Andagt
Fra : Live4Him

Dato : 08-09-01 12:41

Af C.O.Rosenius

Sat til at tjene

Vagt mine lam! ...Vær hyrde far mine får!
Joh.21,15-16

Den store overhyrde, der røgter sine får ordentligt, bærer lammene i favn og
leder de diende får , er Jesus selv. Nu spørger han Peter: Elsker du
mig? -så vogt mine lam! Elsker du mig? -så vær hyrde for mine får!

Det er Herren, der beder sin ringe discipel om en tjeneste. Ligesom han selv
er hyrde, skal Peter være det -være hans medarbejder og tjener. Den samme
nåde bliver også alle hans venner til del.

I kald og stand er der forskel på os. Men alle er vi kaldede til at være
Kristi efterfølgere og tjenere. Vi skal tjene andre, ligesom han har tjent
os. Til alle, der elsker ham, siger han: Følg mig!

Når Jesus siger: "Jeg er kommet, for at de skal have liv og have i overflod
" og stiller alt sit til rådighed for os, så vil han også, at vi med samme
kærlighed skal sige til vort medmenneske: For min Herres skyld, som har
gjort og hver dag gør mig så meget godt, vil jeg nu gerne have lov til at
tjene dig. Tag hvad der er mit, ligesom jeg har fået, hvad der hans. Jeg vil
ikke mere leve for mig selv eller kalde noget af det, jeg har, for mit. Med
alt, hvad jeg er og har, vil jeg stille mig til rådighed ikke alene for dig
men for alle mennesker .
Det er at være en Kristi efterfølger. Og det er egentlige mening med vort
liv, dersom vi er kristne.

jørgen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 08-09-01 12:26

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> leder de diende får , er Jesus selv. Nu spørger han Peter: Elsker du
> mig? -så vogt mine lam! Elsker du mig? -så vær hyrde for mine får!

Amen

Ole