christiansen

Dato : 12-09-01 11:26

Tak skal i have...

Fra : Michael

Dato : 12-09-01 11:43

Jeg ved ikke om du kan se mit tidliger indlæg, jeg kan nemlig ikke se det,
men du kan hoppe in på http://www.xaudio.com/ og der er nogle .dll filer som
du kan bruge til at "lege" med Mp3 filer.