ATI Radeon vivo dvd playback
Fra : Jamse

Dato : 05-09-01 17:15

Billedet på mit (ældre) tv skifter mellem normale farver og meget
kraftige farver med ca. et sekunds interval. Derudover "skiller"
billedet også vandret en gang imellem på midten af tv skærmen. Der er
ingen af disse fænomener tilstede, når jeg ser dvd på min monitor eller
ser divx på tv'et. Nogen der kender til dette?

--
MVH
Jan

Fra : Kristian

Dato : 05-09-01 21:04

On Wed, 5 Sep 2001 18:15:28 +0200, "Jamse" <jrsimon@adr.dk> wrote:

> [...]
>ingen af disse fænomener tilstede, når jeg ser dvd på min monitor eller
>ser divx på tv'et. Nogen der kender til dette?

Macrovision! Kører du gennem videoen ?

--
Kristian

Fra : Christian Mygind

Dato : 06-09-01 09:51

"Kristian" <krm@_REMOVE_famol.dk> skrev i en meddelelse
> On Wed, 5 Sep 2001 18:15:28 +0200, "Jamse" <jrsimon@adr.dk> wrote:
> Macrovision! Kører du gennem videoen ?

Viise ord.
Folk, der ikke kan lide Macrovision-beskyttelse kan ofte flashe drev eller
downloade software, der eliminerer Macrovision.

/Chr

Fra : Jamse

Dato : 06-09-01 11:20

Ja, jeg har blot et gammelt B&O tv fra 69 (studerer, og har ikke råd til
andet endnu), så jeg bliver nødt til, at sende signalet igennem
scart-stikket på min video. (jeg kan vist også sendet billedsignalet
igennem et phonostik på forsiden, men det gør vel ingen forskel?)
Er der nogen work-around på dette fænomen?

Fra : Christian Mygind

Dato : 06-09-01 12:27

"Jamse" <jrsimon@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igennem et phonostik på forsiden, men det gør vel ingen forskel?)
> Er der nogen work-around på dette fænomen?

Ja det er der (som jeg skrev).

Du skal have nakket Macrovision-beskyttelsen på din hardware. Det kan i
nogen tilfælde gøres ved at flashe dit drev - og oftest i kombination med et
stykke software, der piller Macrovision-beskyttelsen af under afspilningen.
Skriv hvad du har af hardware, hvis du vil have hjælp til at løse problemet.
Din løsning kommer sandsynligvis til at involvere Remote Selector
(http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/remote_selector.html)

/Chr

Fra : Christian Mygind

Dato : 06-09-01 12:47

"Jamse" <jrsimon@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen work-around på dette fænomen?

Ups. Læste lige din overskrift - så svaret er derfor PT nedslående: Der
findes endnu intet "skufle", der kan disable MacroVision i dit kort.

/Chr

Fra : Kasper

Dato : 09-09-01 14:35

Problemet med Macrovision optræder når du sløjfer signalet fra PC'en gennem
videoen for at få et RF signal til det gamle fjernsyn.

Jeg ser følgende løsninger på dit problem:
1) Køb et nyere fjernsyn med composite ind.
2) Køb en oldgammel video i Den Blå Avis (eller på dine forældres loft)hvor
Macrovision kredsløbene ikke findes (skal sikkert være 14 år gammel sådan
ca).
3) Køb en lille RF modulator og undgå videoen. Der findes vistnok en RF dims
til Sonys Playstation 1 som sikkert kan bruges. Spørg i Fona og forklar dem
problemet, husk at forklare dem at dimsen skal virke UDEN en PS1.
4) Vent tålmodigt til der kommer et hack til videokortets drivere, så
Macrovision bliver slået fra

VH Kasper

Fra : Jamse

Dato : 09-09-01 16:08

Hej Kasper
1000 tak for dit krystalklare svar. Du får pronto fem pc-stjerner af
mig.
Mange venlige hilsner
Jan

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 06-09-01 14:55

On Wed, 05 Sep 2001 22:04:17 +0200, Kristian <krm@_REMOVE_famol.dk>
wrote:

>Macrovision! Kører du gennem videoen ?

Efter at have fuldt lidt med i tråden, bliver jeg lidt mistænkelig.
Macrovision har ingen indflydelse på DivX, så det tyder på at
problemet er et andet. Hvilken driver bruger du og på hvilket winXX?

Der er også mulighed for at trække et composite signal direkte i dit
ældre tv, det betyder bare at lyden skal køre igennem dit anlæg.

Mvh. Henrik

Fra : Jamse

Dato : 06-09-01 17:58

DivX kører uden problemer for mig. Det er kun dvd output der skifter
farveintensitet og flimrer. Kan jeg købe en adapter fra phonostik til
antennestik, er det sådan jeg skal forstå det?
Mvh
Jan

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 06-09-01 18:38

On Thu, 6 Sep 2001 18:58:24 +0200, "Jamse" <jrsimon@adr.dk> wrote:

> [...]
>farveintensitet og flimrer. Kan jeg købe en adapter fra phonostik til
>antennestik, er det sådan jeg skal forstå det?

[snip]

Jeg ved ikke om man kan købe en adapter? Kablet fra tv-out er sådan
set bare et alm. antennekabel med en +/- på som kan skrues på et alm.
antennestik. Problemet her ligger så nok i, om tv'et kan finde
kanalen.

Jeg skal nok lige nævne at det ikke er testet Mit eget kører
gennem scart.

Mvh. Henrik

Fra : Christian Mygind

Dato : 06-09-01 21:32

> [...]
> set bare et alm. antennekabel med en +/- på som kan skrues på et alm.
> antennestik. Problemet her ligger så nok i, om tv'et kan finde

Nej-nej.
Antenneindgangen er til et tunet signal, der indeholder flere frekvenser.
Det, der kommer ud af tv-out på et grafikkort er et composite (eller
s-video). Det er 2 vidt forskellige ting.

/Chr

Fra : Jamse

Dato : 07-09-01 00:18

Jeg er desværre ikke særlig teknisk begavet, så I må nok lige give mig
den en gang til. Hvad kan jeg gøre for at se dvd på min pc?
Mvh
Jan

Fra : Christian Mygind

Dato : 07-09-01 08:47

> Jeg er desværre ikke særlig teknisk begavet, så I må nok lige give mig
> den en gang til. Hvad kan jeg gøre for at se dvd på min pc?

På din PC? Er det et problem?
Du skal have et dvd-drev og et stykke software (en afspiller) der laver
data'en på disken om til en film.
Dit grafikkort indeholder DVD-decodning. Mon ikke der fulgte en afspiller
med på driverdisken?

/Chr

Fra : Jamse

Dato : 07-09-01 12:41

Jo, men jeg har dvd drev kabler til scart på min video (tv er for gammel
til dette), men problemet var jo de skiftende farveintensiteter på tv
out ved dvd afspilning. Jeg kan dermed ikke se mine lovligt indkøbte dvd
film på tv, men må nøjes med min pc skærm. Det var dette problem jeg så
gerne ville have løst.

Fra : Christian Mygind

Dato : 07-09-01 13:57

> [...]
> out ved dvd afspilning. Jeg kan dermed ikke se mine lovligt indkøbte dvd
> film på tv, men må nøjes med min pc skærm. Det var dette problem jeg så

1. Du skal lære noget citatteknik.
2. Jeg har svaret flere gange på dit spørgsmål - og kan ikke se problemet.
Hvis du ønsker min hjælp må du formulere problemet. Hvad spørger du om? Film
på TV'et eller på monitoren.

/Chr