Problemer med nedbrud pga. password
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 06-09-01 08:55

Hanne Wolf skrev i en Skolekom nyhedsgruppe:

Jeg har fået et problem, der synes ganske uløseligt.....
på win 98 pc'er i NT 4.0 (sp 6a) miljø logger en ny elev sig ind med
bruger navn: karene password: 9999.
skærmen går i sort .... login på næste pc - samme resultat..... da vi
når til 4. pc - stopper vi.. resultat: 4 skærme, der udsender en
klikkende lyd når pc'en tændes-intet billede.
Er pc'en ikke tændt ser skærmen ud som alle andre skærme i stand-by
mode.
Den ene af skærmene har desværre stået tændt i denne "klik - mode"og er
blevet "ophedet" på en eller anden måde - og er stået af....

Mon dette password er en kode til grafikkortet??? Jeg har en
fornemmelse, at monitoren på en eller anden måde er låst.....
Kender I noget til dette uløselige problem.....jeg har kontaktet
leverandøren, men de står tvivlende - desværre....

Håber nogen her i konferencen har et hint!!

hilsen
Hanne Wolff
Aller Friskole

Mon 9999 er et password til at slette en CMOS chip eller sådan noget ?

Der var tale om et Viewsonic v55 monitor

Carsten Nielsen

--
Posted from [217.61.116.59]

Fra : --==JKADK==--

Dato : 06-09-01 10:00

"Carsten Nielsen" <carsten_nie@hotmail.com> wrote in message

[Snip en længe historie]

> Mon 9999 er et password til at slette en CMOS chip eller sådan
noget ?

> Der var tale om et Viewsonic v55 monitor
>
> Carsten Nielsen

Det der giver slet ingen mening ..

Maskinerne kører på netværk .. start med at fjerne dem fra dette
... og start så maskinerne op for at se om der nu er liv i dem.
Er der ikke det så åben en maskinerne .. fjern netkort og evt.
lydkort og kabel til Hard disken .. start maskinen op der burde
nu komme et bios boot billede frem på skærmen .. gør der ikke
det så tag en af de "defekte" skærme og sæt over på en
fungerende maskine ( måske du skulle starte med det her punkt )
virker skærmen og sæt den tilbage på den oprindelige maskine ..
fjern ram klodserne og erstat dem med en klods du ved virker ..
boot igen .. bliv ved på den måde .. erstat enkelte dele .. og
boot for at se om det var der fejlen ligger ..

men .. det giver bare ikke mening det der .. jeg har godt nok
_aldrig_ hørt om lignende .. bliver bruger navn og password
tjekket på en central server ?

Fra : Frank Hahn

Dato : 06-09-01 13:27

> [...]
> Kender I noget til dette uløselige problem.....jeg har kontaktet
> leverandøren, men de står tvivlende - desværre....

Vi kan få samme problem på basisuddannelsen hos AUC.
Det skyldes brugernes profil gemmes centralt på serveren.
Så når en bruger logger sig ind på en maskine huskes
indstillingerne fra sidste gang.

Vi havde primært problemet at vi kørte med større opløsninger
på de maskiner med store skærme, dette førte til nævnte problem
på de maskiner med små skærme (som ikke kunne klare opløsningen).

Det er muligt at din elev har forsøgt at ændre opløsningen til noget
ulovligt (for højt til skærmen) og så bare har accepteret dette.

En administrator på nettet skulle gerne kunne sætte hendes
valgte opløsning ned.

/Frank

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 08-09-01 16:46

"Frank Hahn" <efgehoNO@SPAMcs.auc.dk> wrote in message

> [...]
> ulovligt (for højt til skærmen) og så bare har accepteret dette.
>
> En administrator på nettet skulle gerne kunne sætte hendes

Desværre er det skærmene den er galt med, hun har flyttet skærmene,
og de virker ikke.

Computerne virker, når de får en anden skærm.

Hvis der kun havde været én skærm, måtte det være et tilfælde at
der blev logget ind med det password. Men 4 skærme ?!

Carsten

--
Posted from [217.61.116.24]

Fra : Frank Hahn

Dato : 08-09-01 18:24

"Frank Hahn" <efgehoNO@SPAMcs.auc.dk> wrote in message

<snip>

<snip>

> Desværre er det skærmene den er galt med, hun har flyttet skærmene,
> og de virker ikke.

Dvs. de skærme, der gav klikkende lyde er døde ?
Også på computere der virker med lignende skærme ?

> Computerne virker, når de får en anden skærm.

De andre skærme, er det samme slags ? Samme størrelse?

> Hvis der kun havde været én skærm, måtte det være et tilfælde at
> der blev logget ind med det password. Men 4 skærme ?!

Hvis en bruger har sat en for høj opløsning i sin brugerprofil,
kan nogle (ældre) skærme blive fysisk ødelagte af det
(de giver disse klik-lyde fra sig).

Dvs. det er muligt at skærmene er blevet ødelagt på den måde.
Dvs. det er ikke nødvendigvist tilfældigt.

Kan du give følgende oplysninger:

1) Hvilke skærme (type, størrelse) sad der oprindeligt
(dem som nu er defekte)
2) Hvilke skærme virker med den valgte opløsning
(hvis den ikke er blevet ændret)
3) Er problemet med hendes login blevet løst?

/Frank