Ejendomsværdiskat ?
Fra : Lone Maria Engholm

Dato : 05-09-01 14:28

Dav
Hvad udløser den laveste ejendomsværdiskat ?
1. En 100% erhvervsejendom
2. En 100% privatejendom
3. En blandet ejendom
4. Et sommerhus
osv.

...og kommer man til at betale mere i ejendomsværdiskat når man benytter sin
privatbolig delvis erhvervsmæssigt ?

...eller hvilken benyttelse/anvendelse udløser lavest ejendomsværdiskat ?
...og skal ejendommen evt vurderes påny af vurderingsmyndighederne ?

Hilsen den uvidende

Fra : Erik G Christensen

Dato : 08-09-01 19:21

Lone Maria Engholm wrote:

> [...]
>
> ..eller hvilken benyttelse/anvendelse udløser lavest ejendomsværdiskat ?
> ..og skal ejendommen evt vurderes påny af vurderingsmyndighederne ?

Da dine spørgsmål er relativt omfattende mht til nye regler m.v.
har jeg dd spurgt T*S om en generel vejledning, som vist ikke findes p.t.

Men du kunne jo starte med retsinfo.dk og søg på ejendomsværdiskat

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 11-09-01 21:06

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Der er ikke ejendomsværdiskat på en erhvervsejendom
Der er fuld skat på en privatejendom og et sommerhus
På en blandet ejendom fordeles fordeles ejendomsværdiskatten. Er f.eks. 60%
privat beboelse betaler man 60% af ejendomsværdiskatten.
Er det en udlejningsejendom til beboelse er der heller ikke
ejendomsværdiskat - f.eks. hvis du har et selskab som ejer ejendommen og
lejer ud til ejeren (men så får man skatten ind ved beregning af huslejen -
så bare rolig, staten bliver ikke snydt.

Mvh. Jørgen E.