Excel-dok til html/asp(vbs)
Fra : Allan R.

Dato : 07-09-01 10:56

Hvis nu man har et skoleskema i et Excel-dokument, hvordan får man det
det er et meget stor excel-dokument, så cut-and-paste er for bøvlet, også
siden at det skal gøres hver semester....

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 07-09-01 13:36

Du vælger blot i filer at gemme regneark som html dokument og du får
hjemmesiderne genereret helt uden problemer.

Bjarne Østergård
E-Mail boe@gigasoft.dk
www.gigasoft.dk

Fra : Allan R.

Dato : 07-09-01 15:16

("Tak", men nej..) Jeg ville ikke gemme alle skemaerne som HTML, men jeg
ville hente ét skema ud af mange, og smide dette skoleskema ud på nettet, og
så fra en anden webside, hente et andet skema ind.... forstås det nu?
Måske noget med ADO, ODBC eller andet... ville helst i VBS eller andet
nemt!! (ikke sql, helst...)
der er et eller andet skummelt med ODBC i kontrolpanelet...
men det må dog kunne laves i VBS, eller hvad?

Fra : Søren Remfeldt

Dato : 16-09-01 20:48

Hej Allan !
Med Excel følger et "addIn" (tilføjelsesmodul) der hedder HTML.xla. Modulet
indeholder bl.a. en kommando der hedder DoHtmlCommand. Med den kan du selv
bestemme hvilke dele af dit ark der skal gemmes som html-dokument. Nu har
jeg ikke lige beskrivelsen af funktionen i nærheden, men hjælpen kan findes
online hos Microsoft. Søge blot efter dohtmlcommand eller HTML.xla
mvh
Søren

Fra : Søren Remfeldt

Dato : 16-09-01 20:59

Sorry Allan !
DoHtmlCommand åbner blot samme dialogbox, som når du vælger "Gem som HTML"
Fuktionen jeg tænkte på hedder HTMLconvert !
læs mere om den her :
http://www.microsoft.com/ExcelDev/Articles/ConvHTML.htm
mvh
Søren