Hvor køber man bremsefedt?
Fra : Asger Steffensen

Dato : 09-09-01 20:21

Hej Folks,

jeg er ved at give bagcaliberen en overhaling, men mangler noget bremsefedt.
Det er desværre ikke noget man får hos den lokale isenkræmmer...

Ved nogen hvor man kan købe det? Helst i Storkøbenhavn.

Mvh.
Asger
ZX-10

Fra : JR

Dato : 09-09-01 20:27

Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9ngfec$c2v$1@sunsite.dk...
> [...]
> Det er desværre ikke noget man får hos den lokale isenkræmmer...
>
> Ved nogen hvor man kan købe det? Helst i Storkøbenhavn.

Altså det blå syrefri fedt til smøring af stemplet i kaliberen? Jeg mener at have købt det i Rødovre
hos en autoforhandler der ligger tæt på synshallen på en vej parallel med Roskildevej. Fra
Roskildevej drej mod synshallen, første vej til højre, første autostumpesalgfirma til højre...

Eller var det bare kobberfedt til klodserne, det kan man få allevegne hos MC butikker. Mon ikke de
store også har bremsefedt.

Jim Radmer

Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 09-09-01 20:45

Hej

Jeg fandt det i et byggemarked.

Uffe

Fra : Asger Steffensen

Dato : 09-09-01 20:45

"Uffe Ibh Iversen" <Uffeibh@nork.auc.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg fandt det i et byggemarked.

Bremsefedt i et byggemarked?? Hvilket byggemarked? Og hvilket fabrikat fedt?

Asger
ZX-10

Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 10-09-01 17:24

Råd og dåd i Randers tror jeg nok
Jeg kan ikke lige huske hvad det var det hed...
Uffe

Fra : Claus

Dato : 09-09-01 21:19

> Ved nogen hvor man kan købe det? Helst i Storkøbenhavn.

Hej.

Du kan få det lige i nærheden af hvor du bor, Lyon Auto reservedele i
Holmbladsgade.

Claus

Fra : Asger Steffensen

Dato : 10-09-01 17:03

"Claus" <Pernille@city.dk> wrote in message

> Hej.
>
> Du kan få det lige i nærheden af hvor du bor, Lyon Auto reservedele i
> Holmbladsgade.
>
> Claus

Tak Claus, han havde faktisk noget der ser ud til at kunne bruges.
Du virker ret velinformeret om min person, kender vi hinanden?

Asger
ZX-10 (snart med bremser

Fra : Claus

Dato : 11-09-01 05:39

> Du virker ret velinformeret om min person, kender vi hinanden?
>
> Asger
> ZX-10 (snart med bremser

Hej

Niks.......men for et stykke tid siden søgte du garage på Bryggen, så jeg
gik ud fra at du bor der. ?
Jeg arbejder selv på Bryggen og bor lidt længere ude på ø'en.

Claus
ZX6R

Fra : Steen Johansen

Dato : 11-09-01 23:32

"Claus" <Pernille@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gik ud fra at du bor der. ?
> Jeg arbejder selv på Bryggen og bor lidt længere ude på ø'en.

Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - hope always the best

Fra : Armand

Dato : 11-09-01 23:54

Claus <Pernille@city.dk> skrev i en

> "Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Niks.......men for et stykke tid siden søgte du garage på Bryggen, så
> jeg gik ud fra at du bor der. ?

Hæ!

Stasi go home - D.F.M. strikes again

--
Armand.

Fra : Claus

Dato : 12-09-01 06:32

> Hæ!
>
> Stasi go home - D.F.M. strikes again
>
> --
> Armand.

*GRILL*

Man intresserer sig vel for sine med skribenter

Claus
ZX6R

Fra : Asger Steffensen

Dato : 12-09-01 16:52

> [...]
> gik ud fra at du bor der. ?
> Jeg arbejder selv på Bryggen og bor lidt længere ude på ø'en.

Hmm, ja det er vist egentlig rigtigt. Men jeg har stadig ikke fundet nogen
garage. Til gengæld er jeg og et par venner gået sammen om at prøve at finde
et lille værkstedslokale vi kan skrue i.

Asger
ZX-10

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-09-01 21:45

On Sun, 9 Sep 2001 21:21:01 +0200, "Asger Steffensen" <ast@get2net.dk>
wrote:

Hej Asger.

>jeg er ved at give bagcaliberen en overhaling, men mangler noget bremsefedt.
>Det er desværre ikke noget man får hos den lokale isenkræmmer...
>
>Ved nogen hvor man kan købe det? Helst i Storkøbenhavn.

Du kan få sådan noget hos Stenløse Autodele.
Damvej 11.
Det jeg har derfra hedder Bardahl anti seize paste - prisen kan jeg
ikke huske, men det er ikke alarmerende.
Jeg bruger det til alt muligt hvor tingene bliver varme.
Bolte i motorblokken, de pinde kalibrene "vandrer" på, bag på
bremseklodser (mellem klodsen og stemplet), det er et helt fint anti
hylemiddel
Man skl blot passe på at det ikke kan komme på den forkerte side af
klodsen
Selv stemplet på Duc'ens hydrauliske kobling får med mellemrum en
"fingerspids" - ellers hyler også den som bare fanden.
(Jeg kører pt. med en teflonbøsning (PFTE) mellem stempel og
udrykkerpladen, men teflon har vist lidt problemer med at klare
trykket.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-09-01 22:06

øhhh er det ikke bare det man kalder kobberfedt ?

købte en stor dåse for 80,- hos en autodeleforhandler

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

Fra : Armand

Dato : 09-09-01 23:34

> jeg er ved at give bagcaliberen en overhaling, men mangler noget
> bremsefedt.
> Det er desværre ikke noget man får hos den lokale isenkræmmer...

Hos nærmeste auto-tilbehørs shop (dem med CD-cardic katalogerne), såvel
som auto-reservedels grossist/"koblingslager" (F.eks: "Østergård"??)

Hvis du havde været lidt opfindsom, havde du skaffet dig en klat ved
nærmeste bremse (og dæk ?) -center for et par basser til svendene!

--
Armand.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 10-09-01 08:02

Mange tak for de mange råd. Men lad mig lige undestrege: Det jeg mangler er
ikke kobberfedt eller alm. konsistensfedt. Det har jeg ad libitum.
Det jeg mangler er bremsefedt, hvilket er fedt der benyttes ved samling af
bremsecaliberen, bl. a. til at smøre med ved isætning af stemplerne. I
modsætning til konsistensfedt kan det bruges sammen med bremsevæske. Det kan
konsistens fedt _ikke_ !

De der ved hvor man kan købe det, må gerne lade høre fra sig.

Asger
ZX-10

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-09-01 16:12

Asger Steffensen wrote:

> [...]
> konsistens fedt _ikke_ !
>
> De der ved hvor man kan købe det, må gerne lade høre fra sig.

Har dansk automaterial/ A Østergård ikke en afdeling i nærheden. Det du søger er
Ate bremsepasta. Det bruges også til trykluft.

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn

Fra : Asger Steffensen

Dato : 10-09-01 17:04

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message

> Har dansk automaterial/ A Østergård ikke en afdeling i nærheden. Det du
søger er
> Ate bremsepasta. Det bruges også til trykluft.

Det var præcis Ate jeg havde i tankerne, men jeg har fået noget andet nu, et
australsk produkt.

Mvh.
Asger
ZX-10

Fra : Harald Blaatand

Dato : 10-09-01 16:10

> [...]
kan
> konsistens fedt _ikke_ !
>
> De der ved hvor man kan købe det, må gerne lade høre fra sig.

Ethvert auto reservedels fima burde have det,ellers prøv at finde et
bremsefirma i tlf.bogen

Mvh HB