Update/repair Office 2000 SP2 ? - Disable~
Fra : Ninja

Dato : 08-09-01 21:37

Problem
-------------
Disable Windows File Protection (WFP) ?
Update/repair Office 2000 SP2 ?

Sysinfo
--------
Windows 2000 US SP2
Office 2000 US SP2 (selvom der står SP1 i "about")

Når jeg forsøger at køre en office repair eller reinstall så
hænger installationen med denne error.

"Error 31. The Windows Installer service cannot update the system
file C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VGX\vgx.dll
because the file is protected by Windows. You may need to update
your operation system for this program to work correctly."

Hvad kan dette skyldes ?

Mit gæt er at .DLL filen er beskyttet af Windows File Protection
(WFP) og bliver automatisk restored når den slettes.

Men hvordan slår man så WFP fra ?
--------------------------------------
Jeg har forsøgt kommandoen SFC/CANCEL - men WFP er stadig
aktiv efter boot.

Jeg har også forsøgt at ændre registry med:
Hive: HKEY_LOCAL_MACHINE
Key: Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Name: SFCDisable
Data Type: REG_DWORD
Value: FFFFFF9D

....men den er stadig aktiv.

Problemet opstod med SP2, hvor MS tilsyneladende nu
ignorerer registrykey hvor WFP slås fra.

Nu læser jeg så på nettet at man skal hex-editere SFC.DLL for
at slå WFP fra i SP2 - men er der ikke en mere hensigtsmæssig
løsning ?

Håber på lidt hjælp ?

Venlig hilsen