/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bremse skiver, Honda CBR600 F4 ´99
Fra : Karsten Frilev


Dato : 06-09-01 17:19

Hej,
Er der nogen som kan hjælpe med priser på de forreste skiver og klodser til
en Honda CBR600 F4.
Jeg vil gerne have priser på både originale/uoriginale såvel i DK som i
udlandet.
-- Hvad kan anbefales, kan man selv sætte dem på, eller skal der
specialværktøj til??

Er der nogen, der kender til opretning af skæve skiver?

På forhånd tak,
Karsten



 
 
Jacob (07-09-2001)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 07-09-01 10:28

Hej Karsten

Jeg tror ikke du skal forsøge dig med at rette skæve skiver op. De vil
garanteret blive skæve ret hurtigt igen.

Køb nogle nye ! De er godt nok ret dyre (ca. 1000,- pr. stk) men er det ikke
det værd ? Alternativet (oprettede skiver) kan bare hjælpe en til at komme
fælt til skade.

Kig på
http://www.mandp.co.uk
http://www.louis.de

Ellers gå ind på http://www.altavista.com og søg på "motorcycle parts". Der
skulle så komme en masse op du kan kigge lidt på.

Håber det kan hjælpe dig lidt !

Jacob


Karsten Frilev wrote in message
<3b979034$0$3240$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
>Hej,
>Er der nogen som kan hjælpe med priser på de forreste skiver og klodser til
>en Honda CBR600 F4.
>Jeg vil gerne have priser på både originale/uoriginale såvel i DK som i
>udlandet.
>-- Hvad kan anbefales, kan man selv sætte dem på, eller skal der
>specialværktøj til??
>
>Er der nogen, der kender til opretning af skæve skiver?
>
>På forhånd tak,
>Karsten
>
>



Peter H. Hasselbalch (07-09-2001)
Kommentar
Fra : Peter H. Hasselbalch


Dato : 07-09-01 10:35

Jeg har også haft problemer med skæve skiver på min CBR600F4.
Jeg fik det (efter en del besvær) ordnet på garantien hos Holtug MC.
Du kan læse hele historien på www.hasselbalchs.dk > MC-Dagbog >
2000-sæsonen, under datoen 6/7-2000

Jeg husker at uoriginale skiver var svære at finde, men det er nok bedre nu.
De originale kostede en formue - men jeg husker ikke de præcise tal...
vistnok omkring 2000 kr/stk

Der skal ikke specialværktøj til monteringen - blot en god umbraco-nøgle (du
køber dem samlet med fastgørelses-pladen - du kan vist ikke få skiven for
sig selv, da den er flydende og vil kræve meget specielt værktøj for at
blive monteret)

Du kan sagtens skifte dem selv.

Opretning af skæve skiver består vist af en afdrejning. MIn. godstykkelse
skal overholdes - og jeg tror ikke at det er nogen anbefalelsesværdig
løsning, når man taler om noget så vigtigt som de forreste skiver.

Jeg går ud fra at garantien er ophørt - ellers er det nemlig en garantisag.


--
Mvh
Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4




Jens U (07-09-2001)
Kommentar
Fra : Jens U


Dato : 07-09-01 14:17

Peter H. Hasselbalch skrev ...
>Jeg har også haft problemer med skæve skiver på min CBR600F4.
>
>Jeg husker at uoriginale skiver var svære at finde, men det er nok bedre nu.
>De originale kostede en formue - men jeg husker ikke de præcise tal...
>vistnok omkring 2000 kr/stk
>

Mc Nøglen 2001
"Braking®" for: 1850,- Bag: 1120,-
"Tour maX" og "PFM" har kun til de gamle modeller.

Jeg bruger selv "PFM" som blev skiftet efter 110Kkm
og kvalitet er lige som de originale.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
Studmc#, DMCN#, MCTC#, ÅRL#. V2-Power.




Armand (07-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-09-01 15:17


Peter H. Hasselbalch <phh@danbbs.dk> skrev i en
news:ex0m7.318$lk7.19527@news.get2net.dk...
> Jeg har også haft problemer med skæve skiver på min CBR600F4.
> Jeg fik det (efter en del besvær) ordnet på garantien hos Holtug MC.
> .......................du kan vist ikke få skiven for sig selv, da den
> er flydende

Oven i købet flydende

Et af argumenterne for flydende skiver er at de ikke slår sig p.g.a.
varme, derved at de frit kan udvide sig
Flydende, men skæve skiver på en nyere motorcykel => fabrikationsfejl!!!

--
Armand.
(hvis Honda-hader hjerte fryder sig)





Peter H. Hasselbalch (08-09-2001)
Kommentar
Fra : Peter H. Hasselbalch


Dato : 08-09-01 00:25

> Oven i købet flydende

Er det ikke det de er, når de er monteret på monterings-flangen med en
stribe rør-formede 'nitter' som tillader en svag bevægelse af selve skiven
fra side til side i forhold til flangen?
Du kan måske se 'ophænget' på dette billede
http://www.hasselbalchs.dk/mc/images/bc800/PIC00002.jpg

Jeg er jo ikke så helvedes klog på teknikken - men jeg prøver da


--
Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk



Karsten Frilev (08-09-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Frilev


Dato : 08-09-01 21:59

Hej Peter,
Tak for din hjælp - jeg vil forsøge at "jagte" honda til de giver mig nye
skiver - eller jeg bliver træt. Jeg har efterhånden fået indikationer fra
adskillige, der mener, at Honda har et problem med skiverne på de "ny"
CBR600. Det burde være den slags man garderer sig i mod ved at købe en
model, der har så lang en historie og godt ry bag sig. Oven i det er det jo
ikke den billigste 600'er på markedet - det burde betyde høj kvalitet eller
i det mindtste god service.
Mht. til ophænget - så er det den forklaring jeg har fået.
Fortsat god weekend,
Karsten


Peter H. Hasselbalch <Peter@Hasselbalchs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b995815$0$917$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Oven i købet flydende
>
> Er det ikke det de er, når de er monteret på monterings-flangen med en
> stribe rør-formede 'nitter' som tillader en svag bevægelse af selve skiven
> fra side til side i forhold til flangen?
> Du kan måske se 'ophænget' på dette billede
> http://www.hasselbalchs.dk/mc/images/bc800/PIC00002.jpg
>
> Jeg er jo ikke så helvedes klog på teknikken - men jeg prøver da
>
>
> --
> Mvh Peter HH
> DMCN#2 - CBR600F4
> www.hasselbalchs.dk
>
>



Armand (09-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-09-01 12:26


Peter H. Hasselbalch <Peter@Hasselbalchs.dk> skrev i en
news:3b995815$0$917$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Oven i købet flydende
> Er det ikke det de er, når de er monteret på monterings-flangen med en
> stribe rør-formede 'nitter' som tillader en svag bevægelse af selve
> skiven fra side til side i forhold til flangen?
> Du kan måske se 'ophænget' på dette billede
> http://www.hasselbalchs.dk/mc/images/bc800/PIC00002.jpg

Alene på beskrivelsen genkender jeg mekanikken!
Og det flydende islet, der som meget andet kommer fra motorsporten,
skulle netop sørge for at de ultra tynde race-skiver (= sparet
"uaffjedret" vægt!) ikke slog sig p.g.a. den større tendens til at bygge
varme op:

En "fast" skive vil ved kraftig opvarmning udvide sig således at
yderkanten bliver længere, og denne mer-længde kan kun finde plads ved
at samme kant bugter sig. Dette i henhold til: "at den korteste afstand
(den kolde skivekant) er den lige linie", hvorved den længere (den
varmeudvidede skivekant) må være alt andet end lige!

På en flydende skive kan hele skivefladen udvide sig frit med stigende
temperatur, hvorved skivens rethed opretholdes - Og det er det jeg ikke
kan få til at falde sammen med F4-skivernes tilsyneladende tendens :-/

--
Armand.





Peter H. Hasselbalch (08-09-2001)
Kommentar
Fra : Peter H. Hasselbalch


Dato : 08-09-01 00:28

> Armand.
> (hvis Honda-hader hjerte fryder sig)

Ja - lykke er godt, men andres ulykke er jo ikke at foragte....

Jeg mener også at det er pi...-dårligt at de bliver skæve så tidligt - mine
blev det efter 6000-7000 km - men da gjaldt garantien endnu.


--
Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408679
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste