Maximere et vindue eller frame..
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 07-09-01 13:13

Hejsa.

Jeg bruge awt. til at tegne en frame på skærmen. Her skal jeg angive 4
tal, dvs. pos x, pos y, height og width... Men hvordan laver jeg denne
frame ligeså stor som hele skærmen dvs. maksimeret.. Findes der en
kommando til at maksimere? Eller skal jeg først undersøge
skærmstørrelsen, og derefter lave min frame i denne størelse? Og i så
fald, hvordan gør jeg det?

R.

Fra : Ole Ingversen

Dato : 07-09-01 14:19

On Fri, 07 Sep 2001 14:12:52 +0200, Ronni Heuckendorff Hansen
<ronni@anderledes.dk> wrote:

> [...]
>kommando til at maksimere? Eller skal jeg først undersøge
>skærmstørrelsen, og derefter lave min frame i denne størelse? Og i så

Hejsa

Jeg tror ikke der er findes en kommando - men dette her virker da:

Dimension d = Toolkit.getDefaultToolkit().getScreenSize();
      this.setBounds(0,0,d.width,d.height-28);

De 28 er for at undgå at dække Proceslinien i windows - det kan man jo
gøre med hvad man vil

Venlig hilsen Ole Ingversen

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 07-09-01 15:13

On Fri, 07 Sep 2001 13:19:27 GMT, livole@mail.tele.dk (Ole Ingversen)
wrote:

>Jeg tror ikke der er findes en kommando - men dette her virker da:
>
>Dimension d = Toolkit.getDefaultToolkit().getScreenSize();
>      this.setBounds(0,0,d.width,d.height-28);

Tester det lige... Tak for svaret..

R.

Fra : HamSelv

Dato : 07-09-01 17:02

> Dimension d = Toolkit.getDefaultToolkit().getScreenSize();
> this.setBounds(0,0,d.width,d.height-28);
>
> De 28 er for at undgå at dække Proceslinien i windows - det kan man jo
> gøre med hvad man vil

Hvad gør du så, hvis proceslinien hænger i toppen af skærmen, eller i en af
siderne, eller er højere end 1 linie?

Du kan ikke bare regne med, at proceslinien altid er 28 pixels høj, og
ligger i bunden af skærmen, desværre

Da proceslinien er en specifik Windows ting, understøttes den ikke direkte i
Java. For at få skærmstørrelsen minus proceslinien, ligegyldigt hvor den
befinder sig henne på skærmen, skal du have gang i noget JNI (Java Native
Interface), og have eksempelvis et C++ program, der finder ua af hvor
proceslinien er på skærmen.

Jeg har forsøgt at finde frem til dette længe, men har stadig ikke fundet en
løsning. Og da jeg ikke programmerer i C++, kan jeg desværre ikke lave det
selv.

Hvis du finder en løsning på problemet, så sig lige til
--

HamSelv

To reply, remove NOSPAM in email.

Fra : Rasmus Toftdahl Oles~

Dato : 07-09-01 20:20

"HamSelv" <sh.dkNOSPAM@get2net.dk> writes:

> [...]
> selv.
>
> Hvis du finder en løsning på problemet, så sig lige til
Lidt offtopic, men i hvilke situationer er det vigtigt at vinduet er
maksimeret ?

--
Best Regards / Venlig Hilsen
   Rasmus Toftdahl Olesen

Fra : Ole Ingversen

Dato : 08-09-01 00:43

I know, jeg prøvede også at antyde at det ikke var ment som det
optimale svar.

Venlig hilsen Ole Ingversen