5 Mac på Win2000Pro...
Fra : Lars H. Fischer

Dato : 10-09-01 08:21

Hej Alle

Jeg skal have 5 Mac'er op at køre mod en Win2000Pro maskine. Det eneste de 5
Mac'er skal have adgang til er en fællesdisk, hvor hver bruger har adgang
til deres egen mappe med eget user/passw.

Er den nemmeste måde ikke bare, at installere FTP Server på Win2000Pro
maskinen og give Mac'erne adgang via FTP, istedet for at installere DAVE
eller PCMACLAN?

Desværre har Win2000Pro udgaven ikke de specielle Mac features, som Server
udgaven har, hvilket gør livet lidt lettere

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-09-01 18:06

In article <BPZm7.5912$9V5.328123@news000.worldonline.dk>, "Lars H.
Fischer" <newsgroup@nospam.dk> wrote:

> [...]
> Mac'er skal have adgang til er en fællesdisk, hvor hver bruger har adgang
> til deres egen mappe med eget user/passw.

Hvorfor bruger du ikke en iMac med ASIP eller Mac OS X Server 10-bruger?

//Peter

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 10-09-01 20:26

"Peter Gersmann" <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor bruger du ikke en iMac med ASIP eller Mac OS X Server 10-bruger?

Den maskine der skal fodre resten af netværket skal være en Windåse maskine,
idet de 5 Mac'er bare ekstra maskiner på et større netværk .(

Ellers var det ikke noget problem, hvis det udelukkende var Mac'er i
netværket og at det kunne være en Mac der var server

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 11-09-01 11:00

> [...]

> Ellers var det ikke noget problem, hvis det udelukkende var Mac'er i
> netværket og at det kunne være en Mac der var server

Hvorfor ikke bruge MacOS X, med installation af Samba? Så opfattes
Mac'en af Windåserne som en - Windows NT eller 2000.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-09-01 09:10

"Per Erik Ronne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ikke bruge MacOS X, med installation af Samba? Så opfattes
> Mac'en af Windåserne som en - Windows NT eller 2000.

Dels er OSX jo ikke gratis, og der kunne jo meget vel være tale om ældre
Mac'er som slet ikke kan køre OSX...

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 12-09-01 09:23

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse
> "Per Erik Ronne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse
>
> Dels er OSX jo ikke gratis, og der kunne jo meget vel være tale om ældre
> Mac'er som slet ikke kan køre OSX...

Nemmerlig... Det bliver FTP adgang og en lille fin bog efter den spanske
dreng ved navn "Manual", der må udgøre det for rigtig netværksdeling indtil
de vil investere i f.eks. DAVE, PCMALAN eller 2000 Server

Ellers mange tak for tips og tricks.

Hilsen
Lars H. Fischer
..................der snart må have en Mac igen..........

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 12-09-01 12:27

> [...]

> dreng ved navn "Manual", der må udgøre det for rigtig netværksdeling indtil
> de vil investere i f.eks. DAVE, PCMALAN eller 2000 Server

Så brug en afart af Linux - som også indeholder Samba. Linux er som
bekendt et gratis UNIX-produkt.

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-09-01 16:56

In article <yVEn7.11810$sk1.384421@news010.worldonline.dk>,
> [...]

> dreng ved navn "Manual", der må udgøre det for rigtig netværksdeling indtil
> de vil investere i f.eks. DAVE, PCMALAN eller 2000 Server

Overvej endelig en Linux-server til formålet, så behøver i ikke at
investere andet end lidt tid.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 12-09-01 21:14

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> Overvej endelig en Linux-server til formålet, så behøver i ikke at
> investere andet end lidt tid.

Ja det kunne man jo også.... hmmmm.... Jeg tror bare det bliver en lidt for
kringlet affære, idet det ikke er mig der skal vedligholde netværket, men
kun skal sætte skidtet op og en gang i mellem sørge for der hul igennem til
fællesdisken .-)

Hygge hygge
Lars H. Fischer

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-09-01 22:05

In article <EkPn7.13852$sk1.398897@news010.worldonline.dk>,
> [...]

> kun skal sætte skidtet op og en gang i mellem sørge for der hul igennem til

Konsulentbistand ydes mod rimeligt gebyr

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 13-09-01 07:34

> Konsulentbistand ydes mod rimeligt gebyr

Hehe..der er begrænsede midler, så jeg har snuppet det gebyr der er .-))

Men ellers tak for tilbudet

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-09-01 11:11

In article <2qYn7.8076$9V5.429120@news000.worldonline.dk>,
"Lars H. Fischer" <newsgroup@nospam.dk> wrote:

> Hehe..der er begrænsede midler, så jeg har snuppet det gebyr der er .-))

Egoist ;-()

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 14-09-01 22:22

> Egoist ;-()

Jeg skal da forhøre mig, idet muligheden ikke er fjermtliggende .))

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-09-01 22:44

In article <4wuo7.10753$9V5.497985@news000.worldonline.dk>,
"Lars H. Fischer" <newsgroup@nospam.dk> wrote:

> Jeg skal da forhøre mig, idet muligheden ikke er fjermtliggende .))

Du burde nu også kunne klare det selv, det er ikke vanvittigt
kompliceret.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Gunleik Groven

Dato : 11-09-01 09:22

> [...]

> Er den nemmeste måde ikke bare, at installere FTP Server på Win2000Pro
> maskinen og give Mac'erne adgang via FTP, istedet for at installere DAVE

Dette er ikke mitt, felt, men fra jeg har lest, er dette den enkleste
loesningen.

> Desværre har Win2000Pro udgaven ikke de specielle Mac features, som
> Server
> udgaven har, hvilket gør livet lidt lettere

Skal mac`ene kjoere X?

I saa fall skal de f.o.m. 10.1 kunne identifisere seg som Wintel box`er
i nettverket - og du har altsaa intet problem...

mvh:
Gunleik

--
http://www.insomnia-kulturproduksjoner.no

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 11-09-01 09:50

"Gunleik Groven" <gunleik@insomnia-kulturproduksjoner.no> skrev i en
meddelelse news:gunleik-6BA842.10214011092001@news.online.no...

> Skal mac`ene kjoere X?
>
> I saa fall skal de f.o.m. 10.1 kunne identifisere seg som Wintel box`er
> i nettverket - og du har altsaa intet problem...

Nej det er 5 stk. 7200, så jeg har ikke denne mulighed, selvom det ville
gøre det ufattelig nemt..

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 11-09-01 22:25

> [...]

> meddelelse news:gunleik-6BA842.10214011092001@news.online.no...

> Nej det er 5 stk. 7200, så jeg har ikke denne mulighed, selvom det ville

Hvad med Connectix Doubbletalk. Jeg har ingen erfaring med programmet,
men de plejer at lave noget fikst software.

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-09-01 22:43

Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:

> Hvad med Connectix Doubbletalk. Jeg har ingen erfaring med programmet,
> men de plejer at lave noget fikst software.

et udemærket stykke software som er billigere end Dave (og mindre buggy)
- det kan dog ikke bruges til at dele filer eller printere på mac'en -
kun til at koble på windows arbejdsstationer, printere og servere

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook