Turbo70 og Windows ME
Fra : Tore Oldervoll

Dato : 08-09-01 13:02

Jeg har et programmet som er skrevet i turbopascal 7.0 i grafisk modus. Det
virker godt i DOS-vinduet på min gamle maskin med win98. Men på min nye DELL
Inspirion PIII med WinME får jeg ikke noe output i grafisk modus, ingen
tekst, ingen linjer, ingenting. Programmet reagerer på alle tastetrykk, og
alle parametre har riktige verdier. GraphResult = GrOK. Jeg får ingen
feilmeldinger. Er det noen som vet noe som slike problemer? Er takknemlig
for hjelp.

Tore Oldervoll

Fra : Ingolf

Dato : 18-09-01 19:21

Hvordan skifter du til Grafisk mode ?

var gd,gm : integer;
ch : char;

begin
gd:=detect;
initgraph(gd,gm,'c:\tp\bgi');
cleardevice;
end;

?

Prøv med

asm
mov ax,13h
int 10h
end;

Ellers prøv at benytte Scitech display doctor... kunne måske fixe det.

Venligst
Ingolf