Navn på krydderi?
Fra : Familien Anderson / ~

Dato : 09-09-01 12:42

Hej.

Jeg har fået en pose krydderier, som består af små, mellembrune
frøskaller med et sort frø i.
Krydderiet har en stærk, aromatisk duft.
Navnet på krydderiet er:
Zanthoxylum piperitum syn Xanthoxylum piperitum.
Er der nogen, der kan give mig et andet navn for dette krydderi?
Hvad kan det evt. bruges til?

Venlig hilsen
Margit

Fra : ole larsen

Dato : 09-09-01 13:52

Familien Anderson / Madsen skrev i meddelelsen
<3b9b54d2$0$4789$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
> [...]
>Zanthoxylum piperitum syn Xanthoxylum piperitum.
>Er der nogen, der kan give mig et andet navn for dette krydderi?

En søgning på google giver så mange oplysninger at det nok er bedst om du
selv prøver.

Ole

Fra : Thomas Krogh

Dato : 09-09-01 14:33

Familien Anderson / Madsen skrev i meddelelsen <3b9b54d2$0$4789$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...

(...)
> [...]
>Zanthoxylum piperitum syn Xanthoxylum piperitum.
>Er der nogen, der kan give mig et andet navn for dette krydderi?

Siuchan peber.

En uundværlig ingridiens i mange asiatiske køkkener - især kinesiske og tibetanske men vistnok også
i dele af det indiske/nepalesiske køkken. Mulighederne med det er legio.

mvh

Thomas Krogh

Fra : Emil

Dato : 11-09-01 22:26

On Sun, 9 Sep 2001, Thomas Krogh wrote:

>Siuchan peber.
>Mulighederne med det er legio.

Pas på med at besidde Siuchan peber, thi da bliver man legionær.

m.v.h. Emil

Fra : TERJE REFSNES

Dato : 13-09-01 14:14

http://www-ang.kfunigraz.ac.at/~katzer/engl/generic_frame.html?Zant_pip.html

Her er en link til opplysninger om krydderet Sechuan Peber !
Hilsen Aud

"Familien Anderson / Madsen" <skovkrogen17@mail1.stofanet.dk> skrev i
melding news:3b9b54d2$0$4789$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...