Database access / txt-file fejl.
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 09-09-01 20:58

Hej NG.

Hvis jeg laver en database i access eller nærmere en skabelon, som jeg vil
bruge i
et lille VB-prg. til indtastning af data, skal access så være installeret på
pc'eren
hvor prg. skal køre ?

Jeg har prøvet at lave en database i access, hvorefter jeg har gemt den som
text-fil,
og brugt VisualDataManager i VB og åbnet filen. Herefter valgt
"DataFormDesigner"
til at bygge min form i VB. Og alt ser ok ud, den add'er nye poster, og
gemmer den i
min text-fil, men under udførsel af knappen "delete" kommer følgende fejl:

Run Time error '3617'
Sletning af data i en sammenkædet tabel understøttes ikke af denne ISAM.

Min Knap ser ud på følgende måde:
Private Sub cmdDelete_Click()
Data1.Recordset.Delete
End Sub

Hvad kan det skyldes ?

Håber I kan / vil hjælpe mig videre, i mit lille projekt.
På forhånd mange tak.

Thomas.

Fra : Rayman

Dato : 18-09-01 14:51

Hvis .mdb filen ligger på computeren, skal du bare have en ADO/JET driver
installeret. Du så ikke redigere i filen, direkte, men køre ADO kommandoer
på den. Hvis du bruger access2000, skal du installere JET 4.0, og den kommer
sammen med MDAC 2.6. Access97 bruger JET 3.51.

Fejlen tyder på at der er oprettet nogle relationer, som gør at tabellen
ikke kan slettes.

Held og lykke....Rayman