ændring af gearing
Fra : albert

Dato : 08-09-01 13:08

Kan jeg skifte en 45-t bagtandhjul ud med en 42-t når kædekittet
har kørt ca. 3000km med nuværende tandhjul, eller bliver jeg
nød til at vente til næste gang ?

(og jo, den kan godt klare en så stor ændring

mvh Albert
CBR1000

Fra : Janus

Dato : 08-09-01 14:04

Det kan du sagtens.

kik evt. om det gamle tandhjul ikke er alt for slidt, hvis det er det er det
spild af det nye.

Janus

albert <albert@albertsmc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b9a090a$0$14818$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Armand

Dato : 09-09-01 12:28

Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en

> kik evt. om det gamle tandhjul ikke er alt for slidt, hvis det er det
> er det spild af det nye.

Hvis man anskuer at det er en permanent løsning til CBR'eren, vil det
gamle jo være spildt alligevel :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 09-09-01 11:36

> Kan jeg skifte en 45-t bagtandhjul ud med en 42-t når kædekittet
> har kørt ca. 3000km med nuværende tandhjul, eller bliver jeg
> nød til at vente til næste gang ?

Kæden vil under ingen omstændigheder tage skade af et friskt tandhjul.
Det er den anden vej: At montere en ny kæde på et halvgået tandhjul, der
er ulogisk!

--
Armand.

Fra : albert

Dato : 09-09-01 13:24

> Kæden vil under ingen omstændigheder tage skade af et friskt tandhjul.
> Det er den anden vej: At montere en ny kæde på et halvgået tandhjul, der
> er ulogisk!

Kunne aldrig finde på at sætte ny kæde på gamle tandhjul (det er ikke
tandhjulene der gør kædekits dyre!), var blot lidt bekymret for min
hundedyre kæde

Kædehjul bestilt - ser frem til en rigtig sejtrækker

mvh Albert