Re. døden
Fra : Erik

Dato : 06-09-01 17:29

Lad os bruge weekenden til lidt fra græsrødderne; -

Og lad os absubere den Guds kraft, der er i dette budskab som udelukkende
kan være til de mennesker der er i den Åndsbeviste treenighedslærer.

Gud har sagt til mig; Ja, Gud taler til tide til mig. Og Gud sagde " Du
skal dø, før du kan leve ".

Dette budskab, i kun nogle få ord, er ikke bare en uendelig stor visdom for
dem der forstår det, handler derpå, men også livet i Jesus Kristus.

Det er meget forkyndt i Åndelige kirker, at når du modtager Helligåndens
dåb, får du også Guds kraft, det er nok rigtigt, men punktumet er sat
forkert, du skal nemlig også dø, før at Jesus, Helligånden og Guds kraft kan
leve i dig, det drejer sig nemlig ikke om dig, men Jesus der ved Helligånden
bor i dig og om at Helligånden kan få dig smidt i døden, så han kan
levendegør Jesus i din adfærd, gerninger og handlinger.

Der er ikke kun døden på korset og opstandelsen i dåben,jeg henfører til,
men når Paulus skriver, dagligt bliver jeg korsfæstet med Jesus, tales der
om "Jeget og overjeget" der skal dø. Her hjælper din religion uden for
treenigheden ikke en skid, for kun Helligånden er i stand til at fører os
til den totale død, hvor kun Jesus er tilbage i dig.

Faderen, Jesus og Helligånden kan først bruge dig til et Guddommeligt
foremål efter døden, og først efter døden er du et redskab der kan
samarbejde med treenighesens Gud.

Hvor villig er du til at dø ????

Erik

Og så er der den fysiske død af alderdom.

Fra : N/A

Dato : 07-09-01 13:21

Fra : Erik

Dato : 07-09-01 13:21

"kilsholm" <samuelanna@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "når Paulus skriver, dagligt bliver jeg korsfæstet med Jesus."
>
> Hvor står det?
> Det står vist ikke i min Bibel.
> Morten

Jo; det gør der, måske ikke direkte med det ordvalg jeg
bruger, men Paulus skriver " dag efter dag dør Jeg ".

Hvis du vil have bokstavernes ordkløveri, så indtraffede
døden på korset, så dag efter dag (dagligt) dør Paulus på
korset med Jesus. (så sandt han er i Kristus).

For korsfæstes eller overgives af den lille del af os der
kaldes "Jeget og over-jeget i psykologien" ikke til korset
eller døden, herliggøres Jesus ikke i os.

Er det svært ??

Erik

Fra : Mr. D

Dato : 07-09-01 14:07

Erik <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:zX2m7.351$lk7.20341@news.get2net.dk...

> "kilsholm" <samuelanna@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kan heller ikke se det indlæg, som er sendt af kilsholm her

Mr. D

Fra : Erik

Dato : 07-09-01 16:28

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Erik <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:zX2m7.351$lk7.20341@news.get2net.dk...

> Jeg kan heller ikke se det indlæg, som er sendt af kilsholm her

Se hvordan, fordi jeg ikke udtrygte mig ordret, eller fordi du ikke
kan åbne indlæget, eller måske fordi du ikke vil se ???

Jeg registrer en mærkelig nedaf bøget pil på din indlæg ikon ??

Erik

Fra : Vidal

Dato : 07-09-01 20:10

> [...]
> nyhedsmeddelelse:zX2m7.351$lk7.20341@news.get2net.dk...

> Jeg kan heller ikke se det indlæg, som er sendt af kilsholm her

Heller ikke jeg.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 08-09-01 19:12

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> mælte sligt:

>Jeg kan heller ikke se det indlæg, som er sendt af kilsholm her

Det er, at dømme efter Eriks overskrift, fordi den gode Kilsholm har
indledt emnelinien af sit svar med "Re. <emne>" i stedet for det
korrekte "Re: <emne>" - dette gør, at hans indlæg bliver filtreret fra
på langt de fleste newsservere. Han burde opdatere sin Outlook Express
til den nyeste udgave (via Windows Update) og så lade den om at sætte de
rigtige internationale svarpræfixer.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
Gud, som troner fra Fortids Dage, vil høre og ydmyge dem - Sela. Thi der
er ingen Forandring hos dem, og de frygter ikke for Gud. På Venner lagde

Fra : Erik

Dato : 08-09-01 21:18

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> han Hånd og brød sin Pagt. Glattere end Smør er hans Mund, men Hjertet
> vil Krig, blødere end Olie hans Ord, skønt dragne Sværd. (Psalme 55:20-22)

De kan udfries fra deres krogede veje.

Erik

Fra : Erik

Dato : 12-09-01 12:26

hvorfor dukker de pludslig op og
lægger sig overst i datolisten

Erik

Fra : MartiN

Dato : 14-09-01 12:35

On Wed, 12 Sep 2001 13:26, "Erik" wrote:

>hvorfor dukker de pludslig op og
>lægger sig overst i datolisten

Hvorfor dukker hvad op?..
Ja, nu havde du vel ikke ventet så langt et svar
i denne tråd, men sådan blev det altså!

On Fri, 14 Sep 2001 07:51, "Erik" wrote:

Tommy skriver:
> [...]
Erik skifter emne:

Hvortil jeg her vil føje: Man skulle nok have skiftet tråd.
Her tales ikke om dagens, men muslimers gerning...
Jamen, syndige kan de vel ikke være?

Noget må der jo til for at retfærdiggøre alternativet,
vil man overtrumfe det kristne budskab...

I nyhedsgruppen dk.vid.rel, som iøvrigt ligger noget underdrejet, har
jeg opsnappet en adr. der, hvis du ikke kender den, må være noget
for dig: <http://faqts.homestead.com/islam.html>

Kai Sørlander skriver i en artkel: "Alt imens den kristne fordring
nærmer sig det umuliges kunst, giver den spillerum for demokratiet."

Og fra norsk hjemmeside: <http://www.minhaj.no/mainpage.htm">
>< Citat: ..."Ifølge vestlig grunnlovgivning, er det grunnloven, enten
>< skrevet eller uskrevet som er den øverste loven i landet."..klip...
>< "Men i en islamsk stat er situasjonen ganske forskjellig. Den høyeste
>< loven i en islamsk stat er åndelig åpenbaringer som er presentert i
>< Koranen og tydelig eksemplifisert i form av Sunnah (tolkning)"...
><
Ja, se dèt gør jo nok en forskel. Nu har man jo mange steder ladet sig
inspirere af det kristne budskab til at afskaffe dødsstraffen. Men der
skal også være ført en effektiv kampagne dengang jødernes konge blev
'nedstemt' på demokratisk vis og hængt ud for gement lovbrud samt
gudsbespottelse...

>Samtidig ved jeg, at der ikke falder en fjer til jorden uden Gud er
>med i det. Deri ligger min største respekt, for Gud tillader intet
>uden han har en retfærdigt grund dertil.

Så var det ham, der lagde øksen ved træets fod?
Det er sikkert som Amen i kirken, at handler den amerikanske præsident
ikke på dette udkald som en brændende busk er han færdig på den post,
og andre vil tage affære... Når hønemor har talt ud er der stadig en
kamp, der skal kæmpes. Men lad os ikke forstyrre dem i legen.

--

Mvh, pmn.