Tider i Excel
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-09-01 21:52

Jeg har en søjle tider i formatet mm:ss som jeg gerne vil have lagt sammen,
men når jeg formatere cellerne tror Excel at jeg mener tt:mm:00 og det gør
jeg bestemt ikke!
Er der nogen der kan hjælpe med et godt råd? (tiderne er skrevet ind og
bliver ikke skrevet om).

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : emj

Dato : 07-09-01 23:15

Michael Lund Sørensen skrev i
<lpam7.3538$9V5.225423@news000.worldonline.dk>:

>Jeg har en søjle tider i formatet mm:ss som jeg gerne vil have lagt sammen,
>men når jeg formatere cellerne tror Excel at jeg mener tt:mm:00 og det gør
>jeg bestemt ikke!

Resultatcellen skal formateres anderledes. Prøv med [t]:mm:ss
Hilsen emj

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-09-01 07:50

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Michael Lund Sørensen skrev i

> Resultatcellen skal formateres anderledes. Prøv med [t]:mm:ss
> Hilsen emj

Hej emj

Det er også prøvet, men det duer slet ikke. Den tror at data cellerne er ren
text og summen bliver 0:00:00.
Nej data cellerne skal også formateres og når jeg gør det bliver de til
tt:mm:00

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-09-01 07:59

Nu har jeg formatet data cellerne til tt:mm og resultatcellen til tt:mm:ss
og divideret resultatcellen med 60 så ser det rigtigt ud, men det er jo
noget fusk.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : emj

Dato : 08-09-01 08:06

<Aijm7.8191$sk1.234548@news010.worldonline.dk>:

>Nu har jeg formatet data cellerne til tt:mm og resultatcellen til tt:mm:ss
>og divideret resultatcellen med 60 så ser det rigtigt ud, men det er jo
>noget fusk.

Så jeg ikke forstå, hvorfor du ikke bruger [t]:mm:ss

Hilsen emj

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-09-01 20:27

> Michael Lund Sørensen skrev i

> Så jeg ikke forstå, hvorfor du ikke bruger [t]:mm:ss
>

> Hilsen emj

Til resultat cellen eller til data cellerne?
Til resultat cellen er det ligemeget, da tallet bliver i tt:mm:ss, men hvis
jeg bruger [t]:mm:ss til data cellerne ændres indholdet til fx 2:35:00
altså 2 min xx bliver til 2 timer xx og det går slet ikke.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Leo Heuser

Dato : 08-09-01 20:57

Michael

Når du indtaster fx 12:23
forstår Excel det som 12 timer og 23 minutter. Sådan
er det bare. Hvis du vil have det til at betyde 12 minutter
og 23 sekunder, skal det indtastes som 00:12:23 eller
0:12:23.
Du kan ikke formatere dig ud af problemet, men du kan
klare det således:
1. Indtast 60 i en tilfældig celle og kopier denne celle.
2. Markér området med dine tider.
3. Vælg Rediger > Indsæt speciel og vælg "Divider". OK. <Esc>
4. Formater området med mm:ss

LeoH
Excel MVP

Fra : Finn

Dato : 09-09-01 08:11

Leo, den er fiks, cheers Finn

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-09-01 13:00

Fedt nok Leo!!

Det virker.
Det er ikke fordi jeg ikke gider taste 0: ind, men jeg bruger et program
(Exact Audio Copier) til at aflæse indholdet på mine Compilations CD'er, og
det generer så en liste over skæring-nr, artist, sang og tid og det samler
jeg i Excel. På den måde få jeg en oversigt over (de fleste af) mine
compilations CD'er og i Excel kan jeg sortere og altså også lægge tiderne
sammen.

Ikke alle CD'er er i CDDB basen, men rigtigt mange er, og når jeg er færdig
kommer jeg vel op på 100 CD-skiver med 20 sange på hver. Og så er dit træk
jo meget nemmere end at skrive 0: foran alle sammen.

Takker!
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Leo Heuser

Dato : 09-09-01 13:24

Velbekomme!

Hvis det er noget, du gør meget kan følgende kodestump
gøre livet lidt lettere for dig

Markér de celler, der indeholder tiderne og kør koden.
Du kan eventuelt oprette en knap, der kalder den.

Sub TimerMinTilMinSek()
'leo.heuser@get2net.dk, september 2001
Dim Cell As Range
For Each Cell In Selection