Mit første forsøg.
Fra : Tom Jensen

Dato : 05-09-01 16:07

Jeg har installeret Java compileren i mappen c:\java\bin og når
jeg skriver java -version svarer den java varsion 1.2.2.
I min autoexec har jeg skrevet følgende:

PATH=C:\Programmer\Mts;C:\MSSQL7\BINN;c:\java\bin;c:\java\lib
classpath=c:\java\lib\tools.jar

Så har jeg lavet en mappe c:\java\source og nede i den ligger filen
test.java. Den indeholder:

class Test{
public static void main(String arguments[]) {
// Dette program viser en tekst linie
System.out.println("Her går det godt");
}
}

Når jeg compilerer den forløber det uden problemer, men
når jeg prøver at køre den ved at skrive:
java test.java får jeg følgende fejl:

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError : test/class

Forslag udbedes. T.I.A.
Tom F. Jensen
FF Soft

www.ffsoft.dk
tje@ffsoft.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-01 16:20

"Tom Jensen" <tje@ffsoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> }
>
> Når jeg compilerer den forløber det uden problemer, men
> når jeg prøver at køre den ved at skrive:

Prøv med java Test.class

Når du compilere dine java-filer dannes der tilsvarende class-filer.
Det er dem du skal afvikle, ikke selve source filerne !
Søren Staun Jørgensen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-09-01 22:05

"Soren Staun Jorgensen" <ssj<at>get2net<dot>dk> writes:

> Prøv med java Test.class
>
> Når du compilere dine java-filer dannes der tilsvarende class-filer.
> Det er dem du skal afvikle, ikke selve source filerne !

Sikker?

Det er "javac filnavn", men "java klassenavn". I dette tilfælde "java
Test".

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Tom Jensen

Dato : 06-09-01 16:28

Tak til Søren Staun, Mikkel Bundgaard og Lasse West Nielsen

> Prøv med java Test.class
>
> Når du compilere dine java-filer dannes der tilsvarende class-filer.
> Det er dem du skal afvikle, ikke selve source filerne !

Kors jeg skal da liiiige vænne mig til det her case sensitive stof.
Jeg kaldte filen for test.java men inden i havde jeg skrevet
class Test{ altså med stort T. Så ved compileringen kom
den til at hedde Test.class hvilket jeg sovsehjerne overså totalt.
Tak for hjælpen det bliver nok ikke sidste gang.
Tom F. Jensen
FF Soft

www.ffsoft.dk
tje@ffsoft.dk

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 05-09-01 16:47

Tom Jensen <tje@ffsoft.dk> wrote in message
> [...]
> når jeg prøver at køre den ved at skrive:
> java test.java får jeg følgende fejl:
>
> Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError

Hej Tom
Så vidt jeg kan se på din fejlmeddelelse, så har du skrevet:
java test.class
Her laver du faktisk to fejl .
For det første skal du ikke angive endelsen på dine class
filer og desuden har du skrevet "test" i stedet for "Test"
(altså med stort, da Java er case-sensitiv). Så løsningen
er:
java Test

Håber du kan bruge det til noget
--