Andet multimedie
bentjuul 3670
Male i PSP 7.0
Fra : Fusty

Dato : 06-09-01 17:41

Davs ng

Hvordan gør man så når man maler med den der malerspand... ikke maler hele
billedet...
Altså hvis man f.eks. laver en ring og så vil farvelægge den inde i... hvis
jeg bruger spanden nu så maler den hele billedet i stedet for inde i ringen.

Hilsen Fusty

Fra : emj

Dato : 06-09-01 18:00

Fusty skrev i <3b97a782$0$233$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> hvis
>jeg bruger spanden nu så maler den hele billedet i stedet for inde i ringen.

Klik inde i ringen med "tryllestaven" (Magic wand) så du får
selecteret det område, du vil have hældt maling i.
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 06-09-01 18:09

Fusty skrev i <3b97a782$0$233$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Altså hvis man f.eks. laver en ring og så vil farvelægge den inde i... hvis
>jeg bruger spanden nu så maler den hele billedet i stedet for inde i ringen.

Du kan også tegne en udfyldt ring fra starten af, så du ikke skal have
gang i malespanden, Det gøres med "preset sharpes"
I tool Option sætter du flueben i "antialias og tegner så en cirklen
blot ved at vælge cirkel og føre musen rundt på dit papir.
Prøv det. Cirklen vil blive fyldt med den farve, som du har valgt som
baggrundsfarve og cirkelkanten yders får den farve, du har valgt som
forgrundsfarve
Hvis du ønsker at det skal være en vectorcirkel, så sæt flueben i
vector i toolpaletten. Linjebredden bestemmer du selv. Default er
1pixel.

Hilsen emj.

Fra : Kjaer

Dato : 07-09-01 00:41