/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Ruller eu45
Fra : LARS KNUDSEN


Dato : 09-09-01 18:16

Jeg vil gerne vide noget om hvor meget fart der ryger ved at sætte lettere
ruller på min Peugeot speedfigt, den køre omkring de 75-80 kmt uden der er
lavet noget ved den, så jeg kunne godt tænke mig sætte nogle ruller på der
ikke vejer så meget og derved få hurtigere optræk, men langsommere
tophastighed, jeg har spekuleret på at sætte 6 grams ruller på hvor der nu
sidder 9 grams på som standard, men hvor meget hastighed mister jeg ved det?



 
 
Brian Sørensen (09-09-2001)
Kommentar
Fra : Brian Sørensen


Dato : 09-09-01 20:01

/5-80 ... uden der er lavet noget ved den??? Det er da i ugen med to
torsdage!!!

Du kan saætte lettere ruller i, og du får mindre topfart og DÅRLIGERE
accelleration. Du kan gå ned på ca. 8,5 gram, og så har det taget ca. 10 km
på toppen. (,5 gram laves ved at bore deoriginale op med et 6mm bor.

/Brian
www.spedfight.cjb.net


LARS KNUDSEN <l-knudsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MrNm7.929$lk7.36656@news.get2net.dk...
> Jeg vil gerne vide noget om hvor meget fart der ryger ved at sætte lettere
> ruller på min Peugeot speedfigt, den køre omkring de 75-80 kmt uden der er
> lavet noget ved den, så jeg kunne godt tænke mig sætte nogle ruller på der
> ikke vejer så meget og derved få hurtigere optræk, men langsommere
> tophastighed, jeg har spekuleret på at sætte 6 grams ruller på hvor der nu
> sidder 9 grams på som standard, men hvor meget hastighed mister jeg ved
det?
>
>



Lasse Elbek (11-09-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Elbek


Dato : 11-09-01 17:07


"Brian Sørensen" <bs@hekto.dk> wrote in message
news:10Pm7.1119$gW7.204043516@news.orangenet.dk...
> /5-80 ... uden der er lavet noget ved den??? Det er da i ugen med to
> torsdage!!!
>
> Du kan saætte lettere ruller i, og du får mindre topfart og DÅRLIGERE
> accelleration. Du kan gå ned på ca. 8,5 gram, og så har det taget ca. 10
km
> på toppen. (,5 gram laves ved at bore deoriginale op med et 6mm bor.
>
> /Brian
> www.spedfight.cjb.net
>

75-80 er muligt - den jeg havde viste 85-90. (+100 ned ad bakker)
Jeg havde målt den et par gange til at måle 10 for meget.
Det var en vandkølet.

/Lasse



Brian aka Hekto (12-09-2001)
Kommentar
Fra : Brian aka Hekto


Dato : 12-09-01 13:22

ja, ja, ... det er da en helt normal tophastighed; men ikke UDEN at der er
gjort noget! ... som fx at fjerne begrænsningerne.

/Brian
"Lasse Elbek" <lasse.elbek.no.spam@get2net.dk> wrote in message
news:9nlcn6$18ie$1@news.cybercity.dk...
>
> "Brian Sørensen" <bs@hekto.dk> wrote in message
> news:10Pm7.1119$gW7.204043516@news.orangenet.dk...
> > /5-80 ... uden der er lavet noget ved den??? Det er da i ugen med to
> > torsdage!!!
> >
> > Du kan saætte lettere ruller i, og du får mindre topfart og DÅRLIGERE
> > accelleration. Du kan gå ned på ca. 8,5 gram, og så har det taget ca. 10
> km
> > på toppen. (,5 gram laves ved at bore deoriginale op med et 6mm bor.
> >
> > /Brian
> > www.spedfight.cjb.net
> >
>
> 75-80 er muligt - den jeg havde viste 85-90. (+100 ned ad bakker)
> Jeg havde målt den et par gange til at måle 10 for meget.
> Det var en vandkølet.
>
> /Lasse
>
>



Lasse Elbek (12-09-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Elbek


Dato : 12-09-01 18:27


"Brian aka Hekto" <bs@hekto.dk> wrote in message
news:3b9f53a9$0$9444$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> ja, ja, ... det er da en helt normal tophastighed; men ikke UDEN at der er
> gjort noget! ... som fx at fjerne begrænsningerne.
>

De køre kun 45 (55 på speedometer) når der er begrænsninger på.
Han skriver 75-80 - så der er sikkert blindrør på den endnu. ?

/Lasse



LARS KNUDSEN (12-09-2001)
Kommentar
Fra : LARS KNUDSEN


Dato : 12-09-01 19:51

Der sidder både original udstødning på som ikke er pillet ved, og skiven er
HELLER ikke fjernet på variatoren, men tilbage til det egentlige, så på den
ellers så fremragende Peugeot side www.hekto.dk/speedfight kan jeg læse at
ved at sætte lettere ruller på får jeg mindre top hastighed men hurtigere
acceleration, så det er svært at se hvad der er rigtigt, men gode råd er
meget velkommen.
"Lasse Elbek" <lasse.elbek.no.spam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:9no5nq$221f$1@news.cybercity.dk...
>
> "Brian aka Hekto" <bs@hekto.dk> wrote in message
> news:3b9f53a9$0$9444$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> > ja, ja, ... det er da en helt normal tophastighed; men ikke UDEN at der
er
> > gjort noget! ... som fx at fjerne begrænsningerne.
> >
>
> De køre kun 45 (55 på speedometer) når der er begrænsninger på.
> Han skriver 75-80 - så der er sikkert blindrør på den endnu. ?
>
> /Lasse
>
>



Lasse Elbek (12-09-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Elbek


Dato : 12-09-01 21:50


"LARS KNUDSEN" <l-knudsen@get2net.dk> wrote in message
news:X6On7.2961$lk7.61213@news.get2net.dk...
> Der sidder både original udstødning på som ikke er pillet ved, og skiven
er
> HELLER ikke fjernet på variatoren, men tilbage til det egentlige, så på
den
> ellers så fremragende Peugeot side www.hekto.dk/speedfight kan jeg læse at
> ved at sætte lettere ruller på får jeg mindre top hastighed men hurtigere
> acceleration, så det er svært at se hvad der er rigtigt, men gode råd er
> meget velkommen.

Det helt rigtige er vel er fjerne begrænsningerne...
Det tager ca. 20 min at pille skiven ud. + en times tid at lukket
blindrøret.
Det giver faktisk et helt ok optræk og det er sq rart at kunne følge med
trafikken, så man undgår farlige situationer ved at bilerne "maser" sig
forbi. (det er ikke særlig sjovt at en bil ligger ½ meter bag en og
presser...)

Hvis du vil have et "vildt" optræk så overvej 70 ccm.

Rullerne ved jeg ikke så meget om, da jeg altid kørte med de orignale.
Den havde et bedre optræk end de fleste andre afdroslede scootere.

/Lasse



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste