Andet multimedie
bentjuul 3670
Lingo/Director
Fra : Solo

Dato : 09-09-01 14:28

Jeg ved ikke om jeg har ramt den rigtige gruppe, men prøver alligevel.

Jeg har lavet en simpel Director 8 movie.
Ved at klikke på nogle billeder går man til en anden frame og afspiller et
AVI klip.

Mit problem er nu at AVI klippene ikke vil afspilles på nogle enkelte
maskiner, og det selvom det er Windows 98, og samme version af media player
inatalleret.
Der bliver bare tom skærm, og ingen fejlmeddelse.

Jeg har prøvet at afspille klippene "direct to stage", og jeg har prøvet med
"preload", men uden resultat.

Jeg har prøvet at tage klippene ind som "internal cast member", og at linke
til "ekstern fil".

Jeg har prøvet at ændre størrelsen på klippene, for at tvinge Director til
at tage fat i dem.
Men alt uden resultat.

Er der nogle gode foreslag ?

Lars Sørensen

Fra : Rune Simonsen

Dato : 17-09-01 14:54

On Sun, 9 Sep 2001 15:27:35 +0200, "Solo" <solo.dk@mail1.stofanet.dk>
wrote:

> Jeg har prøvet at ændre størrelsen på klippene, for at tvinge Director til
> at tage fat i dem.
> Men alt uden resultat.
>
> Er der nogle gode foreslag ?

Har du styr på hvilket codec filerne er lavet i og om dette er
installeret på den maskine du prøver at køre filen på?

Jeg har ikke prøvet director, men det kunne lyde som om, at den ikke
rekomprimerede filerne(meget godt vil jeg synes), og at du derfor selv
skal holde øje med codec problematikken.

Rekomprimer evnt. alle filerne til et codec der kan afspilles af en
default windowsinstallation. Mpeg1/Mpeg2 er også en mulighed hvis
Director har support for dette?

--

Rune Simonsen