Udstødning til CBR 600 F2
Fra : J. Ewerty K.

Dato : 09-09-01 23:07

Hejsa derude i gruppen

Jeg er den glade ejer af en Honda CBR 600 F2, med original udstødning.
Jeg har planlagt at putte lidt mere lyd på Hondaen her i løbet af vinteren,
og så var det liiiige at jeg gerne ville hører andre CBR ejere om de kan
anbefale / fraråde et mærke - det skal lige siges jeg vil gerne have mere
lyd men det skal stadigvæk så jeg kan være mine omgivelser bekendt
på forhånd tak for hjælpen
MVH
JEK

Fra : ¯`·.¸J@nner På Job¸.~

Dato : 10-09-01 13:38

Hejsa,

Der har tidligere været diverse tråde vedrørende netop udstødninger.

I det nyeste nummer af Bike har de netop haft en test af slipon potter ,
hvad der er godt og hvad der er skidt fremgår tydeligt af denne test. Testen
er foretaget på Sukki GSX 600 R, det der primært er sammen lignet er ydelses
forhold samr db samt kvalitet/finish. Flere af de testede potter tager
faktisk nærmest effekt fra scooteren , så hvad er det man vil have ? Bare
mere lyd ? Eller forventes der også en effekt forøgelse. Ligeledes er der
fra producent til producent også forske på om deres potter eller hele
systemer kræver en om dysning af cyklen. Denne omdysning incl. rulle felt og
hvad der tilhører er jo ikke ligefrem gratis.

Dengang jeg selv var den lykkelige ejer af en CBR600 var den monteret med en
Yushimura (hvordan det lige staves) oval carbon potte, denne havde en kanon
finish samt en virkelig rar lyd der var til at holde ud på en længere tur.
Derimod havde jeg en kammerat der på det tidspunkt havde en Cobra potte på
hans scooter .... uha uha faktisk virkede denne nærmere som en støj
forstærker end en lyddåse , han kørte altid bagerst he he ingen kunne holde
ud at høre på hans udblæsning.....

Så hvad kan man anbefale .. h'mmmm smag og behag må jeg sige men man går
aldrig fejl af Arcrapovic som er det ultimative system der kan købes til
enhver scooter , godtnok heller ikke helt billigt , men man får hvad man
betaler for som regl.

Måske var det en ide for at spare lidt på skillingerne et annoncere i Den
brugte avis, en CBR 600 er en meget udbredt maskine og der må være tons af
folk der har slipon potter til at ligge og samle støv på hylderne.

God jagt og smut evt. ned og køb det nye Bike for at blive lidt klogere og
sammenligne en flok forskellige modeller

Hygge

Onkel Jan
www.gugmc.dk

Fra : Tom Karlsson - Remov~

Dato : 12-09-01 11:38

Fra : Allan jørgensen

Dato : 12-09-01 15:11

"Tom Karlsson - Remove NOSPAM" <tk@babylon5.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse
/T - Der ikke troede man slap godt fra en baghjulspunktering på mc.

sagtens, man kan enda bestå køreprøven med fladt baghjul

Allan(fzr600us)

Fra : Armand

Dato : 12-09-01 16:02

Tom Karlsson - Remove NOSPAM <tk@babylon5.dkNOSPAM> skrev i en

> /T - Der ikke troede man slap godt fra en baghjulspunktering på mc.

Længe leve slangeløse dæk !!!

--
Armand.

Fra : Michael Buk Madsen

Dato : 12-09-01 16:14

Du skulle tage at købe en leo vinci slip on potte den har en fed lyd og den
kræver ikke nødvendigvis en omdysning af dine karburatorer

Mvh

Michael madsen

www.Classic-bikes.dk