Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Problemer med TV-out
Fra : Thomas Bowers

Dato : 07-09-01 13:47

Hej NG

Jeg har problemer med TV-out funktionen på mit Daytona Geforce 2 pro.
Når jeg tilslutter det til TV'et kan jeg kun se billedet i sort/hvid. Jeg
ved at godt det normalt er tilfældet med s-vhs (hvis tv'et ikke understøtter
dette), men jeg har også forsøgt med et komposite kabel og problemet er der
stadig
Er der noget jeg har overset ?

Hilsen Thomas

P.S Fjernsynet er et relativ nyt Sony Triniton 21"

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 07-09-01 13:51

Du har sat tv-out til et PAL signal?

Mvh. Henrik

Fra : Thomas Bowers

Dato : 07-09-01 14:20

Ja, det har jeg. Der er mulighed for PAL-B og PAL-G (for Danmark), men de
giver begge sort/hvid billede

Hilsen Thomas

Fra : JokeSten

Dato : 07-09-01 15:40

prøv med tvtool. Jeg synes at det er meget bedre til tv-out end med nvidias
driver. Der er også en option så man vist kan fikse det med s/h.

JokeSten

Fra : Thomas Bowers

Dato : 07-09-01 16:13

Jeg har også prøvet at rode med TvTool (en demo version), men der viser den
stadig s/h
Jeg kan dog ikke lige finde den option du nævner ! Kan du beskrive hvor den
er ?

Hilsen Thomas

Fra : JokeSten

Dato : 07-09-01 16:19

Jeg har ikke selv harft behov for det . Det var noget jeg så på tvtools
hjemmeside. ( der er et afsnit om s/h billede )

BTW : Hvis du ikke vil bruge demoversionen kan du også bruge tvtool 4.8
find vha google) den skal ikke crackes og der ikke den store forskel.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 07-09-01 15:57

Du kan også indstille om det skal være com.... eller s-vhs out, prøv at
skifte det virker somrel

Fra : Thomas Bowers

Dato : 07-09-01 16:11

Jeg har prøvet begge uden held

Hilsen Thomas

Fra : Hellfire

Dato : 08-09-01 03:15

"Thomas Bowers" <Bowers@ostervold.dk> wrote in message
> Jeg har prøvet begge uden held
>
> Hilsen Thomas

Har du prøvet at kigge manualen til dit fjernsyn igennem? Jeg vil tro, at
s-vhs skal slås til et eller andet sted for at du kan bruge det.

Fra : Sporten

Dato : 08-09-01 21:29

"Hellfire" <henrik-paulsen@get2net.dk> wrote in message

> "Thomas Bowers" <Bowers@ostervold.dk> wrote in message

hvis du har scart indgang i dit tv kan du købe en s-vhs til scart
konverter,(hvis du ikke allerede har en). på fx mit tv er det kun muligt at
bruge den ene af de 2 scart indgange der er, hvis jeg bruger den den der
hedder AV1 bliover billedet S/H, men med AV2 indgangen bliver billedet med
farver. hvis du ikke har prøvet det vil jeg foreslå at du prøver det.

MVH

Sporten.

Fra : Thomas Bowers

Dato : 09-09-01 16:34

"Sporten" <morten.roslev@adr.dk> wrote in message

> [...]
> hedder AV1 bliover billedet S/H, men med AV2 indgangen bliver billedet med
> farver. hvis du ikke har prøvet det vil jeg foreslå at du prøver det.

Der er desværre kun en scart-indgang på mit tv og en AV-indgang (ligner et
phono-stik). Det er ligemeget hvilken jeg bruger så er det i S/H. (når jeg
trykker på -[->] knappen, for at skifte fra normalt tv). Jeg har endda
prøvet scart på min video også uden held

Jeg har en konverter siddende på stikket, men ligemeget hjælper det
Nu har jeg endda prøvet med et andet kabel (et komposite som virker hos en
af mine venenr), og resultatet er stadig S/H.

På mit grafikkort er der kun 1 udgang til TV, nemlig et S-VHS stik, men
burde det ikke virke med en konverter til komposite ?

TV'et er forresten et Sony KV-21T1D

Hilsen Thomas