CBR600F2 - godt/skidt?
Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-09-01 15:23

G'day
For et stykke tid siden spurgte jeg om råd ved køb af mc i 50kkr klassen. Nu
har jeg imidlertid fundet ud af at jeg har lidt flere penge at gøre med,
sådan cirka 60kkr, hvilket vil sige at der er råd til min drømme-mc - en
CBR600F2 fra omkring 1993
Jeg har hørt at den næsten er den perfekte mc, og er utroligt driftsikker
osv., er det noget der passer? Jeg har ikke hørt om nogen typefejl på dem,
udover ensretteren der vist godt kan stå af.
Jeg vil selvfølgelig _meget_ gerne høre om andres erfaringer, da jeg jo ikke
vil spilde en mindre formue på noget gammelt ragelse
Selvom jeg er ret vild med den mc, så vil jeg da også gerne høre forslag til
fornuftigere/bedre alternativer.
Ohh, jeg glæder mig
Nu skal jeg bare lige have solgt gixxeren
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk (billeder af mc'er her)

Fra : Michael K.S.

Dato : 08-09-01 15:46

On Sat, 8 Sep 2001 16:22:57 +0200, "Jes Vestervang"
<jesvj@mailme.dk.fjernmig> wrote:

> [...]
>har jeg imidlertid fundet ud af at jeg har lidt flere penge at gøre med,
>sådan cirka 60kkr, hvilket vil sige at der er råd til min drømme-mc - en

Good for U !

>Jeg har hørt at den næsten er den perfekte mc

Findes ikke,men hvis den perfekte gade(sports)cykel gjorde ville den
være damn tæt på...all things to all men all of the time som
englænderne ynder at sige,mere korrekt er most things to most men most
of the time.

>, og er utroligt driftsikker
>osv., er det noget der passer?

Ja !

> Jeg har ikke hørt om nogen typefejl på dem,
>udover ensretteren der vist godt kan stå af.

Der er fejl på _alle_ MC'er,på en CBR600F2 er de bagatelagtige.Nævnes
som ting der kan/bør tjekkes er : hjullejer,kronrørslejer,2. gearet
,bagdæmper,raslende kobling (har mange -betyder intet),skævslidt kæde
p.g.a unøjagtige indstillingsmærker på bagsvinger.

>Jeg vil selvfølgelig _meget_ gerne høre om andres erfaringer, da jeg jo ikke
>vil spilde en mindre formue på noget gammelt ragelse

Gammelt ragelse,det kan du selv være )....Alt kan ødelægges,men til
60.000 skulle det nok være muligt at finde et ret godt eks.Den '92 jeg
købte sidste år lå på ca. 65.000 og den var meget-meget velholdt og
kørte i øvrigt lækkert.

>Selvom jeg er ret vild med den mc, så vil jeg da også gerne høre forslag til
>fornuftigere/bedre alternativer.

Findes _ikke_ ....IMO - se'fø'li

>Ohh, jeg glæder mig

Det forstår man jo godt.

>Nu skal jeg bare lige have solgt gixxeren

Af med lortet i en fart )

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-09-01 16:06

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev:

Nu

> Good for U !

Jeps, jeg glæder mig som en sindssyg

> [...]
> være damn tæt på...all things to all men all of the time som
> englænderne ynder at sige,mere korrekt er most things to most men most

Øh, jo

> Ja !

Ohh, det er d a rart at få bekræftet at man ikke er ved at gøre noget dumt

> [...]
> ,bagdæmper,raslende kobling (har mange -betyder intet),skævslidt kæde
> p.g.a unøjagtige indstillingsmærker på bagsvinger.

Ok, det husker jeg at tjekke!!!

> Gammelt ragelse,det kan du selv være )

Det bare bare en lille provokation til at lokke folk ud af busken

>....Alt kan ødelægges,men til
> 60.000 skulle det nok være muligt at finde et ret godt eks.Den '92 jeg
> købte sidste år lå på ca. 65.000 og den var meget-meget velholdt og
> kørte i øvrigt lækkert.

Ohh, det lyder godt

> Findes _ikke_ ....IMO - se'fø'li

Fedt nok _

> Det forstår man jo godt.

> Af med lortet i en fart )

Satme så Nu er den både i den blå avis og markedsgruppen

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER - til salg i markedsgruppen

Fra : Armand

Dato : 09-09-01 12:33

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Findes ikke,men hvis den perfekte gade(sports)cykel gjorde ville den
> være damn tæt på...

CBR 600'eren har næsten altid vundet MOTORRAD's
600'er-sammenligningstest's, og hvergang har det været på solide point i
stort set alle kriterier. Der har altid været 600'ere som var meres
portslige, mere
bekvemme, bedre bremsende, hurtigere o.s.v. - Men det har været
fordelt jævnt blandt konkurrenterne, hvorved CBR'erens solide egenskaber
over hele linien har været så tilstrækkelige at ingen konkurrent kunne
slå den på
bundlinien

> Der er fejl på _alle_ MC'er,på en CBR600F2 er de bagatelagtige.Nævnes
> som ting der kan/bør tjekkes er : hjullejer,kronrørslejer,2. gearet

Aprospos gear - Et konstruktionsmæssigt kiks, som de fleste nok ikke vil
lægge mærke til:
Gearkassen er utypisk liniær i springene imellem gearene (= temmeligt
store spring imellem også de højere gear!)

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 09-09-01 14:00

On Sun, 9 Sep 2001 13:33:24 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

> [...]
>fordelt jævnt blandt konkurrenterne, hvorved CBR'erens solide egenskaber
>over hele linien har været så tilstrækkelige at ingen konkurrent kunne

Hvis du nu havde taget 3 linier mere med i citatet var det netop
pointen )

-M

Fra : Jens U

Dato : 09-09-01 16:24

Michael K.S. skrev ...
>"Armand" :

>Hvis du nu havde taget 3 linier mere med i citatet var det netop
>pointen )

Tja, og det må en inkarneret Honda hader erkende
men vi alle jo vores forskellige heste vi ridder på

Min Susåki kostet mere på et år, hvad min Honda ikke har koste på seks år.
måske var jeg bare uheldig. :-/
Hvis Kim (Armand) bare ville erkende at der findes gode og dårlige modeller inden for alle mærker.
og så mere være en VF hader med den erfaring han har

--
Hilsen Jens, HONDA Revere - 123Kkm still going strong
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Armand

Dato : 09-09-01 23:37

Jens U <reveredk@studmc.dkX> skrev i en
> Michael K.S. skrev ...

> Tja, og det må en inkarneret Honda hader erkende
> men vi alle jo vores forskellige heste vi ridder på

Men!?
Min pointe var jo den samme!

> Min Susåki kostet mere på et år, hvad min Honda ikke har koste på seks
> år. måske var jeg bare uheldig. :-/

Næh nej.
Den tror jeg såmænd gerne på!

> Hvis Kim (Armand) bare ville erkende at der findes gode og dårlige
> modeller inden for alle mærker. og så mere være en VF hader med den
> erfaring han har

Nu skyldes det jeg kalder mit "Honda-had" snarere noget jeg har pådraget
mig i min tidlige mc-ungdom (selvtilstrækkelig importør der ikke udlånte
modeller til test (find lige én Honda-test i et dansk blad i 70'erne!),
fordi Honda'er "solgte sig selv" !), end deciderede møg-modeller; men
netop VF'ernes skæbne passede mig derfor så meget desto bedre (og fik
forøvrigt efterfølgende pludselig importøren til at udlåne til test! ).

CBR 600 ér faktisk én af de Honda'er jeg kunne misunde [men schyyy -
Ikke sige det til nogen ]

--
Armand.

Fra : Jens U

Dato : 10-09-01 01:58

Armand skrev ...

> [...]
>netop VF'ernes skæbne passede mig derfor så meget desto bedre (og fik
>forøvrigt efterfølgende pludselig importøren til at udlåne til test! ).

Skal den forstås at noget der skete i stenalderen (70'erne)
er skyld i din store mistro til lige præsis Honda
Kim vi skriver 2001 kik dog fremad
ellers ender du også på museum sammen med mc'erne. )

>CBR 600 ér faktisk én af de Honda'er jeg kunne misunde [men schyyy -
>Ikke sige det til nogen ]

Jeg kan ikke holde på en hemmelighed,
så jeg kommer nok til at sladre hver gang du skriver at Honda generelt er noget lort

--
Hilsen Jens, HONDA Revere

Fra : Rune Larsen

Dato : 10-09-01 07:02

"Jens U" <reveredk@studmc.dkX> skrev i en meddelelse

> Skal den forstås at noget der skete i stenalderen (70'erne)
> er skyld i din store mistro til lige præsis Honda
> Kim vi skriver 2001 kik dog fremad
> ellers ender du også på museum sammen med mc'erne. )

Nu er vi 2-takt-fans heller ikke just store fans af Honda, som jo er verdens
absolutte største 4-takts pushere.

/Rune

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-09-01 11:19

On Mon, 10 Sep 2001 08:02:14 +0200, "Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk>
wrote:

>Nu er vi 2-takt-fans heller ikke just store fans af Honda, som jo er verdens
>absolutte største 4-takts pushere.

Men som stadig har overskud til at producere verdens hurtigste
125-250-500 2-taktere (_du_ kan bare ikke købe een og så bliver
du sur ) )

Rossi-Katoh-Elias rocks on NSR !!!!

-M
RS250,men hellere på NSR250SP hvis Honda ikke havde kastreret den - ØV

Fra : Armand

Dato : 10-09-01 16:10

Jens U <reveredk@studmc.dkX> skrev i en
> Armand skrev ...

> Jeg kan ikke holde på en hemmelighed, så jeg kommer nok til at sladre
hver > gang du skriver at Honda generelt er noget lort

Så kommer du til at vente længe!
Måske du har opfattet det sådan; men jeg har aldrig skrevet at Honda
generelt er noget lort - Kun at jeg er Honda-hader :-|
Ikke engang Suzuki har jeg udtalt mig så radikalt om. Dog måske om deres
oliekølede modeller :-/

--
Armand.
(med et par hemmeligheder ud over CBR'eren)

Fra : Armand

Dato : 09-09-01 21:28

> Hvis du nu havde taget 3 linier mere med i citatet var det netop
> pointen )

Jamen det var det uforståelige udenlandske med en dansk sætning midt
imellem ikke?
Mit svar bekræftede jo også kun dig i kraft af test-omtale istedet for
subj. udtalelser [som JEG ellers er ekspert i at afgive ], så vær
dog ikke så ked af det

--
Armand.
(Honda-hader med CBR 600, som en af de få undtagelser)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-09-01 16:56

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev:

> [...]
> fordelt jævnt blandt konkurrenterne, hvorved CBR'erens solide egenskaber
> over hele linien har været så tilstrækkelige at ingen konkurrent kunne

Det lyder jo bare rigtig godt

Ok. Tjekker man bare 2. gear ved at give fuld gas og se om den bliver i
gearet? Min ny motor på gixxeren havde jo en bøjet skiftearm (ordnet på
garantien), der jo fik den til at hoppe ud af 2. gear, men kun ved fuld gas.

> [...]
> Gearkassen er utypisk liniær i springene imellem gearene (= temmeligt
> store spring imellem også de højere gear!)

Tjah, det gør nok ikke mig det store, da det nok bliver sjældent jeg kommer
over 140 alligevel

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-09-01 18:15

> [...]
> CBR600F2 fra omkring 1993
> Jeg vil selvfølgelig _meget_ gerne høre om andres erfaringer.

Læs hvad jeg har skrevet på www.dmcn.dk og kom med de spørgsmål jeg ikke har
besvaret.
91-92 var de forste F2'ere, i 93-94 blev affjedringen kraftig opgraderet med
cartridgedæmper foran med justerbar returdæmpning, og fuldt justerbar
reservoir dæmper bagpå.
Jeg ville gå efter 93'er da den kostede 100.000 i '93 og 140.000 i 94. Det
bliver væsentligt dyrere i '94 hos forsikringen.

Motoren skal gå perfekt og den skal trække rent fra tomgang.
Se forresten denne side http://www.hondabikes.freeserve.co.uk/ie4.htm han
overdriver dog lidt på service siden. Kig dig lidt omkring efter en med en
pæn lakering. De kommer nogen gange i de værste 80'er pastel farver
Naturligvis ikke min som er bordeaux....

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-09-01 16:51

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev:

> Læs hvad jeg har skrevet på www.dmcn.dk og kom med de spørgsmål jeg ikke
har
> besvaret.

Er hermed gjort Du har jo egentlig fået det meste med, men hvordan er
den egentlig at skrue på. Jeg håber jo ikke at det bliver nødvendigt i
større omfang, men kan man regne med at den er til at skrue i, hvis man kun
har to tommelfingre? Jeg kunne jo fint finde ud af at skifte motor på
gixxeren

> [...]
> Jeg ville gå efter 93'er da den kostede 100.000 i '93 og 140.000 i 94. Det
> bliver væsentligt dyrere i '94 hos forsikringen.

Ok Jeg går efter en '93'er så

> Motoren skal gå perfekt og den skal trække rent fra tomgang.

Ok

> Se forresten denne side http://www.hondabikes.freeserve.co.uk/ie4.htm han
> overdriver dog lidt på service siden.

Ok, nu har jeg lige været gennem det hele, og det lader jo ikke til at der
er nogle grusomheder på sådan en cbr Men den der blæserkøling på
spændingsregulatoren, det virker dfa lige lidt overdrevet Men det er han
jo også klar over

> Kig dig lidt omkring efter en med en
> pæn lakering. De kommer nogen gange i de værste 80'er pastel farver

Jeg har godt lagt mærke til nogle af de der delvist lyserøde uhyrer Gad
nok vide hvad pokker der dog har fået folk til at købe dem i den farve

> Naturligvis ikke min som er bordeaux....

Nej, de er ret pæne

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-09-01 19:51

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev:
> "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev:

(.........)
Det

> Ok Jeg går efter en '93'er så

Forresten: Der er jo nok '92'ere der først blev solgt i '93, så hvilket
typenummer skal den have?

Fra : Michael K.S.

Dato : 09-09-01 20:06

On Sun, 9 Sep 2001 20:50:53 +0200, "Jes Vestervang"
<jesvj@mailme.dk.fjernmig> wrote:

>Forresten: Der er jo nok '92'ere der først blev solgt i '93, så hvilket
>typenummer skal den have?

Det kan du ikke se på typenummeret,både '92 og '93 hedder PC25,men kig
på (eller spørg til) affjedringen,gaffelbenene (sorte på '92),
bagerste fodhvilere (sidder på en sort bøjle på '92)...det er nemt at
se forskel

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-09-01 20:40

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du ikke se på typenummeret,både '92 og '93 hedder PC25,men kig
> på (eller spørg til) affjedringen,gaffelbenene (sorte på '92),

Nu ved jeg ikke så meget om affjedringskomponenter, så en hurtig beskrivelse
af hvad jeg skal kigge efter ville være meget rart

> bagerste fodhvilere (sidder på en sort bøjle på '92)...det er nemt at
> se forskel

Hvordan sidder de på '93'eren?

Fra : Michael K.S.

Dato : 09-09-01 20:58

On Sun, 9 Sep 2001 21:40:18 +0200, "Jes Vestervang"
<jesvj@mailme.dk.fjernmig> wrote:

>Nu ved jeg ikke så meget om affjedringskomponenter, så en hurtig beskrivelse
>af hvad jeg skal kigge efter ville være meget rart

Jens har allerede været inde på det,men altså bagerste dæmper har
eksternt reservoir fra '93- og forgaflen er blank

>Hvordan sidder de på '93'eren?

I et blankt V-stativ.

Her er et par billeder....nu burde du ikke være i tvivl.

http://bikepics.com/pictures/06709/ (92)

http://bikepics.com/pictures/07427/ (93)

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-09-01 21:02

> [...]
[snip - en masse]

Tak Det var lige hvad der skulle til for at få mig til at fatte det
Nu må jeg bare se at få skudt 'zukien af i en fart

Fra : Michael K.S.

Dato : 09-09-01 21:14

On Sun, 9 Sep 2001 22:02:27 +0200, "Jes Vestervang"
<jesvj@mailme.dk.fjernmig> wrote:

>Nu må jeg bare se at få skudt 'zukien af i en fart

Aldrig godt at være desperat ) og sæsonen er jo alliwl ved at være
slut (min sluttede sidste weekend) så tag det helt roooooligt - Der er
også en CBR til dig

-M
RS250 - Scream if U wanna go faster...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-09-01 21:17

> Aldrig godt at være desperat )

Nejnej :-/

> og sæsonen er jo alliwl ved at være
> slut (min sluttede sidste weekend)

Argh, det er da vist lidt overdrevet

> så tag det helt roooooligt - Der er
> også en CBR til dig

Jajaaaah... Det er bare lidt træls at undvære mc, da jeg ikke lige har en
madkasse.

> -M
> RS250 - Scream if U wanna go faster...

*AAARRRRRRRH!!!!*

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER - begge til salg

Fra : Michael K.S.

Dato : 09-09-01 21:38

On Sun, 9 Sep 2001 22:16:58 +0200, "Jes Vestervang"

For mit vedkommende absolut nej

-M
RS250 - burn baby burn....

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-09-01 16:17

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev:

> For mit vedkommende absolut nej

Du er da lidt mærkelig Er det rr-sæsonen du snakker om?

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-09-01 16:37

On Mon, 10 Sep 2001 17:17:16 +0200, "Jes Vestervang"
<jesvj@mailme.dk.fjernmig> wrote:

>Du er da lidt mærkelig

Årh tak folk plejer ellers at sige at jeg er _meget_ mærkelig

> Er det rr-sæsonen du snakker om?

Ja ...og så det faktum at der kom lidt mere fut i fejemøget end
tiltænkt.

-M
RS250 - skal lige bruge lidt dele før den er klar igen...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-09-01 19:34

> Årh tak folk plejer ellers at sige at jeg er _meget_ mærkelig

> Ja ...og så det faktum at der kom lidt mere fut i fejemøget end
> tiltænkt.

Ja, nogle folk er gode til at forkorte deres sæsoner

Fra : Armand

Dato : 09-09-01 23:38

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Det kan du ikke se på typenummeret,både '92 og '93 hedder PC25,men kig
> på (eller spørg til) affjedringen,gaffelbenene ................

Trods fælles typenummer må den nyere da have et højere stelnummer, som
man burde kunne gå efter :-/

JJ nævnte at der kom reservoir på bagdæmperen fra 93'eren - det skulle
da være enkelt at checke - Og er forøvrigt meget tydelig på den af
M.K.S. nævnte adresse:
http://bikepics.com/pictures/07427/
Akkurat som justeringsmulighederne (returdæmpning) på teleskoperne - som
også kan anes som forskel på de to nævnte net-adresser!

Vil det for det danske marked ikke også være et spørgsmål om farvevalget
som forskel imellem de to modeller?

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 10-09-01 00:50

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> Trods fælles typenummer må den nyere da have et højere stelnummer, som
> man burde kunne gå efter :-/
> JJ nævnte at der kom reservoir på bagdæmperen fra 93'eren - det skulle
> da være enkelt at checke -

Forøvrigt:
Frankies mc-center i Randers har annonceret en sådan som en 92'er
Ka' ded' nu å' pass' ? :-/

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-09-01 11:21

> Du har jo egentlig fået det meste med, men hvordan er
> den egentlig at skrue på.

Den er ikke så lige til at gå i gang med som min gamle XJ. Ventiljusteringen
skal man være frisk på at kan tage ret lang tid. Til gengæld kan man få
shimsne i 0,025 spring, så hvis man flueknXXXer kan man lægge alle sine
ventilspillerum tæt. En ombytningsshim koster 40kr hos Aagesen, og hvis man
køber dem koster de 60. Altså kan det godt betale sig at købe sine shims og
derved få et lager. En CBR har "shims under bucket", hvilket holder vægten
nede og giver lange intervaller mellem service, men til gengæld skal
knasterne ud for at skifte en shim. Ikke noget for en der er begynder (Spørg
RacerNiles ). Almindelige service som olieskift, smøring af bagsvinger
og kronrør, forgaffelolieskift o.s.v. er nemt og ligetil. Køb en
værkstedsmanual og start med at pille kåbesiderne af. Du kan med held købe
tændrør, luftfilter o.s.v. i tyskland f.eks ved www.louis.de da der her er
meget at spare.

Special værktøj:
Hvis du vil lave ventiljustering selv, så køb et specielt følerblad, da
intervallerne ligger "skævt" (30kr hos Louis), en momentnøgle der går ned
til omkring 6nm (200 hos Louis), og afsæt to dag til det første gang, helst
med hjælp af en der har prøvet før. Som sædvanligt er det ikke svært, men
tidskrævende og man må ikke sjuske. Hvis du vil lave karb sync selv, så vil
jeg anbefale Morgan Carbtune II. Du kan købe det direkte hos
http://www.carbtune.com . Batteriet er vedligeholdelsesfrit og kræver en
oplader som er godkendt til vedligeholdelsesfri batterier (160kr ved louis).
Hvis du vil give oliefilteret de 10nm som Honda anbefaler skal du skal du
have et oliefilterværktøj til 1/4" som har Ø 65mm. (50kr ved Louis)

De vigtigste service intervaller:
6000km
Luftfilter rensning , Kronrørschek
12.000km
Karb sync (jeg gør det for hver 6000). Olie og filter skift
18.000km eller 2. år
Bremsevædske (Den skal være lys og gennemsigtig, e.v.t. lilla). Luftfilter
skift
24.000km
Tændrør og ventil justering. Bagsvinger smøring. Kronrørssmøring.
Forgaffelolie skift
36.000km
Kølervædske. Kølervædske skal forresten aldrig skiftes hvis vædsken er klar,
og man er 100% sikker på at man altid har påfyldt enten grøn eller blå
vædske i 50% kølervædske 50% demineraliseret vand. Den grønne og den blå
kølervædske må ikke blandes.

> Men den der blæserkøling på spændingsregulatoren, det virker dfa lige lidt
overdrevet
Regulator omformeren er røget på min og på en kammerat der også kører F2.
Chek ladespændingen på den du køber, den må ikke være over 15volt ved
5000rpm. Er den det skal den skiftes og det koster 950kr ved Schnabel.

> Jeg har godt lagt mærke til nogle af de der delvist lyserøde uhyrer
Kig på http://www.sportbikes.dhs.org/Default.cfm og http://www.bikepics.com/
og find dit farvorit farve skema.

Lad nu være med at købe den første CBR du prøver, men se dig omkring. Man
finder sjælden de gode tilbud i første hug.

Jeg bruger altid taktikken med at adskille modellen jeg køber og lave et
komplet service på den selv. Så kender jeg den til bunds og ved hvordan
standen er på alle dele. Luftfilter, forgaffelolie og smøring af bagsvinger
og kronrør er typisk glemte service punkter som 90% af alle cykler trænger
til at få udført. Gør det selv med det samme og hav god samvittighed.

Fra : RacerNiels

Dato : 11-09-01 07:33

Jens Jacob Bager Jensen <bager@vkr.dk> wrote in message

>Ikke noget for en der er begynder (Spørg RacerNiles ).

HOV HOV!! FUT mudderkastning... og noget!

Jeg stillede knasterne perfekt FØRSTE gang! Problemet var min tålmodighed
med benzinen. Den nåede aldrig at fylde 2. karb op, og derfor gik motoren
elendigt!

At jeg nu står og bøvler med kronrørslejet... det er en helt andet sag...

RææææserNiels