Seriel comm i Borland Pascal 7
Fra : Harald

Dato : 06-09-01 15:01

Hej

Hvordan åbner man en seriel port (COM1-2) i Borland Pascal 7 så man kan
modtage/sende data?. Programmet er et DOS program.

Mvh
HK

Fra : René Jensen

Dato : 06-09-01 17:13

Harald wrote:
> Hvordan åbner man en seriel port (COM1-2) i Borland Pascal 7 så man kan
> modtage/sende data?. Programmet er et DOS program.

Prøv at indtaste følgende kode:

begin
Assign(COMPort, 'COM1');
Rewrite(COMPort);
Writeln(COMPort, 'Dette er en test!');
Close(COMPort);
end.

Det skulle virke med printer-porten, men jeg mener også at du kan bruge
det til COM1/COM2-porten.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a wise man told me this:
"I consider Windows as I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better!"

Fra : Stig Johansen

Dato : 06-09-01 17:25

René Jensen wrote:

> [...]
> Close(COMPort);
> end.
>
> Det skulle virke med printer-porten, men jeg mener også at du kan bruge

Lidt afhængig af handshake. En COM port er lidt af en satan at styre.
For en god ordens skyld, vil jeg lige nævne, at jeg ikke har styret sådan
en siden den oprindelige UART (var det 8850?). Der måtte jeg kode et par
tusinde assemler kode.

Det er noget nemmere med WinXX.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Stig Johansen

Fra : Peter Andersen

Dato : 06-09-01 19:07

In article <3b978100$0$235$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Harald"
<kroning@jyde.dk> wrote:

> Hej
>
> Hvordan åbner man en seriel port (COM1-2) i Borland Pascal 7 så man kan
> modtage/sende data?. Programmet er et DOS program.
>
> Mvh HK

Hop en tur på nettet og led efter en unit der heder noget ala etasync.
Den har svjh. understøttelse af op til 8 comporte med og uden interrupt.
Hvis du ikke kan finde den på nette så send en mail, så skal jeg se
om jeg kan finde den i mine gemmer.

/Peter

Fra : Harald

Dato : 06-09-01 22:44

"Peter Andersen" <peter@young-andersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den har svjh. understøttelse af op til 8 comporte med og uden interrupt.
> Hvis du ikke kan finde den på nette så send en mail, så skal jeg se

Jeg fandt den, takker