HJÆLP! Access lukker af sig selv...
Fra : Spook

Dato : 09-09-01 19:06

Da jeg tidligere i dag ville åbne én af mine databaser, lukkede Access 2000
ned af sig selv, inden jeg nåede at åbne en tabel. Dette skete gang på
gang - uanset hvilken af mine databaser, jeg ville åbne. Det samme skete,
hvis jeg markerede en anden forespørgsel eller blot maksimerede vinduet.

Jeg har af- og geninstalleret Office 2000 i dag, men uden held. Det skal
nævnes, at der ikke var problemer med Access for et par dage siden.

Hvad kan fejlen være, og hvordan kan jeg afhjælpe den?

PFT,

Jens Jensen

spook@tdcadsl.dk

Fra : Spook

Dato : 09-09-01 21:59

"Spook" <spook@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nævnes, at der ikke var problemer med Access for et par dage siden.
>
> Hvad kan fejlen være, og hvordan kan jeg afhjælpe den?

Jeg har nu konstateret, at problemet også gælder Word og Excell - og dermed
sikkert også resten af Office-pakken.

Jens Jensen

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 09-09-01 22:35

Spook <spook@tdcadsl.dk> wrote in message
> "Spook" <spook@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu konstateret, at problemet også gælder Word og Excell - og
> dermed sikkert også resten af Office-pakken.
>
> Jens Jensen
Hej Jens

Jeg har klippet nedenstående fra en af de utallige poster omkring det
samme problem (tror jeg):

> Jeg har lige opgraderet Office 2000 med SR1, og nu lukker alle mine
> officeprogrammer efter 2-3 sek.
> Hvad kan der være galt?
> Kan man fjerne SR1 uden at skulle fjerne hele Office-pakken?
Dette er et velkjent problem. Årsaken er at MS Office ble installert
med en CD key som startet med GC6J3.
Det er en cracked pirat versjon av msoffice, og Microsoft la inn en
spesiell kode som deaktiverer programmene hvis man oppgraderer
til SR1 / SR1a. Du må ha en CD install kode som ikke starter med
GC6J3. Hvis du så ikke har det må du først avinstallere office,
deretter rense ut alt av Office rester slik det er beskrevet i
ariklen,
og deretter legge inn MSO2K uten SR1 igjen.

Så kan du jo oppsøke den du kjøpte din Officepakke hos og
fortelle ham/henne et par sannhetsord, eller ....

Du finner en MS artikkel om løsningen her:

OFF2000: Program Quits Immediately After Starting When SR-1/SR-1a
Update Is Applied
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q255/5/03.ASP

To receive this article by e-mail send a request to
mshelp@microsoft.com and
put Q255503 in the subject line.

Håber du kan bruge det til noget.
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : pre

Dato : 10-09-01 14:34

Hvis programmerne hidtil har kørt uden problemer (Jeg går ud fra at SR1 er
installeret), så er den nemmeste/hurtigste vej nok gennem Kontrol
Panel/Fjern Tilføj-Office2000. Vælg den install form der hedder Find og
Erstat. Så kontrolleres alle filers indhold i forhold til det korrekte.
pre

Fra : Lars

Dato : 27-10-01 00:11

pre <send@ingen.mail> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3v3n7.6010$9V5.336732@news000.worldonline.dk...
> [...]
> Panel/Fjern Tilføj-Office2000. Vælg den install form der hedder Find og
> Erstat. Så kontrolleres alle filers indhold i forhold til det korrekte.

Ikke tag det ilde op, men hvis man har en sørøverkopi af Office pakken og
man installere SP1 virker den ikke mere, Office altså
Lats