LIVET ER FEDT...
Fra : Britta Madsen

Dato : 06-09-01 20:15

Hejsa...
Nogle her i gruppen der så de 4 programmer som tv2 havde lavet som tykke
mennesker, jeg syntes at det var nogle kanone udsendelser............
Jeg kunne godt tænke mig at skrive/mødes med andre tykke mennesker som er i
samme gryde som mig selv.
Jeg er fra Tappernøje på Sjælland, så du/I skulle helst være fra omegnen så
man ikke skulle køre flere kilometer for at mødes og måske lave noget sport
osv sammen.
Jeg syntes lige som at dette program har sat noget mere skub i mig
selv..............men jeg syntes nu ikke at min overvægt er så slem at jeg
vil tage på så´n et ophold, det koster jo penge at tabe sig på dette ophold,
men de får også meget ud af det...men først og fremmest vil jeg prøve at
klare det selv :)
Håber snart at høre fra dig/jer..
Knus fra Britta

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 07-09-01 00:23

"Britta Madsen" <bm_tigerdyr@get2net.dk> wrote in message
> Hejsa...
> Nogle her i gruppen der så de 4 programmer som tv2 havde lavet som tykke
> mennesker, jeg syntes at det var nogle kanone udsendelser............

Det jeg så var ganske spændende... OG sjovt, hvilket var en rar afveksling
fra den der "du SKAL lide for skønheden" holdning man alt for tit ser. Ikke
desto mindre valgte jeg at se det som underholdning, da der var tale om
noget mere radikale metoder end jeg har/havde behov for. Hvis man "kun" skal
smide 10-15kg, er der jo ingen grund til at tage ud og isolere sig langt væk
fra kiosker og McDonalds, andet end for fornøjelsens skyld. Hytteture er jo
altid hyggelige!

> Jeg kunne godt tænke mig at skrive/mødes med andre tykke mennesker som er
> samme gryde som mig selv.

Så er denne gruppe nok et godt valg! Mit indtryk er, at man her finde folk
fra alle ender af spektret, dvs. fra BMI nogenogtyve ("midten" af
"normalvægt") og opefter, som for de flestes vedkommende har en del at byde
på, specielt mht. motivation, som i sidste ende er det vigtigste. Er man
ikke i stand til at motivere sig til at holde ved, kommer man jo ingen vegne
:)

> Jeg er fra Tappernøje på Sjælland,

Jamen jamen! Men Tappernøje ligner vel sig selv, formoder jeg... Er selv
vokset op i Brøderup 70-78, men kommer ikke så tit forbi længere. Kører dog
gerne en omvej omkring, når/hvis jeg er i nabolaget - bare for at se, og det
hele nu ligger hvor det plejer. Det plejer det så at gøre :D

> [...]
ophold,
> men de får også meget ud af det...men først og fremmest vil jeg prøve at

Held og lykke!

Min erfaring er, at det ikke behøver at være så svært, med mindre man er så
uheldig at man enten har et meget skævt stofskifte, fysiske skader der
forhindrer motion eller store problemer med "cravings", dvs. ting man bare
SKAL have. Jeg /har/ cravings, men mine går kun på ting med stivelse i, og
det får jeg så gennem pasta, ris og brød, som er glimrende slankemad. OK, af
og til ryger der en stump chokolade, men når jeg til gengæld har droppet
cola, smør, ost og flødesaucer, ender jeg alligevel med et passende minus på
energibudgettet.

Det bedste råd jeg /kort/ kan give er, at lægge ud med at kigge grundigt på
kosten, og IKKE prøve at blive for ambitiøs. Forvent 2-4 uger med
overhovedet at rykke ved kosten, og første derefter at se et moderat vægttab
på ½-1Kg pr uge. Prøv at lade være med at gå på vægten mere end 1-2 gange om
ugen, måske endda med større mellemrum når du nu er kvinde. I har det med at
variere kraftigt i vægt pga. væskeophobning i forbindelse med
menstrurationscyklus.

Arbejder med at få revision 0.2 klar af FAQ'en, så med lidt held får du en
samling af råd osv. i løbet af den næste uges tid i den sammenhæng.

> Håber snart at høre fra dig/jer..

Så fik du et par ord :)

Med venlig hilsen
Anders S. Johansen

Fra : Mette Frederksen

Dato : 07-09-01 11:40

Hej britta!

Jeg har ikke kunnet sende emails til dig! *S*

Kan du ikke prøve at sende din adresse til mig igen?

Mange hilsner
Mette

valo@valo.dk

--