nye trådløse modeller
Fra : Mikael Boel

Dato : 07-09-01 10:12

Hej

Jeg har hørt (Merlin) at der kommer nye modeller fra de fleste producenter
af trådløse telefoner inden længe (2-3 uger).

Kan nogle af jer bekræfte dette?
Kan det betale sig at vente (i.e. er det andet end design der ændres eller
kommer der nye modeller)?

På forhånd tak,
Mikael

Fra : Bent Andersen

Dato : 08-09-01 16:44

On Fri, 7 Sep 2001 11:12:24 +0200, "Mikael Boel"
<mikael.boel@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Kan nogle af jer bekræfte dette?
>Kan det betale sig at vente (i.e. er det andet end design der ændres eller

Hej Mikael Boel.

Ja, det er korrekt, at der er nye trådløse telefoner på vej ud i
butikkerne.

Siemens er på vej med deres Gigaset 4010, og Panasonic er nu ude med
deres KX-TCD 700 og snart kommer KX-TCD 705 og senere kommer deres
KX-TCD 725. Det er en skam at den store model KX-TCD 735 åbentbart
ikke udkommer i.

Selv er jeg meget spændt på, om der er sket forbedringer på tale- og
lydkvaliteten på disse nye modeller, især på
"ekko-suppresser"-området, som er en af de helt store lydproblemer på
DECT-telefoner.
Du kan læse mere om "ekko suppresser"-problemer på disse links:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/pletterpadect.shtml
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/ekkosup.shtml

Der findes nogle få DECT-modeller som ikke har ekko
suppresser-problemer, og det er Philips Zenia DECT, Philips KALA DECT
og Kirk Sonate DECT.

Links:

Siemens:
http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Redirect?country=hq&language=english&res=high&world=HO&category=TL&subcategory=CL