Film med mærkelige engle ...
Fra : Malene

Dato : 05-09-01 12:07

Hej!

Kan i hjælpe mig med at hitte nogle film hvor der optræder mærkelige, sære eller
anderledes engle? Eksempler er:

Dogma
Michael
Et ikke Helt almindeligt Liv
Mirakel

Og andre i den stil.

Mvh.

Malene

Fra : Peter Westh

Dato : 05-09-01 13:30

"Malene" <malenehald@mail.com> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Kan i hjælpe mig med at hitte nogle film hvor der optræder mærkelige, sære
> [...]

- Himlen over Berlin, selvfølgelig, Peter Falk som engel! og fortsættelsen

- Så fjern, så nær

og den (sentimentale, men tålelige) Amerikanske remake

- City of Angels

Så er der:

- The Keep (gyser af Michael Mann, jeg husker ikke den danske titel. Scott
Glenn som engel, kører knallert og går i seng med heltinden se
http://us.imdb.com/Title?0085780)

- Jacob's Ladder (Gyser, Adrian Lyne, http://us.imdb.com/Title?0099871 , her
skal ikke afsløres for meget)

Jeg kan ikke lige huske flere.

MVH

Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-09-01 14:12

"Malene" <malenehald@mail.com> writes:

> Kan i hjælpe mig med at hitte nogle film hvor der optræder mærkelige, sære eller
> [...]

Englen Islington i Neverwhere. (BBC TV-serie, udgivet på to VHS-bånd.)
--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 05-09-01 15:24

On Wed, 5 Sep 2001 14:07:23 +0300, "Malene" <malenehald@mail.com>
wrote:

>Hej!
>
>Kan i hjælpe mig med at hitte nogle film hvor der optræder mærkelige, sære eller
>anderledes engle? Eksempler er:

Gods Secret Army så vidt jeg husker

Jeppe

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-01 18:13

On Wed, 05 Sep 2001 14:24:28 GMT, JeppeM@groenjord.dk (Jeppe Møller)
wrote:

>Gods Secret Army så vidt jeg husker
>
>Jeppe

Den enfoldige morder (vist nok svensk).

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 05-09-01 18:14

JeppeM@groenjord.dk (Jeppe Møller) wrote in
> Gods Secret Army så vidt jeg husker

Mener du ikke God's Army (hvis det er den med Christopher Walken)? Den
hedder i øvrigt også The Prophecy, og der findes også en Prophecy II som
er lidt... kedelig, bare mere af det samme.

Carsten Sørensen

Fra : Hans Petter Laberg

Dato : 07-09-01 10:51

"Carsten Sørensen" <surfsmurf@rift.dk.invalid> skrev i melding
> [...]
> hedder i øvrigt også The Prophecy, og der findes også en Prophecy II som
> er lidt... kedelig, bare mere af det samme.

Er det ikke kommet en 3er også?

HPL
--
Hans Petter Laberg ... http://home.no.net/hplaberg

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 08-09-01 12:26

"Hans Petter Laberg" <hplaberg@hotmail.com> wrote in
> Er det ikke kommet en 3er også?

Du har sør'me ret! http://us.imdb.com/Title?0183678

Jeg har dog ikke de heeelt store forventninger her :)

Carsten Sørensen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-09-01 18:12

wrote:

>Kan i hjælpe mig med at hitte nogle film hvor der optræder mærkelige, sære eller
>anderledes engle? Eksempler er:

Den enfoldige morder

http://uk.imdb.com/Title?0083888

Kurt Brixen

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 05-09-01 18:36

Malene skriver:

> Kan i hjælpe mig med at hitte nogle film hvor der optræder mærkelige, sære eller
> anderledes engle? Eksempler er:
>
> Malene

12. oktober er der premiere på en ny dansk film af Lasse Spang Olsen

"Jolly Roger" Her optræder også et par engle (Nikolai Lie Kaas og ???)

mvh JC

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 06-09-01 07:29

Hej !

> Kan i hjælpe mig med at hitte nogle film hvor der optræder mærkelige,
> sære eller anderledes engle? Eksempler er:

tja, så lige slutningen på "I Kina Spiser De Hunde" igen imorges på
TV1000 ( min DVD er lånt ud.... :D ), den fortjener da vist også at
blive nævnt.....

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 06-09-01 09:08

"Malene" <malenehald@mail.com> wrote in message
> Hej!
>
> Kan i hjælpe mig med at hitte nogle film hvor der optræder mærkelige, sære
eller
> anderledes engle? Eksempler er:
<SNIP>

Den ret skrækkelige "Almost An Angel" med Paul Hogan.

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 06-09-01 21:21

Malene skriver:

> Hej!
>
> Kan i hjælpe mig med at hitte nogle film hvor der optræder mærkelige, sære eller
> [...]

Ja, der er også to andre danske film, som måske kan bruges:

Mød mig på Cassiopeia ???
og ( i hvert fald ) Når engle elsker

JC

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-09-01 23:42

wrote:

>Kan i hjælpe mig med at hitte nogle film hvor der optræder mærkelige, sære eller
>anderledes engle? Eksempler er:

Ved at bøje din forespørgsel ret meget vil jeg da bare for
underholdningens skyld tillade mig at nævne "Romeo + Juliet" (hvor
Claire Danes er klædt ud som engel), og "Bedazzled" (ditto for
Elizabeth Hurley i en enkelt scene) :)

--
- Peter Brodersen

Fra : Stefan Holm

Dato : 06-09-01 23:59

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> writes:

> Ved at bøje din forespørgsel ret meget

Når vi alligevel er der, skal Barbarella da endelig ikke glemmes.

--
"She's sad because her lover gave her twelve gold coins, but then the
wizard cut open the bag of salt, and now the dancing minions have no place to

Fra : Malene

Dato : 07-09-01 11:20

I skal have mange tak allesammen, det har været en stor hjælp!

Malene