Faktura mangler
Fra : Finn Bennetsen

Dato : 09-09-01 15:07

Jeg har modtaget en faktura fra et Internetfirma på noget bannerreklame.
Fakturaen er uden oplysninger om moms og der er heller ikke noget SE. nr.

Kan jeg bruge sådan en faktura til noget som helst

Finn Bennetsen
Web4me

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 09-09-01 15:23

In <9nftla$msm$1@sunsite.dk> "Finn Bennetsen" <Bennetsen@web4me.dk> writes:

>Jeg har modtaget en faktura fra et Internetfirma på noget bannerreklame.
>Fakturaen er uden oplysninger om moms og der er heller ikke noget SE. nr.

>Kan jeg bruge sådan en faktura til noget som helst

Nej.

/Martin

Fra : Knud Berggreen

Dato : 11-09-01 20:19

In <9nfu0l$116q$1@news.net.uni-c.dk>, on 09/09/2001
at 02:23 PM, tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) said:

>Nej.

Jo selvfølgelig kan du da det. Den kan indgå som en udgift i dit
driftregnskab, men det er en momsfri udgift så du må ikke foretage nogen
momsberegning.

/Knud

--
Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og det andre sider på sitet er også ganske tankevækkende....

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 13-09-01 23:04

> Jo selvfølgelig kan du da det. Den kan indgå som en udgift i dit
> driftregnskab, men det er en momsfri udgift så du må ikke foretage nogen
> momsberegning.
>
> /Knud

Det mener jeg ikke du har ret i.
Hvis vedkommende ikke har et SE.nr. skal der i stedet være påført - foruden
fyldestgørende adresse og navn på person - et cpr.nr.
Selvom man har en så lille omsætning, at der ikke kræves moms, skal et firma
fortsat have SE.nr.
Er det et firma udenfor EU gælder der dog andre regler.

Mvh. JørgenE.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 21-09-01 18:32

In <3ba12d59$0$82179$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, on 09/14/2001
at 12:04 AM, "Jørgen E. Madsen" <elsted@madsen.mail.dk> said:

> [...]
>firma fortsat have SE.nr.
>Er det et firma udenfor EU gælder der dog andre regler.

Det er godt at du via "mener" tager forbehold, for du tager fejl.
SE-nummeret er kun et krav hvis der beregnes moms. CPR-nummer er ikke et
krav, da ingen bortset fra offentlige myndigheder lovligt kan kræve at få
oplyst en persons CPR-nummer.

/Knud