For lav tophastighed
Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 08-09-01 08:42

Efter at have rodet med mine kab. (kawa z900) det meste af sommeren, har jeg
omtrent fået lortet til at kører nogenlunde.. men:

Jeg kan ikke trække den over 130 km/t. Hvis jeg prøver - hoster den lidt og
jeg kommer ikke over 4000-5000 o/min.

I tomgang er der ikke problemer.

Logikken må herske - eller?

Er det fordi den får for lidt benzintilløb? Kan simpelthen være, at der er
snavs i tanken? (Jeg har netop haft adskilt benszinhanen og renset den,
monteret nyt filter og skiftet slanger. Desuden har jeg renset alle kab.)

Dysserne er rigelige (måske endda for store), og den har med de sammen
dysser kørt omkring 170.

Hans

Fra : Olin

Dato : 09-09-01 08:08

Hej Baldrian.
En Kawa 900cc går den virkelig ikke mere end 170.
Kejs

Fra : Armand

Dato : 09-09-01 12:39

> [...]
> der er snavs i tanken? (Jeg har netop haft adskilt benszinhanen og
> renset den, monteret nyt filter og skiftet slanger. Desuden har jeg

Tjaeh :-/
Det er absolut en mulighed!
Hva' mæ' "knækket bensinslange"?

Min gamle SEI's originale bensinhaner, var af en elendig konstruktion og
på et tidspunkt hvor de helt var til skrot, fandt jeg ud af at
Puch-bensinhaner passede gevind på monteringen, og købte derfor et par.
Bensinforsyningen derigennem var til gengæld så ringe at modellen
kun magtede at blive fyret af et par km. hvorefter den haltede som
skulle man på "Res".

Man burde kunne måle den mængde bensin der kan lade sig gøre at tappe
af over en kort periode (minut?), og beslutte
genneløbs-tilstrækkligheden
derudfra; men jeg har ikke et mål derfor. Prøv evt. at sammenligne med
en kammerats tilsvarende model :-/

--
Armand.