Compilering
Fra : N2000

Dato : 05-09-01 14:55

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er muligt at compile en .java
direkte til bytecode. altså en .exe fil.Jeg har hørt om det, men ved ikke om
det kan lade sig gøre i praksis. Det betyder at den kun kan køre i det miljø
den er compilet til. ex. w2k.

Jeg ved godt man kan lave en .jar fil, som kan executes, men det er ikke det
jeg leder efter.

På forhånd tak

Peter M.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-09-01 15:51

N2000 skrev:

>Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er muligt at compile en .java
>direkte til bytecode. altså en .exe fil.

Jeg kan ikke hjælpe dig, men pas på med ordene. Java oversættes
automatisk til bytekode. Det du ønsker, er at bytekoden (eller
kildekoden) oversættes til maskinkode.

--
Bertel

Fra : N2000

Dato : 05-09-01 16:00

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote >
> Jeg kan ikke hjælpe dig, men pas på med ordene. Java oversættes
> automatisk til bytekode. Det du ønsker, er at bytekoden (eller
> kildekoden) oversættes til maskinkode.

Ja det har du ret i... Det er den kode der bliver generet når den har været
igennem JVM'en, som er maskinkode. Håber ikke jeg har klodset i det igen...

Peter M

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-09-01 23:04

"N2000" <naked@pc.dk> writes:

> [...]
> det kan lade sig gøre i praksis. Det betyder at den kun kan køre i det miljø

Jeg mente at Kaffe kunne, men jeg kan ikke finde det.

Til gengæld kan GCC 3.0.1 gøre netop dette. Jeg har eksperiementeret kortvarigt med det.

Hvis du vil betale, kan fx Symantec Visual Cafe gøre det.
--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear