Hvornår er brombær på Mols modne ?
Fra : Christian Andresen

Dato : 05-09-01 10:31

Hej NG,

Da jeg har en forholdsvis lang køretur til Mols, og vi gerne vil
kombinere en hyggetur med plukning af brombær kunne jeg godt tænke mig
at vide hvornår brombærrene på Mols er modne ?

Mit bud er om 2-3 uger, men ??

mvh

Christian

Fra : FTP-Test

Dato : 05-09-01 12:25

Hej Christian

Du deltager i gruppen med et sjovt spørgsmål

Det virker lidt "Molbo agtigt" - hvor meget sol får
vi de næste 3 uger og hvor meget regn ... ???

Hvor varmt bliver det i weekenden Den 15. & 16. ???

Sorry men undertegnde kan ikke tage dine spørgsmål
seriøst og så "bruger" (misbruger) du to NG'er
på en gang :-/

MvH
Kæld Gydum

Fra : Hauge

Dato : 05-09-01 12:52

Hejsa

"FTP-Test" <ingen@privat.dk> wrote in message
> Du deltager i gruppen med et sjovt spørgsmål

Hvis du mener det, hvorfor så svare på det? Der kunne jo være nogen der
kunne svare på om de var næsten modne, eller noget i den stil.

> Det virker lidt "Molbo agtigt" - hvor meget sol får
> vi de næste 3 uger og hvor meget regn ... ???

Der findes ingen dumme (molbo agtige) spørgsmål, kun ret dumme svar (måske
incl. mit)

> Sorry men undertegnde kan ikke tage dine spørgsmål
> seriøst og så "bruger" (misbruger) du to NG'er
> på en gang :-/

Ligesom dig i hamradio, hvor du ikke vil være ved dit navn?

> MvH
> Kæld Gydum

FUT: dk.admin.netikette

Mvh Hauge

Fra : Peter Westh

Dato : 05-09-01 13:03

"FTP-Test" <ingen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Christian
>
> Du deltager i gruppen med et sjovt spørgsmål

Altså, man kune jo stadig sige, at de *plejer* at være modne anden uge i
september, eller at de vil være modne *hvis* det ikke bliver meget koldt,
eller at de absolut *ikke* vil være modne, eller at de for længst *har*
været modne... der er masser af muligheder.. hvorfor tror du egentlig manden
spørger?

> Sorry men undertegnde kan ikke tage dine spørgsmål
> seriøst og så "bruger" (misbruger) du to NG'er
> på en gang :-/

Hvad, er du Gernes fætter eller sådan noget?

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 05-09-01 17:56

Hej Kæld Gydum

Jeg synes det er en mærkelig nedladende måde at besvare et seriøst ment spørgsmål.

Brug NG med mere omtanke.

MVH Ebbe

Fra : FTP-Test

Dato : 05-09-01 18:45

Til Ebbe Rasmussen ...

Undskyld ... men jeg så ikke spørgsmålet som værende
seriøst så havde jeg ikke svaret som gjort ...

Beklager men jeg plejer faktisk at være meget seriøs i
denne gruppe - UNDSKYLD også til spørgeren ....

Det er normat ikke min stil ....

Kæld Gydum

Fra : Bangsbo

Dato : 05-09-01 19:27

> [...]
>
> Du deltager i gruppen med et sjovt spørgsmål
>
> Det virker lidt "Molbo agtigt" - hvor meget sol får
> vi de næste 3 uger og hvor meget regn ... ???

Jeg har en modificeret udgave af mit forrige svar :

De modnes De modnes De modnes ,siden eller før
Det tar bare sin tid (klovborg).
Jeg sender en brevdue ,når det er lige før.
Nå spøg til side og vi spørger Voldborg

Rimeren
Kæld Gydum
Bangsbo FTP Design

Fra : Christian Andresen

Dato : 06-09-01 10:51

Hvis du har problemer med mine indlæg synes jeg du skal lade være med at læse dem.

christian

Fra : Kæld Gydum \(TDC\)

Dato : 06-09-01 11:29

Hvis du følger tråden tror jeg du kan læse jeg har
skrevet UNDSKYLD også til Dig ...

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Jeg deltager normalt i dk.kultur.mad+drikke for at
glæde andre og ikke for at træde på folk ...

Endnu engang UNDSKYLD Christian Andresen.

Fra : Bangsbo

Dato : 06-09-01 16:57

"Kæld Gydum (TDC)"

Lige en tilføjelse !
>Jeg deltager normalt i dk.kultur.mad+drikke for at
> glæde andre og ikke for at træde på folk ...

Jeg optræder også gerne og får jeg ikke den fornødne opmærksom hed, hmmm JA
Så går jeg helt Rokoko med spam og fut samt korporlig opdragelse.
Jeg kan virkelig være en plage.
Og får jeg ikke min vilje så kan jeg jo altid oprette en hadeside med dit
navn og billede.'
Husk nu på jeg skal være til glæde for andre !

>Så Endnu engang UNDSKYLD Christian Andresen.

Mhv
Kæld Gydum
Bangsbo "Design"

Fra : Per A. Hansen

Dato : 05-09-01 18:53

Christian Andresen <cbandresen@yorkref.com> skrev i en
> Hej NG,
>
> Da jeg har en forholdsvis lang køretur til Mols, og vi gerne vil
> kombinere en hyggetur med plukning af brombær kunne jeg godt tænke mig
> at vide hvornår brombærrene på Mols er modne ?

Når de er dybsorte.
Brombær modner imidlertid over et langt
tidsrum, de første er ved at modnes, de sidste
vel ikke før om ca. 3 uger.
Begynd at plukke - og nedfrys resultaterne
efterhånden til du får en passende portion.

Per A. Hansen

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 05-09-01 19:06

"Per A. Hansen" <per.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:3Ctl7.147$_46.16825@news.get2net.dk...

> [...]
> vel ikke før om ca. 3 uger.
> Begynd at plukke - og nedfrys resultaterne
> efterhånden til du får en passende portion.

Vi har tidligere været på ferie på Mols på dette tidspunkt af året, og har
da plukket de herligste brombær.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Marlene

Dato : 06-09-01 19:34

Christian Andresen <cbandresen@yorkref.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8fdde068.0109050131.4933d6d4@posting.google.com...
> [...]
> kombinere en hyggetur med plukning af brombær kunne jeg godt tænke mig
> at vide hvornår brombærrene på Mols er modne ?

Mit bud er også om ca. 3 uger. For et par år siden var de modne sidst i
september/først i oktober - de fleste brombærbuske på Mols ligger jo dybt
inde i skoven, hvor der ikke er så megen lys. Men vi har naturligvis haft en
ekstrem god sommer, så måske skal du satse på midt i/sidst i september.

God fornøjelse med dejlige Mols.

Mvh. Marlene.

Fra : kautaq

Dato : 06-09-01 21:53

Christian Andresen wrote:

> Da jeg har en forholdsvis lang køretur til Mols, og vi gerne vil
> kombinere en hyggetur med plukning af brombær kunne jeg godt tænke mig
> at vide hvornår brombærrene på Mols er modne ?

Jeg har tilfældigvis lige talt med en fra Salling og der
er brombærplukkeriet i fuld gang.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Poul Kyrstein

Dato : 07-09-01 21:15

"kautaq> Jeg har tilfældigvis lige talt med en fra Salling og der
> er brombærplukkeriet i fuld gang.

Vi har plukket i flere dage ved Gedser.

Poul

Fra : Christian Andresen

Dato : 10-09-01 08:30

Det virker som om at brombærrene på Mols er lidt senere udviklet

Kan det mon skyldes den højde de gror i, mindre skygge eller ?

Sidste år var de to buske der er hvor vi bor modne, så kørte vi til
Mols, og der var stort set ingen modne, så derfor var jeg interesseret
i at vide om der var nogen der havde gode råd/kontakter til Molboer.

mvh

Christian