! Mosebog kap. vers 26 ?
Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 06-09-01 07:47

Lad os skabe mennesket i vort billede,så de ligner os.
Da jeg går til religion på HF. er vi lige i øjeblikket ved skabelsen.
Vi diskuterede hvad der menes med , når Gud sige vi om sig selv hvad er den
rigtige teologiske fortoldning af det.

--
Mange kærlige hilsener fra Børge i Viborg.
www.billedafborge.subnet.dk

Fra : Live4Him

Dato : 06-09-01 10:50

"Børge Højlund Jensen fra Viborg" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Da jeg går til religion på HF. er vi lige i øjeblikket ved skabelsen.
> Vi diskuterede hvad der menes med , når Gud sige vi om sig selv hvad er
~~~~~~~~~~~~~~
Flertalsformen opstår fordi Gud taler til Helligånden og Jesus, som var til
stede og medvirkende i skabelsen. "Os" er altså Helligånden, Jesus og Gud
fader.

At Helligånden var aktiv med i skabelsen ses af 1 mos1,2.
At Jesus var aktiv med i skabelsen ses af Joh1,3.

jørgen.

Fra : kurt kristensen

Dato : 09-09-01 18:01

Børge Højlund Jensen fra Viborg <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b971bf2$0$264$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> www.billedafborge.subnet.dk
> Min ICQ nummer er 107634963
>
> Prøv at se i den skabelsesberetning vi har i Ordspr. kap 8 v 22-32, hvor
Sofia viser sig som den/det første
der bliver skabt og som måske er med i skabelsen. deraf kan de "vi" opstå,
som man så glemmer at rette da man
den skabelsesberetning der sættes først i mosebog 1 - efter- eller under -
tiden i Babylon.
hilsen KK