Hente access data ud fra 2 kriterier
Fra : Kurt

Dato : 08-09-01 15:32

Jeg skal hente et mm mål fra access, ud fra et bestemt receptnavn og et
bestemt lag nummer.

(Der ligger ca 10 recepter med op til 500 lag som maskinen skal køre)

Dvs der er 2 ting som skal være opfyldt for at den korrekte linie er fundet
i tabellen.

Jeg bruger VBA (visual basic for application)

Min kode:

Generel erklæring
Dim DB as DAO.Database
Dim Tabel as DAO.Recordset

Public sub Hent mm_data()
Set DB = OpenDatabase("c:\mydb\access_DB\data.mdb")
Set Tabel = DB.OpenRecordset ("Recepttabel")

Tabel.Movefirst
gTagDb("Access_data\mm_maal").Value = Tabel.Fields("MM").Value

End sub

I ovenstående får jeg hentet mm mål op fra access og ført over i et andet
program hvor variablen mm_maal i biblioteket Access_data får tilført
værdien.

Men det er for det første record i tabellen. Nu skal den udbygges til at det
kan være et mål ud fra en bestemt recept, og et bestemt lag nr.

Min tabel består af kolonnerne
"Navn" (indeholder receotnavn)
"Lag" (indeholder lag nummeret 1-500)
"MM" indeholder det aktuelle mål som maskinen skal køre, ved denne recept og
ved dette lag

Kan nogen hjælpe??

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 09-09-01 10:56

Kurt <ku.bu@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> køre)
>
> Dvs der er 2 ting som skal være opfyldt for at den korrekte linie er

<SNIP Gammelkode>

> Min tabel består af kolonnerne
> "Navn" (indeholder receotnavn)
> "Lag" (indeholder lag nummeret 1-500)
> "MM" indeholder det aktuelle mål som maskinen skal køre, ved denne
> recept og ved dette lag

Hej Kurt
Jeg ville lave noget ala nedenstående. (er dog ikke testet og ikke
gennemtænkt . Nu tager proceduren to argumenter en
tekststreng (navnet på recepten) og en integer (nummeret på laget).

'--------------------Kodestart--------------------
Public Sub Hentmm_data(strRecepter As String, intLag As Integer)
Dim DB As DAO.Database
Dim Tabel As DAO.Recordset
Set DB = OpenDatabase("c:\mydb\access_DB\data.mdb")
Set Tabel = DB.OpenRecordset("SELECT * FROM Recepttabel " & _
"WHERE [Navn] = '" & strRecepter & "' AND " & _
"[Lag] = " & intLag)

' Er der fundet en post der matcher
If Tabel.EOF And Tabel.BOF Then
MsgBox "Ingen data fundet med data: " & vbNewLine & _
"Navn = " & strRecepter & vbNewLine & _
"Lag = " & intLag, vbInformation, "Ingen data fundet"
Else
' Kan undlades
Tabel.MoveFirst
gTagDb("Access_data\mm_maal").Value = Tabel.Fields("MM").Value
End If
End Sub
--
Mikkel Bundgaard