Benny Hinn
Fra : Lars Poulsen

Dato : 10-09-01 15:22

Hej!

Jeg har lige siddet og set Benny Hinn på TBN (Trinity Broadcasting Network -
www.tbn.org). Hvad er han for en fætter?

Han havde sådan et "Youth-Miracle-Rally" i Anaheim, California. Det gik mest
på at han løb rundt og råbte efter de unge mennesker, hvorefter de faldt om
på gulvet og lå og rystede (af skræk?).

Jeg har tidligere set hans navn nævnt her i gruppen, men må indrømme at jeg
ikke har fulgt diskusionerne om ham. Det er heller ikke en diskusion jeg er
ude efter, bare lidt oplysninger om hvem han er.

Mvh

Lars

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-09-01 15:39

"Lars Poulsen" <mig@kvalme.dk> writes:

> Jeg har lige siddet og set Benny Hinn på TBN (Trinity Broadcasting Network -
> www.tbn.org). Hvad er han for en fætter?

Tidligere var han en styg fætter, men han har vist frasagt sig det
meste af den vranglære han rendte rundt og spredte i 80'erne. I dag
skulle han efter sigende være ganske "mainstream" i sin forkyndelse.

> Han havde sådan et "Youth-Miracle-Rally" i Anaheim, California. Det gik mest
> på at han løb rundt og råbte efter de unge mennesker, hvorefter de faldt om
> på gulvet og lå og rystede (af skræk?).

Næppe af skræk.

Adskillige "rettroende kristne", som jeg kender godt og har stor
tillid til har oplevet disse vælte- og ryste-fænomener. De fortæller
alle om det som en rar og positiv oplevelse (Jeg hørte engang en taler
kalde det, at Gud leger med sine børn.)

Selv er jeg lidt skeptisk for så vidt angår det guddommelige i
fænomenet, men en blank afvisning vil jeg ikke komme med, da det er
sunde kristne, jeg taler om.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Erik

Dato : 10-09-01 16:58

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars Poulsen" <mig@kvalme.dk> writes:
>

> Selv er jeg lidt skeptisk for så vidt angår det guddommelige i
> fænomenet, men en blank afvisning vil jeg ikke komme med, da det er
> sunde kristne, jeg taler om.

Det var dejligt at hører, for Benny Hinn og jeg går lang tid tilbage
hvor han en dag talte Guds ord i Durban, og Helligånden
demonstrerede nogle mirakler. Den første aften jeg var sammen
med Benny Hinn fik jeg Helligåndens dåb.

Benny Hinn og jeg tror på den samme Gud, treenigheds og at Jesus
vil give os Helligånden hvis vi beder derom, Miraklernes Gud.

Uha hvor er det skønt som Benny taler i og om nye tunger på alle
møder.

Ja Peter, vi kender til sund Kristendom, du og jeg.

Erik

Fra : Lars Poulsen

Dato : 10-09-01 20:10

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Tidligere var han en styg fætter,

Hvordan styg?

> Næppe af skræk.

Det ved jeg - jeg glemte bare en " "

> Selv er jeg lidt skeptisk for så vidt angår det guddommelige i
> fænomenet, men en blank afvisning vil jeg ikke komme med, da det er
> sunde kristne, jeg taler om.

Jeg har det nok lidt på samme måde - ikke fordi jeg har talt med andre
om det - men, det var bare det indtryk han efterlod.

Hvor er han forøvrigt fra - han talte med en sjov accent.

Mvh

Lars

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-09-01 08:11

> Hvordan styg?

Han var JDS'er. Dem kan vi ikke lide

Var det forresten ikke også ham, der fortalte, at Adam kunne flyve og
trække vejret under vand? Oh well.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Har nogen lagt mærke til, hvordan de tre Back to the
The RockBear. ((^)) future-film hænger sammen? Det er helt vildt sejt, og

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 11-09-01 10:29

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev

> Var det forresten ikke også ham, der fortalte, at Adam kunne flyve og
> trække vejret under vand? Oh well.

Det må vi da håbe, Adam kunne, for ellers druknede han vel i syndfloden

--
De bedste hilsner fra Kevin Edelvang

"Forøvrigt mener jeg, at folkekirken bør ødelægges!"

Fra : Erik

Dato : 11-09-01 14:37

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> --
> De bedste hilsner fra Kevin Edelvang
>
> "Forøvrigt mener jeg, at folkekirken bør ødelægges!"

Skibsfarten op og ned af vestkysten bruger kirkerne hver dag.

Erik

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 11-09-01 12:29

On 11 Sep 2001 09:11:22 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Han var JDS'er. Dem kan vi ikke lide

Mængden af kætterske forkortelser bliver længere og længere. Det her
skulle være sådan en ny variant af Nestorianisme, ikke?

Med venlig hilsen

Lars Erik Bryld ( larserik @ dadlnet.dk )

- bemærk overskydende tegn i mailadressen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-09-01 12:44

Lars Erik Bryld <lars-erik@dadlnet.dk> writes:

> Mængden af kætterske forkortelser bliver længere og længere. Det her
> skulle være sådan en ny variant af Nestorianisme, ikke?

Jeg ved ikke hvad Nestorianerne står/stod for. JDS står for "Jesus
Died Spiritually".

Fra : Erik

Dato : 11-09-01 14:49

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

Hjelp mig, først siger du; - citat

>Selv er jeg lidt skeptisk for så vidt angår det guddommelige i
>fænomenet, men en blank afvisning vil jeg ikke komme med, da det er
>sunde kristne, jeg taler om.

Og så siger du; -

> Han var JDS'er. Dem kan vi ikke lide

Kære Peter, 1-0 til dig, eller er det 0-1 til dig?

Erik