Gåsebiller i græsplænen !!!!!
Fra : Pia og Steen Sørense~

Dato : 08-09-01 13:17

Hejsa

Min nabo har fået gåsebiller i sin græsplæne, hvad gør hun ????

På forhånd tak for hjælpen

Fra : Arne pedersen

Dato : 08-09-01 16:16

Først vil jeg sige tillykke vis i ikke har fået det endnu, men i får det
bare rolig .
her i lunderskov er det et helt kvarter der er ramt nogle mere end andre dem
der har prøvet at bekæmpe dem siger der ikke er noget der hjælper efektivt.
så tillykke vis i ikke selv er ramt endnu det kommer desværre nok bare til
næste år.
Arne Pedersen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 08-09-01 18:25

Pia og Steen Sørensen <anna@post3.tele.dk> skrev i en
> Hejsa
>
> Min nabo har fået gåsebiller i sin græsplæne, hvad gør hun ????

Se her:

http://hjem.get2net.dk/per.hansen/faq.htm

Per A. Hansen

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 09-09-01 09:16

Gåsebiller vil kun bo der hvor der er meget sandet jord, det tyder på hvem
der har bygget husene i området har sparet på pengene og ikke lavet
jordfornyelse der hvor haverne skulle anlægges. Er det et nyere byggeri kan
man lægge sag an og derved tvinge bygheren til at lave jordfornyelsen og er
det et ældre kan man se frem til en meget sørgelig græsplæne de næste par år
eller asfaltere haven! Gåsebillelarver er ikke sådan at slippe af med og
ædder gerne rub og stub.

God fornøjelse!

Mvh Tina

Fra : Per A. Hansen

Dato : 09-09-01 09:27

Tina Bach Larsen <tina@tk.k-net.dk> skrev i en
> [...]
år
> eller asfaltere haven! Gåsebillelarver er ikke sådan at slippe af med og

Enig. Det samme skriver jeg faktisk også.
Kemisk bekæmpelse kan ikke betale sig - virkningen er
yderst ringe eller slet ingen virkning.
Man kan kun håbe på, at de forsvinder af sig selv -
på samme måde som flere andre skadevoldere -
som f.eks. Oldenborren, Sadelgalmyggen m.fl.

Per A. Hansen

Fra : Arne pedersen

Dato : 10-09-01 17:29

den holder ikke en meter i vores kvater er der nogen der har ofret i jord
fornyelse andre ikke. alle er lige hårdt ramt ingen mere end andre hvad
skulle et evetuelt sagsandlæg gå ud på at man har fået gåsebiller den holder
ikke
Arne

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-09-01 21:02

Hej
Jeg vil forslå at hun køber en af de to forskellige nematoder der findes
imod dem.
Heterorhabditis sp. som jeg så vidt ved kun går torbistlaver.
eller
Steinernema carpocapsae, som både går på torbistlaver og stankelbenslaver.
Man køber dem i pakker, som man blander med vand, og vander ud på plænen, og
det er ikke så dyr en løsning.
Håber det hjælp lidt
Hilsen
Thomas Madsen
Pia og Steen Sørensen <anna@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b9a0c7b$0$231$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 10-09-01 21:26

Det er gjort flere steder hvor bygherren har sparet jordfornyelsen væk, vi
taler her om at ligge et lag muldjord på en meter. Der kan kun lægges sag an
hvis der er bygget indefor de sidste 10 år ellers er det forældet. Jeg ved
dette da min lektor på Landbohøjskolen har været indvolveret i flere af
sagerne, og der er blevet pålagt bygherren at ændre forholdene.

Mvh Tina

Fra : Michael - DK

Dato : 11-09-01 07:19

Hej,

Jeg har prøvet nematoder mod gåsebillelarver. Det hjælper overhovedet ikke
en døjt. Jeg tror efterhånden, det eneste der hjælper er at daske larverne i
hovedet med en hammer. Og med et par hundrede milioner i haven så får man jo
week-enden til at gå med det (-:

mvh
Michael

Thomas Madsen <psycho_h@worldonline.dk> skrev i en