Hvis blå SV650 ved hovedbanegården idag?
Fra : Thomas H

Dato : 07-09-01 13:00

Nogen her på NG der ejer den blå SV650 der stod parkeret idag ved
hovedbanegården ved middagstid?
Den var ekstrem lækkert modificeret med et bredt og højere blåt styr, nye
sidespejle, laserpotte og skærme.

Thomas H

Fra : Boldreel

Dato : 07-09-01 13:23

Thomas H <cfp14361@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9nact2$1p7g$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> hovedbanegården ved middagstid?
> Den var ekstrem lækkert modificeret med et bredt og højere blåt styr, nye

Hvilken by snakker vi om??

--
mvh. Boldreel
http://Boldreel.dk

Fra : Henrik Mønster

Dato : 07-09-01 13:46

Hmmmm - Hovedbanegården?
Mon ikke det er København?

M.v.h. Henrik

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 07-09-01 15:36

> Hmmmm - Hovedbanegården?

Hvorfor - der er også én i Århus?

Mvh
Steen

Fra : Thomas H

Dato : 07-09-01 21:44

Ja, altså Kbh's hovedbanegård. Jeg havde glemt der var en i Århus også,
beklager...
Thomas H

Fra : A. Anonym

Dato : 07-09-01 23:20

snip

> Hvorfor - der er også én i Århus?

Haha, ja det er der. Men den hedder så Århus Hovedbanegård. Det er egentlig
noget rod med flere hovedbanegårde.

Hovedbanegården (bestemt) er selvfølgelig den i København. Lige som der
sikkert er flere bystrøg rundt i landet, ligger Strøget i København.

Jeg ved ikke om der findes "midtbyer" andre steder i end i Århus, men
Midtbyen må nok være i Århus, hvis ikke andet er angivet.

Fra : noname

Dato : 10-09-01 10:07

Hvorfor kalder folk banegården i århus for Hovedbanegården ?

Når man bruger udtrykket "hovedbanegård" betyder det der er mange banegårde
ellers, men det er der jo ikke i Århus.

Det hedder bare Århus banegård, men det lyder selvfølgelig lidt af storby at
sige Århus hovedbanegård

mvh NNNN

Fra : Morten Dybdal

Dato : 10-09-01 11:36

noname wrote:

>Hvorfor kalder folk banegården i århus for Hovedbanegården ?
>
>Når man bruger udtrykket "hovedbanegård" betyder det der er mange banegårde
>ellers, men det er der jo ikke i Århus.

Næ, men det var der da den blev bygget. Østbanegården, Viby station, Den
gamle Hammelbanegård o.s.v.

--
Morten Dybdal

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-09-01 12:18

> Når man bruger udtrykket "hovedbanegård" betyder det der er mange
banegårde
> ellers, men det er der jo ikke i Århus.

Et hurtigt opslag på kraks giver at "hovedbanegården" ligger 1570 København
V .... Så de andre er nok ikke optaget som stednavne....

/A

Fra : allan

Dato : 10-09-01 15:02

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) skrev i
meddelelsen <9ni7dj$ajv$1@sunsite.dk>...

Fra : boe

Dato : 10-09-01 14:54

"allan" <allan-jensen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]

Det ved vi da ikke, for vi aner jo ikke hvor den har stået, vel

Bo, VF1000F

Fra : Armand

Dato : 10-09-01 15:55

noname <noname@jubiimail.dk> skrev i en news:9nhvuf$kra$1@sunsite.dk...
> Hvorfor kalder folk banegården i århus for Hovedbanegården ?
>
> Når man bruger udtrykket "hovedbanegård" betyder det der er mange
> banegårde ellers, men det er der jo ikke i Århus.

Hvor sidder du i landet eftersom du ikke kan overskue at Århus også har
en "færge-banegård", akkurat som hhv. Korsør, Nyborg og Rødby har haft!

--
Armand.

Fra : Toft

Dato : 10-09-01 19:47

Derudover kunne man sgu da også stå af Odderbanen i Århus andre steder end
på hovedbanegården sidst jeg var derovre.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 11-09-01 07:06

--
Så vidt jeg ved står der "Århus H" på skiltene på banegården i Århus -
altså den i centrum på Banegårdspladsen

Btw - hvorfor tør du ikke offentliggøre dit navn? Er du bange for
repressalier

Allan Bojesen