netstat -an
Fra : Troels Thomsen

Dato : 08-09-01 16:02

Hvad betyder det når fjern-addressen er 0.0.0.0 som her:
Proto Local Address Foreign Address State
TCP 0.0.0.0:135 0.0.0.0:0 LISTENING
Skal man have IP 0.0.0.0 for at kunne connecte til den port ?

Kan man komme af med port 445 på en w2000 ?

tpt

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 08-09-01 16:13

In <3b9a3354$0$14824$ba624c82@nntp02.dk.telia.net> "Troels Thomsen" <troels.thomsen@usa.net> writes:

>Hvad betyder det når fjern-addressen er 0.0.0.0 som her:
> Proto Local Address Foreign Address State
> TCP 0.0.0.0:135 0.0.0.0:0 LISTENING
>Skal man have IP 0.0.0.0 for at kunne connecte til den port ?

Nej, 0.0.0.0 betyder alle.
>Kan man komme af med port 445 på en w2000 ?

Hvilken Windows 2000 service koerer paa den port ?

?
/Martin

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 08-09-01 19:20

On 08 sep 2001 Martin Moller Pedersen enriched usenet with:

> Hvilken Windows 2000 service koerer paa den port ?

SMB (Server Message Block)
Mere info her:http://ntsecurity.nu/papers/port445/

--
Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst

Lars Kyndi Laursens sarkastiske indlæg grænser til det stupide og skal
ikke yderligere kommenteres. - Stefan i dk.edb.sikkerhed

Fra : Troels Thomsen

Dato : 08-09-01 20:50

> Nej, 0.0.0.0 betyder alle.

Ok, men ved UDP står der stjerner ved fjernaddressen, det betyder vel også
alle ?
En besynderlighed man ikke skal tænke mere over, eller ?

Proto Local Address Foreign Address State
TCP 0.0.0.0:1025 0.0.0.0:0 LISTENING
UDP 127.0.0.1:1028 *:*

mvh
Troels

Fra : Alex Holst

Dato : 08-09-01 22:26

Troels Thomsen <troels.thomsen@usa.net> wrote:
> Ok, men ved UDP står der stjerner ved fjernaddressen, det betyder vel også
> alle ?
> En besynderlighed man ikke skal tænke mere over, eller ?

UDP er ikke forbindelses-baseret. En UDP port der lytter tager blot imod
pakker -- der skabes ikke en forbindelse med en anden adresse.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-09-01 16:59

"Troels Thomsen" <troels.thomsen@usa.net> writes:

> Kan man komme af med port 445 på en w2000 ?

Kig her:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q204/2/79.ASP

Apropos port 445 og sikkerhed:
http://www.newsbytes.com/news/01/169408.html

Fra : Troels Thomsen

Dato : 08-09-01 20:32

> Apropos port 445 og sikkerhed:
> http://www.newsbytes.com/news/01/169408.html

Hvis man laver et share på en harddisk uden at putte et ordenligt password
på, så har man selvfølgelig problemer. Men jeg er lidt i tvivl om
Administrator passwordet er blandet ind i dette ?

Langt om længe fik jeg held til at stoppe port 445 og port 135, som også var
'irriterende'.

Port 135 (epmap) forsvandt da jeg stoppede DCOM services vha dcomcfg.exe.
Man
skal fjerne alle protokoller fra fanebladet Default Protocols.

Port 445 forsvandt da jeg disablede driveren 'netbios over tcp/ip' i :
control panel - Administrative tools - computer management - device
manager - view - show hidden devices - non plug and play drivers - netbios
over tcp/ip - højre klik - disable
(jeg ved godt der er et flueben i tcp/ip driverne man kan fjerne, det gør
bare ikke tricket)
Jeg læste på dejanews at der tilsyneladende var nogen installationer hvor
dette ikke virkede.

mvh Troels