/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Benzin til ældre MC
Fra : Jens


Dato : 09-09-01 15:22

Hej Alle

Er der en kan fortælle mig om man kan hælde 95 Blyfri på en Honda CB400Four
fra 1977 eller om den skal blybenzin?

Jeg glæder mig til at høre nærmere!

God afslutning på sæsonen!

jens



 
 
Claus Rittig (09-09-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 09-09-01 16:20

"Jens" <joplh@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:EWKm7.1075$bw5.199517219@news.orangenet.dk...
> Hej Alle
>
> Er der en kan fortælle mig om man kan hælde 95 Blyfri på en Honda
CB400Four
> fra 1977 eller om den skal blybenzin?

Alle Hondaer siden starten af 70'erne er beregnet til blyfri bensin. Jeg
mener at den sidste "ikke -blyfri" var CB 500 T fra '75.

Rittig



Jens Jessen (09-09-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 09-09-01 18:29

Kør du blot på blyfrit - min gamle Nimbus fra 1935 har kørt på det i årevis.

--
Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJ)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. 8657 7201 Fax. 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

"Jens" <joplh@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:EWKm7.1075$bw5.199517219@news.orangenet.dk...
> Hej Alle
>
> Er der en kan fortælle mig om man kan hælde 95 Blyfri på en Honda
CB400Four
> fra 1977 eller om den skal blybenzin?
>
> Jeg glæder mig til at høre nærmere!
>
> God afslutning på sæsonen!
>
> jens
>
>



Armand (09-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-09-01 23:26


Jens <joplh@wanadoo.dk> skrev i en
news:EWKm7.1075$bw5.199517219@news.orangenet.dk...
> Hej Alle
>
> Er der en kan fortælle mig om man kan hælde 95 Blyfri på en Honda
> CB400Four fra 1977 eller om den skal blybenzin?
> Jeg glæder mig til at høre nærmere!

Det er kun herhjemme at Blyfri bensin er noget nymodens stads - I Japan
og ikke mindst på det væsentlige amerikanske marked, har det været
dagsordenen længe inden vi danskere begyndte at opfatte derom (en
kammerat købte en US-importeret XS 1100 i '83, hvorpå der til vor store
undren stod "unleaded only" på tankdækslet!), hvorfor en japansk 77'er
skulle kunne klare mosten.

Bly-problematikken ligger for det meste i zonen imellem ventil og
ventilsæde:
For biler med støbejerns-topstykke er ventilsædet udfræst direkte i
støbegodset, hvilket fordrer bly som "stødpude".
I aluminiums-topstykker, hvilket 400/4'eren har, kan denne metode ikke
bruges, hvorfor der er ipresset hårdmetal-bøsninger til udfræsning af
ventilsæder, og disse skulle kunne klare blyfrit bensin!

Men jeg vil ikke stå med ansvaret for dit topstykke, så jeg anbefaler
dig at forhøre dig ved importøren, der har venlige folk til at besvare
den slags!

--
Armand.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste