Hjælp vi er invaderet af mosegrise !
Fra : ULLA MORTENSEN

Dato : 09-09-01 22:15

Kære NH
Det er bare helt vildt.
Først åd de roden på min 11 år gl. opstammede rose, så gik turen til mit
blommetræ, med 3 slags blommer.
I dag var det sommerfuglebusken og pæretræet.
Så nu ønsker jeg et rigtig godt råd inden min have kun består af en kedelig
græsplæne.
Jeg kan sige at græsplænen er noget undermineret og der nogle steder er
skud.
Hjælp.
Kærlig hilsen
Ulla

Fra : Niels

Dato : 10-09-01 08:00

Hej igen Ulla.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men vores kat tog en der
var godt i gang med at underminere vores græsplæne. Katten sad og stak
poterne ind i gangene, og efter to dage var der ikke mere aktivitet,
så jeg tror den har fået den.

Men jeg kan se at vi har været heldige

Niels

Fra : ULLA MORTENSEN

Dato : 11-09-01 19:55

Vi har 4 katte + naboens.
Desværre har de ikke fanget nogle. Jeg tror vi har rigtig mange.
hilsen Ulla

Fra : Per A. Hansen

Dato : 13-09-01 19:30

ULLA MORTENSEN <frumortensen@get2net.dk> skrev i en
> [...]
> blommetræ, med 3 slags blommer.
> I dag var det sommerfuglebusken og pæretræet.

Mosegrise eller vandrotten er meget vanskelig at
få bugt med, da den lever af planteføde. Den skal
fanges i fælde.
Se f.eks. lidt om det på:

http://hjem.get2net.dk/per.hansen/

Klik på FAQ/OSS "Have & landbrug"
Her er der bl.a. et punkt med muldvarpe og mosegrise.

Per A. Hansen