Trible sec
Fra : Brian R.

Dato : 07-09-01 14:10

Hejsa -jeg har en opskrift til Tequilla Margaritta hvor der indgår noget der
hedder Trible Sec, hvad er det og hvor kan man købe det. Hvis det ikke sådan
lige findes i handlen hvordan laver jeg så en sådan drink??
Hilsen Charlotte

Fra : Henrik

Dato : 07-09-01 16:43

Brug f.ex. Cointreau i stedet.
Margaritta er en himmelsk drik, jeg foretrækker den iced (masser af meget
fint knust is, og helst for-kølet sprut, ved at blande drinken og putte den
i fryseren i en plast-sodavandsflake et par timer eller mere før brug),
server i glas med salt-kant....uhhhh, det er godt!
Henrik

Fra : S

Dato : 07-09-01 16:10

On Fri, 7 Sep 2001 15:09:51 +0200 in <news:dk.kultur.mad+drikke> "Brian R."
<brr@image.dk> wrote:

[...]

"Triple sec is a strong, clear orange-flavored liqueur. It is sweet, but
not cloying. In addition to the generic brand Triple Sec, Curaçao,
Cointreau, and Grand Marnier are also triple secs. While triple sec usually
would mean "triple dry", it here mans "triple distilled"."

Fra : rune og stinne

Dato : 08-09-01 09:58

Hej

Triple-sec er det samme som margaritha mix og kan så vidt jeg husker købes i
Føtex og sikkert også i div. andre supermarkeder, for en flaske med ca. 1 L
koster 40-45 kr.
Du kan nu sagtens mixe en margaritha uden triple sec, som en anden vist
skriver er contreau fint evt. med lidt lime.

Stinne

Fra : -- kent --

Dato : 08-09-01 11:21

On Sat, 8 Sep 2001 10:57:52 +0200 in <news:dk.kultur.mad+drikke> rune og
stinne wrote:

>Triple-sec er det samme som margaritha mix og kan så vidt jeg husker købes i

Nej. Triple-sec är en likör, till exempel Curaçao, Cointreau eller Grand
Marnier.

%<

Fra : Casper

Dato : 08-09-01 14:15

Ang. Margaritha

Nej, Triple sec er absolut ikke det samme som margaritha mix. Triple
sec er orangelikør, og Cointreau er et varemærke inden for denne
slags likør. Margaritha mix er noget kunstigt stads for klamphuggere,
der synes det er for svært at blande tequila, Cointreau, limesaft og
sukkersirup. For øvrigt angiver mange opskrifter ikke, at man skal
bruge sukkersirup til en margaritha (og til mange andre drinks) -
muligvis fordi citroner/lime andre steder i verden ikke er så sure,
som dem vi får i Danmark? Under alle omstændigheder bør man smage til
med lidt sukkersirup (en del sukker til en del vand koges op; evt.
koges det lidt ind. Lad det køle ned). Man kan desuden meget nemt lave
en jordbærmargaritha (eller en margaritha med andre bær) ved at blende
ingredienserne med frosne bær fremfor med isterninger
Mvh. Casper

Fra : Morgan Green

Dato : 27-10-01 14:45

Det er en billig udgave af 'Cointreau'...

MVH